gerdaterhaar
door gerdaterhaar Jul 12, 2017 om 10:36
Garantie & verzekeringen

Garantie product

Ik heb een spuittoestel voor vliegenbestrijding voor in de stal. Wordt nu natuurlijk veelvuldig gebruikt. Nu lekt dit spuittoestel. Je kunt een los onderdeel bestellen voor 26 euro (ex BTW). Ik heb dit voorgelegd aan de site waar ik dit toestel besteld heb. Zij leveren geen losse onderdelen. Nu moet het apparaat retour en moet ik afwachten op eventuele reparatie of vervanging toestel of indien niet voorradig geld retour. Dus ben ik dit apparaat een poos kwijt. Retour verzending moet in originele verpakking (heb ik natuurlijk niet meer) en op mijn eigen kosten. Wat zijn nu mijn rechten? Ik heb ze gevraagd of ze de 26 euro zouden willen vergoeden dan bestel ik zelf het onderdeel. Dat willen ze niet. Het gaat natuurlijk om een klein bedrag maar ik heb ook garantie. Is het normaal dat je zelf de kosten van retour moet betalen en moet ik perse het apparaat retour sturen of moeten ze ook de kosten van het onderdeel betalen, aangezien ik niet een poos zonder dit apparaat kan.

1113 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Cookies
door Cookies - Jul 12, 2017 om 10:39
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

Ik vermoed dat je ondernemer bent, dit forum is voor consumentenkwesties. Ondernemers kunnen vragen stellen op https://www.higherlevel.nl/forum/

gerbera
door gerbera - Jul 12, 2017 om 15:26
7359 Antwoorden / 14 Vragen
1

Het gaat natuurlijk om een klein bedrag maar ik heb ook garantie.
Zo gauw u zelf aan het apparaat gaat prutsen is de garantie weg.
En ja het is, in de meeste gevallen, normaal dat retourzendingen door de verzender betaald worden.
En ja het is ook normaal dat u, binnen de garantietermijn, de verkoper de gelegenheid moet geven de zaak te verhelpen.
En nee ze hoeven de kosten van het door u aan te schaffen onderdeel niet te vergoeden.

Conclusie, of u schaft het onderdeel zelf aan en hersteld het toestel. (Garantie komt dan te vervallen.)
Of u stuurt het toestel op en wacht geduldig af. (eventueel voor die periode zgn plakkers ophangen)

panter22
door panter22 - Jul 12, 2017 om 17:31
6599 Antwoorden / Vragen
0

Verzendkosten moet je zelf betalen als je een beroep wilt doen op garantie.
Zonder het apparaat bekeken te hebben, wordt een onderdeel niet vervangen of betaald. Dat is normaal.
Kan er sprake zijn van normale slijtage bij veelvuldig gebruik? Dan moet je de reparatie zelf betalen. 
Als je niet zonder het apparaat kunt  en je kunt het onderdeel zelf gemakkelijk vervangen, Waarom dan een beroep doen op eventuele garantie. Mogelijk ben je dan nog duurder uit.

aurora1
door aurora1 - Jul 12, 2017 om 18:05
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Ga zelfniet met het apparaat prutsen want dan vervalt de garantie.
Dus doe wat ze voorstellen en behelp u intussen met hoe u het voorheen zonder dat apparaat deed.

ro
door ronny530 - Jul 12, 2017 om 18:31
2776 Antwoorden / 41 Vragen
0

U dient het apparaat deugdelijlk verpakt retour te sturen want de verkoper kan en mag niet eisen dat de originele verpakking bewaard dient te worden, de kosten voor verzending komen voor eigen rekening. Als u in een stenen winkel een apparaat koopt en het gaat defect komt de winkelier het apparaat ook niet ophalen maar zult u toch echt naar de winkel toe dienen te gaan en die kosten krijgt u ook niet vergoedt. In beide gevallen bent u het apparaat een tijd kwijt want vooordat de reparatie al dan niet onder garantie afgerondt is bent u zo twee weken verder, met de kans dat het een slijtagegevoelig onderdeel is en de kosten voor u zijn. Wat beteft het opsturen van onderdelen dat doet nagenoeg geen enkele fabrikant want als het na ondeskundige montage fout gaat dan kan dat grote gevolgen hebben. U kunt voor u zelf afwegen wat het zwaarste weegt, de garantie niet verliezen die als u ondernemer bent maar één jaar is en het apparaat opsturen of het onderdeel extern aanschaffen en zorgvuldig zelf monteren.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Do
Dobroman - Feb 8, 2024 om 16:03
Huishouden & energie

Zeer hoge servicekosten

Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer

Ka
Kassaben - Apr 21, 2024 om 16:35
Winkels & webshops

Aanmaning Keesing (Denksport) voor niet besteld puzzelboek

Ik krijg betalingsherinneringen van Keesing Belgium te Deurne (met verzendplaats Amsterdam) voor een puzzelboek wat ik niet heb besteld. Ik heb wel een account bij Denksport en een lopend abonnement dat vooraf is betaald. Ik moet altijd vooraf betalen als ik iets bij Denksport bestel. De betalingsherinnering bevat een vreemd overschrijvinsformulier op paiper waarmee ik uiteraard niets kan. Ook w ... Lees meer

TeuntjeDK
TeuntjeDK - Apr 22, 2024 om 16:07
Geldzaken & recht
TROUW weigert op te zeggen of te communiceren en blijft aanmaningen sturen

TROUW weigert op te zeggen of te communiceren en blijft aanmaningen sturen

Goedenmiddag,   In november vorig jaar wilde ik om financiele redenen mijn abonnement bij TROUW (van DPG Media) opzeggen. Via de website was dit geen probleem en ik krijg een mailtje dat ik snel een bevestiging van de opzegging zou ontvangen. Hier is echter nooit een antwoord op gekomen.  Ik heb mijn betaling gestorneerd en hierop kreeg ik wel een mailtje dat er betaald moest worden anders ... Lees meer