Garantie op verrichte werkzaamheden?
Anderhalf jaar geleden is bij mij een nieuwe houtkachel geplaatst. Daarvoor moest de ingang van het rookkanaal iets naar omlaag verplaatst worden. De schoorsteenmantel werd dus eerst deels uitgehakt, daarna opnieuw opgemetseld en gestuukt. Ik was zeer tevreden over de aannemer en het werk dat hij deed. Helaas, na een seizoen stoken, zat de schoorsteenmantel vol barsten, die begonnen op de plaats waar de pijp het rookkanaal in gaat. Ik heb toen de aannemer gebeld en hem gevraagd daar iets aan te doen. Volgens de schoorsteenveger was de oorzaak dat de rand van het rookgat niet was afgesmeerd met hittebestendige specie. De aannemer heeft alles hersteld. Hij constateerde dat de stuuklaag helemaal loszat en hij dacht ook dat de kachel misschien te dicht bij de muur stond.
Let wel: deze aannemer had gemetseld, gestuukt en geplaatst.
Nu krijg ik ineens een rekening. Ik vind de aannemer een aardige man en ik ben gewend mijn rekeningen te betalen, maar hier aarzel ik toch.
Ik ga er vanuit dat hij zijn eigen fout herstelde en dat ik erop mag rekenen dat het geleverde werk langer goed blijft dan een seizoen.
Maar misschien zie ik dit verkeerd? Ik hoor graag een advies.
Lijkt erop, dat hij (nog) geen kennis had van 'hittebestendige specie...' ?
Dus onvakkundig en nu eigen fout herstellen op uw kosten.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor
Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont
...
Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer