Garantie op mijn Apple Mac book?
Ik heb sinds juni 2014 een Apple Mac book. Nu een week of 5 geleden begeeft mijn beeldscherm het. Ik heb deze ter reparatie gebracht bij Imac, op advies van mijn leverancier Slim.nl. Daar is de laptop gekocht. Ik wil daarbij gebruik maken van mijn consumenten recht van 2 jaar garantie op deze laptop. Want hij is wel heel snel kapot!! Maar wat gebeurd is een ping pong spel van discussies tussen Apple Nederland en Slim.nl, verschrikkeleijk.
Voor allle duidelijkheid: slim.nl is een website waar je als student/leerling of medewerker een Apple o.a. kunt kopen. Als medewerkers in het onderwijs heb ik deze gekocht.
Nu blijkt, zo zegt Apple Nederland dat ik hem zakelijk heb aangeschaft en dus geen recht heb op de 2 jaar garantie. Ik heb deze echter gewoon als consument gekocht en gebruikt als consument en niets meer dan dat. Voor hun echter om de stelling in te nemen van: nee meneer u heeft hem zakelijk gekocht en dus kunt u geen gebruik maken van uw consumenten recht! Kosten: € 583,-- of je even wil betalen.
Uiteindelijk gedaan met veel protest bij Apple die gewoon de hoorn op de telefoon gooien. Maar niet hun verantwoordelijkheid nemen. Zelf eerder onder de kosten uit proberen te komen. En daarbij, hoe bestaat het dat een computer van die prijs al zo snel binnen 2 jaar kapot gaat??????
Kortom: wat zijn mijn rechten nog in deze?
U schrijft: het beeldscherm heeft het begeven. Heb u de laptop laten vallen? Heeft hij klemgezeten?
na zes maanden moet u aantonen dat het niet uw eigen schuld is.
Maar u moet bij Slim zijn voor verhaal en niet bij Apple.
En alles kan kapot. Hoe duur ook.
Nee de laptop niet laten vallen of wat er maar op lijkt. Van de ene op de andere dag op zwart. Geen beweging meer in. Computer deed het wel maar geen beeld.
Maar hoe moet ik aantonen dat het geen eigen schuld is? Moeten er dan sporen van iets zijn, of juist geen?
Maar Slim verwijst mij naar Apple en zo heeft dat spel een paar weken geduurt.
Hallo Pindakaas35 ,
Wat is slim.nl
Slim.nl is dé webwinkel voor het voortgezet onderwijs en MBO! Bij ons bestel je eenvoudig en met hoge korting legale software, hardware, tijdschriften, boeken en accessoires. Slim.nl geeft onderwijskorting aan studenten en scholieren die leren aan een VO-instelling of (V)MBO/ROC die een licentieovereenkomst heeft afgesloten bij SLBdiensten, de licentieorganisatie voor het middelbaar onderwijs die het gebruik van ICT faciliteert. Ook ouders, docenten en medewerkers kunnen software voor thuisgebruik bij ons bestellen.
En vertel mij eens in gewoon ABN wat hier staat? En wat het voor mij inhoud deze artikelen. Want het is doorspekt van jurisch jargon.
U schrijft u bent medewerker , maar er staat software thuisgebruik student media op dan is dit toch niet zakelijk .
Art 16 is voor de consument , en art 21 lijkt mij voor de instelling waar u voor werkt en n.v.t op uw , met uw klacht moet u bij simpel zijn zie art 16 ..
Dat lijkt mij ook. Maar simpel verwijst mij dus naar Apple. Het ping pongen dus tussen de heren. En daar kan ik het mee doen, zo lijkt. Want die discussie heb ik al gevoerd.
Simpel vandaag weer aan de telefoon gehad. Nu wordt het verhaal gehouden dat ze via hun site alleen maar hebben doorverwezen naar een andere site. En hebben zodoende "niet zelf gelevert". Hun handjes zijn weer schoon.
MENSEN KOOP DUS NOOIT BIJ SLIM.NL EEN APPLE COMPUTER. OF VIA HUN SITE. JE BENT GEWAARSCHUWD.
Volgens Slim bent u gewoon consument, maar ook een consument moet tijdens de garantieperiode, en na zes maanden dus, aantonen dat het euvel niet aan hem ligt.
Apple zou best wel gelijk kunnen hebben dat de laptop zakelijk is gekocht. Je koopt 'm uit naam van je beroep, niet als "gewone" particulier. Dat Slim.nl dat onderscheid wellicht niet zo nauw neemt moet je met hun bespreken. Als zij het als zakelijk product inkopen om het voor een aantrekkelijk bedrag door te kunnen verkopen, staat de laptop geregistreerd als zijnde van een zakelijke gebruiker.
Dus: terug naar Slim en het met hun oplossen. Maar zoals Tijger zegt: je moet wel aan kunnen tonen dat het defect niet door jou komt.
@pindakaas35 ,
Lees deze informatie eens door betreft de garantie ,
https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie
@Pindakaas35 ,
Stel uw vraag eens aan consuwijzer , klik op de rode regel .
https://www.consuwijzer.nl/contact
Reactie @Pindakaas35 :
Simpel vandaag weer aan de telefoon gehad. Nu wordt het verhaal gehouden dat ze via hun site alleen maar hebben doorverwezen naar een andere site. En hebben zodoende "niet zelf gelevert". Hun handjes zijn weer schoon. MENSEN KOOP DUS NOOIT BIJ SLIM.NL EEN APPLE COMPUTER. OF VIA HUN SITE. JE BENT GEWAARSCHUWD.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Energie label
Ik heb 1,5 jaar geleden voor € 400,- een energielabel laten maken, nu heb ik naar aanleiding van dit label extra energie besparende maatregelen laten aanbrengen.
Nu wil ik graag m'n label laten aanpassen.
Wat schetst mijn verbazing dat ik weer een nieuwe "enegrie" rapport moet laten maken om een nieuwe label te krijgen, en dus weer moet betalen, klopt dit wel?
Je zou to
...
Lees meer
Onderbuurman haalt stroom eraf
Mijn onderbuurman haalt mijn stroom en warm water eraf omdat hij last heeft van mijn normale woongeluiden. Hij is mij echt aan het wegpesten. 2 dagen geleden heeft hij mij 12 uur zonder gelaten. Als ik aanklop doet hij niet open en de verhuurder wil niks doen en vindt dat ik dit zelf maar moet oplossen.
Alleen de onderbuurman heeft toegang tot de meterkast.
Wat kan ik doen en bij wie kan
...
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer