Garantie product
Ik heb een spuittoestel voor vliegenbestrijding voor in de stal. Wordt nu natuurlijk veelvuldig gebruikt. Nu lekt dit spuittoestel. Je kunt een los onderdeel bestellen voor 26 euro (ex BTW). Ik heb dit voorgelegd aan de site waar ik dit toestel besteld heb. Zij leveren geen losse onderdelen. Nu moet het apparaat retour en moet ik afwachten op eventuele reparatie of vervanging toestel of indien niet voorradig geld retour. Dus ben ik dit apparaat een poos kwijt. Retour verzending moet in originele verpakking (heb ik natuurlijk niet meer) en op mijn eigen kosten. Wat zijn nu mijn rechten? Ik heb ze gevraagd of ze de 26 euro zouden willen vergoeden dan bestel ik zelf het onderdeel. Dat willen ze niet. Het gaat natuurlijk om een klein bedrag maar ik heb ook garantie. Is het normaal dat je zelf de kosten van retour moet betalen en moet ik perse het apparaat retour sturen of moeten ze ook de kosten van het onderdeel betalen, aangezien ik niet een poos zonder dit apparaat kan.
Ik vermoed dat je ondernemer bent, dit forum is voor consumentenkwesties. Ondernemers kunnen vragen stellen op https://www.higherlevel.nl/forum/
Het gaat natuurlijk om een klein bedrag maar ik heb ook garantie.
Zo gauw u zelf aan het apparaat gaat prutsen is de garantie weg.
En ja het is, in de meeste gevallen, normaal dat retourzendingen door de verzender betaald worden.
En ja het is ook normaal dat u, binnen de garantietermijn, de verkoper de gelegenheid moet geven de zaak te verhelpen.
En nee ze hoeven de kosten van het door u aan te schaffen onderdeel niet te vergoeden.
Conclusie, of u schaft het onderdeel zelf aan en hersteld het toestel. (Garantie komt dan te vervallen.)
Of u stuurt het toestel op en wacht geduldig af. (eventueel voor die periode zgn plakkers ophangen)
Verzendkosten moet je zelf betalen als je een beroep wilt doen op garantie.
Zonder het apparaat bekeken te hebben, wordt een onderdeel niet vervangen of betaald. Dat is normaal.
Kan er sprake zijn van normale slijtage bij veelvuldig gebruik? Dan moet je de reparatie zelf betalen.
Als je niet zonder het apparaat kunt en je kunt het onderdeel zelf gemakkelijk vervangen, Waarom dan een beroep doen op eventuele garantie. Mogelijk ben je dan nog duurder uit.
Ga zelfniet met het apparaat prutsen want dan vervalt de garantie.
Dus doe wat ze voorstellen en behelp u intussen met hoe u het voorheen zonder dat apparaat deed.
U dient het apparaat deugdelijlk verpakt retour te sturen want de verkoper kan en mag niet eisen dat de originele verpakking bewaard dient te worden, de kosten voor verzending komen voor eigen rekening. Als u in een stenen winkel een apparaat koopt en het gaat defect komt de winkelier het apparaat ook niet ophalen maar zult u toch echt naar de winkel toe dienen te gaan en die kosten krijgt u ook niet vergoedt. In beide gevallen bent u het apparaat een tijd kwijt want vooordat de reparatie al dan niet onder garantie afgerondt is bent u zo twee weken verder, met de kans dat het een slijtagegevoelig onderdeel is en de kosten voor u zijn. Wat beteft het opsturen van onderdelen dat doet nagenoeg geen enkele fabrikant want als het na ondeskundige montage fout gaat dan kan dat grote gevolgen hebben. U kunt voor u zelf afwegen wat het zwaarste weegt, de garantie niet verliezen die als u ondernemer bent maar één jaar is en het apparaat opsturen of het onderdeel extern aanschaffen en zorgvuldig zelf monteren.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zeer hoge servicekosten
Ik woon in een flatgebouw van Heimstaden en heb nu pas de afrekening servicekosten over 2022 ontvangen. Het probleem zit hem in de stroom kosten algemene ruimtes.In 2021 was dat per woning 163,67 euro en in 2022 475,67 euro. Totaal dus 35.199,67 euro per jaar voor elektra algemeen (verlichting galerij, berging, stopkontacten berging, trappenhuis, lift). Er is inmiddels uitleg gevraagd aan de verhu ... Lees meer
Aanmaning Keesing (Denksport) voor niet besteld puzzelboek
Ik krijg betalingsherinneringen van Keesing Belgium te Deurne (met verzendplaats Amsterdam) voor een puzzelboek wat ik niet heb besteld. Ik heb wel een account bij Denksport en een lopend abonnement dat vooraf is betaald. Ik moet altijd vooraf betalen als ik iets bij Denksport bestel. De betalingsherinnering bevat een vreemd overschrijvinsformulier op paiper waarmee ik uiteraard niets kan. Ook w ... Lees meer
TROUW weigert op te zeggen of te communiceren en blijft aanmaningen sturen
Goedenmiddag, In november vorig jaar wilde ik om financiele redenen mijn abonnement bij TROUW (van DPG Media) opzeggen. Via de website was dit geen probleem en ik krijg een mailtje dat ik snel een bevestiging van de opzegging zou ontvangen. Hier is echter nooit een antwoord op gekomen. Ik heb mijn betaling gestorneerd en hierop kreeg ik wel een mailtje dat er betaald moest worden anders ... Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer