Pi
door Pindakaas35 May 23, 2016 om 13:30
Garantie & verzekeringen

Garantie op mijn Apple Mac book?

Ik heb sinds juni 2014 een Apple Mac book. Nu een week of 5 geleden begeeft mijn beeldscherm het. Ik heb deze ter reparatie gebracht bij Imac, op advies van mijn leverancier Slim.nl. Daar is de laptop gekocht. Ik wil daarbij gebruik maken van mijn consumenten recht van 2 jaar garantie op deze laptop. Want hij is wel heel snel kapot!! Maar wat gebeurd is een ping pong spel van discussies tussen Apple Nederland en Slim.nl, verschrikkeleijk.

Voor allle duidelijkheid: slim.nl is een website waar je als student/leerling of medewerker een Apple o.a. kunt kopen. Als medewerkers in het onderwijs heb ik deze gekocht.

Nu blijkt, zo zegt Apple Nederland dat ik hem zakelijk heb aangeschaft en dus geen recht heb op de 2 jaar garantie. Ik heb deze echter gewoon als consument gekocht en gebruikt als consument en niets meer dan dat. Voor hun echter om de stelling in te nemen van: nee meneer u heeft hem zakelijk gekocht en dus kunt u geen gebruik maken van uw consumenten recht! Kosten: € 583,-- of je even wil betalen.

Uiteindelijk gedaan met veel protest bij Apple die gewoon de hoorn op de telefoon gooien. Maar niet hun verantwoordelijkheid nemen. Zelf eerder onder de kosten uit proberen te komen. En daarbij, hoe bestaat het dat een computer van die prijs al zo snel binnen 2 jaar kapot gaat??????
Kortom: wat zijn mijn rechten nog in deze?

2373 10 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 23, 2016 om 13:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U schrijft: het beeldscherm heeft het begeven. Heb u de laptop laten vallen? Heeft hij klemgezeten?
na zes maanden moet u aantonen dat het niet uw eigen schuld is.

Maar u moet bij Slim zijn voor verhaal en niet bij Apple.

En alles kan kapot. Hoe duur ook.

Pi
door Pindakaas35 May 23, 2016 om 14:08
Antwoorden / 1 Vragen

Nee de laptop niet laten vallen of wat er maar op lijkt. Van de ene op de andere dag op zwart. Geen beweging meer in. Computer deed het wel maar geen beeld.

Maar hoe moet ik aantonen dat het geen eigen schuld is? Moeten er dan sporen van iets zijn, of juist geen?

Maar Slim verwijst mij naar Apple en zo heeft dat spel een paar weken geduurt.

marita5
door marita5 - May 23, 2016 om 13:42
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Pindakaas35 ,

Wat is slim.nl

Slim.nl is dé webwinkel voor het voortgezet onderwijs en MBO! Bij ons bestel je eenvoudig en met hoge korting legale software, hardware, tijdschriften, boeken en accessoires. Slim.nl geeft onderwijskorting aan studenten en scholieren die leren aan een VO-instelling of (V)MBO/ROC die een licentieovereenkomst heeft afgesloten bij SLBdiensten, de licentieorganisatie voor het middelbaar onderwijs die het gebruik van ICT faciliteert. Ook ouders, docenten en medewerkers kunnen software voor thuisgebruik bij ons bestellen.

Ik ben medewerker en heb de software van Microsoft voor studenten ontvangen. Klopt dat?

Ja, dat klopt. Op alle software van Microsoft voor thuisgebruik staat 'student media'. Je hebt dus de goede software ontvangen.

Mag iedereen bestellen bij Slim.nl?

Nee. Er is één regel, Slim.nl is er alleen voor iedereen die werkt of leert aan een VO of (V)MBO/ROC-onderwijsinstelling. Ook ouders, docenten en medewerkers kunnen bij Slim.nl terecht. Afhankelijk van de afspraken in de licentieovereenkomst, kunnen zij de software ook voor thuisgebruik bestellen

Lees hier eens de voorwaarden van Slim.nl art.16 en art 21 klik op de rode regel .

https://slim.nl/Shop/Home/OverSlimnl/Voorwaarden.aspx

Pi
door Pindakaas35 May 23, 2016 om 14:13
Antwoorden / 1 Vragen

En vertel mij eens in gewoon ABN wat hier staat? En wat het voor mij inhoud deze artikelen. Want het is doorspekt van jurisch jargon.

marita5
door marita5 May 23, 2016 om 14:34
11507 Antwoorden / 15 Vragen

U schrijft u bent medewerker , maar er staat software thuisgebruik student media op dan is dit toch niet zakelijk .
Art 16 is voor de consument , en art 21 lijkt mij voor de instelling waar u voor werkt en n.v.t op uw , met uw klacht moet u bij simpel zijn zie art 16 ..

Pi
door Pindakaas35 May 24, 2016 om 10:57
Antwoorden / 1 Vragen

Dat lijkt mij ook. Maar simpel verwijst mij dus naar Apple. Het ping pongen dus tussen de heren. En daar kan ik het mee doen, zo lijkt. Want die discussie heb ik al gevoerd.

Pi
door Pindakaas35 May 24, 2016 om 21:35
Antwoorden / 1 Vragen

Simpel vandaag weer aan de telefoon gehad. Nu wordt het verhaal gehouden dat ze via hun site alleen maar hebben doorverwezen naar een andere site. En hebben zodoende "niet zelf gelevert". Hun handjes zijn weer schoon.

MENSEN KOOP DUS NOOIT BIJ SLIM.NL EEN APPLE COMPUTER. OF VIA HUN SITE. JE BENT GEWAARSCHUWD.

tijger1
door tijger1 - May 23, 2016 om 13:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Volgens Slim bent u gewoon consument, maar ook een consument moet tijdens de garantieperiode, en na zes maanden dus, aantonen dat het euvel niet aan hem ligt.

pi
door pieterwolters - May 23, 2016 om 14:16
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Apple zou best wel gelijk kunnen hebben dat de laptop zakelijk is gekocht. Je koopt 'm uit naam van je beroep, niet als "gewone" particulier. Dat Slim.nl dat onderscheid wellicht niet zo nauw neemt moet je met hun bespreken. Als zij het als zakelijk product inkopen om het voor een aantrekkelijk bedrag door te kunnen verkopen, staat de laptop geregistreerd als zijnde van een zakelijke gebruiker.

Dus: terug naar Slim en het met hun oplossen. Maar zoals Tijger zegt: je moet wel aan kunnen tonen dat het defect niet door jou komt.

marita5
door marita5 - May 23, 2016 om 14:39
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@pindakaas35 ,

Lees deze informatie eens door betreft de garantie ,

https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie

tijger1
door tijger1 - May 23, 2016 om 14:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nog even afgezien van alles geeft Apple helemaal geen twee jaar garantie.

marita5
door marita5 - May 24, 2016 om 11:03
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@Pindakaas35 ,

Stel uw vraag eens aan consuwijzer , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/contact

marita5
door marita5 - May 24, 2016 om 22:04
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Reactie @Pindakaas35 :

DOOR PINDAKAAS35 24 MEI 2016 OM 21:35
ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Simpel vandaag weer aan de telefoon gehad. Nu wordt het verhaal gehouden dat ze via hun site alleen maar hebben doorverwezen naar een andere site. En hebben zodoende "niet zelf gelevert". Hun handjes zijn weer schoon. MENSEN KOOP DUS NOOIT BIJ SLIM.NL EEN APPLE COMPUTER. OF VIA HUN SITE. JE BENT GEWAARSCHUWD.

tijger1
door tijger1 - May 24, 2016 om 22:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hebt u dan de spullen rechtstreeks van Apple ontvangen en ook de factuur van Apple?

Lo
door Louismakers - May 25, 2016 om 15:02
3 Antwoorden / Vragen

Leg het probleem bij de Belbus