to
door toosvandorp Jul 1, 2016 om 09:43
Garantie & verzekeringen

Garantie wasmachine

in jan 2014 heb ik een bauknecht wasmachine gekocht. Daarbij was 2 jaar garantie van BCC. Nu is in juni 2016 de pomp kapot gegaan en hebben ze er voor 168 euro een nieuwe ingezet. Ik vind dit niet reeel. Moet ik dit betalen of valt het onder de fabrieksgarantie?

1091 3 Rapporteer

ja
door jackyh - Jul 1, 2016 om 09:50
953 Antwoorden / 4 Vragen

Fabrieksgarantie. Wasmachine mag na 2 jaar niet stuk zijn. Levensduur minstens 8-10 jaar. Natuurlijk moet het wel buiten uw schuld liggen daar anders alle garantie vervalt.

tijger1
door tijger1 Jul 1, 2016 om 10:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Natuurlijk is daar geen fabrieksgarantie voor.

marita5
door marita5 - Jul 1, 2016 om 09:53
11508 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Toosvandorp ,

Is de garantieperiode voorbij?

Is uw product kapot en is de extra garantie of fabrieksgarantie voorbij? Dan hebt u nog steeds rechten. U kunt dan dus nog steeds met het product teruggaan naar de winkel. Let op: het moet dan wel gaan om een product dat ondeugdelijk is! U moet de verkoper uitleggen dat u het product normaal hebt gebruikt en dat het toch zomaar stuk is gegaan. U hebt dan recht op een gratis reparatie of een nieuw product. Als de winkel dat niet kan of niet wil, hebt u er recht op dat u uw geld terugkrijgt.

Verdere informatie vind u hier klik op de rode regels

https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/rechten-in-de-garantieperiode

https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie

https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/wettelijke-garantieperiode-in-europa

tijger1
door tijger1 - Jul 1, 2016 om 10:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hebt u die klacht bij BCC gemeld en hebben zij de reparatie uitgevoerd?