Garantie fiets accu
In 2012 nieuwe gazelle E bike gekocht met Goud accu! In week 11 2013 was de accu kapot en nieuwe gekregen.
In september 2014 weer kapot en weer vervangen, allebei onder garantie. Nu is de accu alweer kapot en nu valt het NIET onder de garantie, terwijl de acu dus nog maar 14 maanden oud is!
Volgens de fietsenmaker is het wettelijk geregeld dat de datum van de eerste accu als garantietermijn geldt, maar daar ben ik het niet mee eens want de accu gaat binnen 2 jaar weer kapot.
Het slaat natuurlijk ook nergens op dat in vier jaar tijd 3 accu's kapot gaan!!
Graag uw antwoord.
Aangezien de accu is vervangen door een nieuw exemplaar geldt voor het vervangende product vanaf plaatsing opnieuw eenzelfde garantietermijn. Men kan zich niet beroepen op de aanschaf datum van de fiets. Wat U bedoeld met een 'Goud accu' is vooralsnog onduidelijk. Oudere types zijn NiMh nieuwere Lithium Ion. Vreemd dat deze accu telkenmale defect raakt. Neem eens contact op met Gazelle. Mvrgr.
Oei Mat, deze keer zit u er goed naast. De aankoopdatum van de fiets is ook de datum van de accu. Als je in de 23e maand een accu vervangt heeft deze nog maar 1 maand garantie en geen 24 zoals u schetst.
Google er maar even op los.
Mvg Diewilik
Nee, dat is niet normaal, in 4 jaar tijd 3 accu's stuk.
Wat heeft u er mee gedaan?
Neem aan dat u met tegenwind niet constant met de hoogste trapondersteuning en in de hoogste versnelling fietst.
Hoeveel km. kon u op een enkele lading fietsen?
De fietsenmaker moet toch begrijpen dat dit geen normale situatie is, of gaan alle accu's van Gazelle maar ruim een jaar mee?
Garantie geldt inderdaad vanaf aanschaf eerste accu (dus aankoopdatum e-bike)
Hallo Rozem175 ,
-
Dit zijn de Service- & Garantiebepalingen zoals in de algemene Gazelle gebruikershandleiding omschreven. Daarnaast gelden de volgende specifieke garantiebepalingen. Bij normale behandeling, gebruik en onderhoud verleent Gazelle twee jaar garantie op de motor, de display, de rotatiesensor en de fietsbesturing. Slijtage valt buiten de garantie. Op de accu wordt een garantie van twee jaar gegeven.
Gazelle geeft maar liefst 10 jaar garantie op materiaal- en constructiefouten op het frame en niet-verende voorvorken bij normale behandeling, gebruik en onderhoud. De garantie op verende voorvorken is 5 jaar. Voor lakwerk op het frame en de voorvork geldt een garantieperiode van 5 jaar. Voor onderdelen op jouw fiets geldt een garantie van 2 jaar bij normaal gebruik en onderhoud
-
In beide gevallen kun je het beste teruggaan naar je Gazelle - dealer. Hij is de specialist op fietsgebied waar je met al je vragen terecht kunt. In de meeste gevallen kan hij direct een oplossing aandragen. Wanneer dit niet lukt, zal hij contact opnemen met de Afdeling Service en Garantie van Gazelle om tot een oplossing te komen.
-
Je kunt contact opnemen met ons via ons contactformulier. Ook zijn wij telefonisch bereikbaar via 0900 7070707 (€ 0,10/min en bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 12.00 uur en van 13.00 tot 17.00 uur).
Bron: gazelle.nl
Je zou haast denken dat er iets met de kabels of aandrijving of zoiets is, want die accu's gaan echt niet allemaal zomaar kapot, want meerdere merken gebruiken hetzelfde type accu en als die nu allemaal hopeloos zijn kan je toch haast niet geloven.
Op zich heb je niks aan wat ik nu ga zeggen, maar hier ook een dure E bike en voor 150 euro 3 jaar garantie bijgekocht, dus totaal nu 5 jaar, waarbij een eventuele kapotte accu ook volledig wordt vergoed.
De goud accu heeft een groot vermogen en misschien is dat wel wat te hoog gegrepen voor de fabrikant en is het niet waar te maken.
In 2016 twee e-Bikes gekocht van Gazelle. Ik hoop toch echt dat ik niet dezelfde problemen ga ervaren met de accu's.
Zoals ik dat al eerder stelde zijn in de loop der tijd accu's sterk verbeterd. Wij mogen aannemen dat ook een sterk merk als Gazelle met de tijd meegaat. Ook zij zijn afhankelijk van de producent van de accu's.
@mat matheij,
Aangezien de accu is vervangen door een nieuw exemplaar geldt voor het vervangende product vanaf plaatsing opnieuw eenzelfde garantietermijn.
Dat is onjuist!
@TS,
De fietsenmaker heeft gelijk.
Voor garantie geldt dat als een product tijdens de garantieperiode wordt gerepareerd of vervangen, de garantie niet opnieuw ingaat. Koop je dus een camera met 2 jaar garantie en wordt het toestel na een jaar vervangen omdat het kapot is, dan heb je op je nieuwe nog een jaar garantie.
(Bron: Consumentenbond)
Neemt niet weg dat het een beetje 'raar' is dat in 4 jaar tijd er 3 accu's kapot gaan.
Ook al zou deze stelling onderbouwd worden door de Consumentenbond twijfel ik sterk aan de juridische ondergrond voor dit gegeven. Het product is immers nieuw en van importeurswege zit op een nieuw artikel -dus niet een gerepareerd exemplaar- weer een standaard garantietermijn. Dat zou ik tot aan de hoge raad uitvechten. Nu nog de stelligheid van onze juridische afdeling. Interessante discussie.
@diewilik Ik blijf van mening dat bij vervangIng van een onderdeel door een nieuw exemplaar en dat is toch logisch wederom een garantie geldt overeenkomend met normale garantietermijnen geldend voor een nieuw product. Dat valt buiten de garantie van het samengestelde geheel. Vgl. U koopt bij MM een tv die gaat binnen 15 mnd. stuk. U ontvangt een nieuwe. Dan geldt op deze tv weer de normale volgens europese wetgeving voor huishoudelijke en electronica producten geldende gegarandeerde termijn van 2 jaar. Maar we kunnen het eens zijn over het oneens zijn. Dank voor uw gewaardeerde bijdrage.
@Rozem175 ,
Lees hier wettelijke garantieperiode in Europa , klik op de rode regel
https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/wettelijke-garantieperiode-in-europa
Een garantietermijn moet je eigenlijk zien als een geen-gezeur termijn. De wettelijke termijn is de termijn die conform de algemene verwachtingen is. Dus je mag er bijvoorbeel vanuit gaan dat een accu langer dan vier jaar mee gaat onder normale omstandigheden. Die conformiteit wordt bij deze accu niet ingevuld, dus wettelijk is er wel een nieuwe accu te verwachten, alleen dan zal dat via een civiele procedure moeten.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Mag iemand na retour zending en blijkbaar wat stuk gegaan maar eist nu de helft
heb een pakket teruggestuurd binnen 1 uur na levering heb het naar eer en geweten goed verpakt maar tijdens vervoer is er waarschijnlijk een klein haakje waar op een klein pankje moet rusten stuk gegaan ze zeggen dat ze het nu niet meer kunnen verkopen nou nu een nieuw hangertje met 2 kleine spijkertjes erin en hij is als nieuw maar hij eist nu de helft van de aankoop 54 euro vindt het nogal w ... Lees meer
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer