co
door cornlia Feb 9, 2016 om 16:57
Garantie & verzekeringen

Garantie op verrichte werkzaamheden?

Anderhalf jaar geleden is bij mij een nieuwe houtkachel geplaatst. Daarvoor moest de ingang van het rookkanaal iets naar omlaag verplaatst worden. De schoorsteenmantel werd dus eerst deels uitgehakt, daarna opnieuw opgemetseld en gestuukt. Ik was zeer tevreden over de aannemer en het werk dat hij deed. Helaas, na een seizoen stoken, zat de schoorsteenmantel vol barsten, die begonnen op de plaats waar de pijp het rookkanaal in gaat. Ik heb toen de aannemer gebeld  en hem gevraagd daar iets aan te doen. Volgens de schoorsteenveger was de oorzaak dat de rand van het rookgat niet was afgesmeerd met hittebestendige specie. De aannemer heeft alles hersteld. Hij constateerde dat de stuuklaag helemaal loszat en hij dacht ook dat de kachel misschien te dicht bij de muur stond.
Let wel: deze aannemer had gemetseld, gestuukt en geplaatst.
Nu krijg ik ineens een rekening. Ik vind de aannemer een aardige man en ik ben gewend mijn rekeningen te betalen, maar hier aarzel ik toch.
Ik ga er vanuit dat hij zijn eigen fout herstelde en dat ik erop mag rekenen dat het geleverde werk langer goed blijft dan een seizoen.
Maar misschien zie ik dit verkeerd? Ik hoor graag een advies.

675 1 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

hansje klein
door hansje klein - Feb 9, 2016 om 17:07
3037 Antwoorden / 62 Vragen
0

Lijkt erop, dat hij (nog) geen kennis had van 'hittebestendige specie...' ?

Dus onvakkundig en nu eigen fout herstellen op uw kosten.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ha
Hans Wijtman - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer

Fr
Fred Mennen - Apr 17, 2024 om 13:07
Geldzaken & recht

Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor

Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont ... Lees meer

Le
Leny van der Plas - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht

Klarna, aanmaning niet besteld artikel

Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.

Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met  aanmaningskosten.
Direc ... Lees meer