Garantie welkoop
In augustus 2016 kocht ik een paar schoenklompen bij Welkoop Hoogezand. Nu laten er stukjes hout los bij het gedeelte waar het leer op de klomp geniet is. Volgens Welkoop valt dit onder de garantie, maar omdat ik vruchtgebruik van het schoeisel heb gehad, krijg ik slechts 50% van het aankoopbedrag vergoed. Op de site van Welkoop is hierover niets te lezen. Na enig aandringen kreeg ik een half A4tje waarin staat dat deze regeling (staffel) normaal is op werkschoeisel. Moet ik hiermee akkoord ga?
Met een vriendelijke groet,
H.G. Dijkema
Slochteren
Lijkt me in dit geval van wel(koop).
Wat algemene info: https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie
U hebt die klompen toch al negen maanden gedragen. Dan kunt u niet verwachten dat u gratis hele nieuwe krijgt.
Kan een schoenmaker ze niet repareren?
Volgens mijn Blijhamster oma ging een klomp net zolang mee, tot deze brak.
U heeft de klompen 9 maanden gedragen, waarschijnlijk intensief, dus logisch dat ze een staffel hanteren. Maak er gebruik van en betaal zelf de andere helft en u heeft weer nieuwe klompen.
Dus alles wat je koopt en binnen een bepaalde tijd stuk gaat wel of niet binnen de garantie termijn daarvoor krijg je maar een deel vergoed omdat je er een bepaalde tijd gebruik van hebt gemaakt. Zoals je dat stelt geldt dat voor alle producten. Stel ik koop een nieuwe tv en na 5 maanden knalt ie uit elkaar dan krijg ik maar een deel vergoedt omdat ik er toch al 5 maanden gebruik van heb gemaakt.
Een tv is wat anders als werk klompen. En waarom niet ook op de reactie van Tijger1 gereageerd?
Ik zal m'n antwoord kopiëren en overal plakken (wat een vervuiling). Het is niet persoonlijk bedoeld maar waar leg je de grens. Als ik een paar schoenen koop en na 9 maanden laat de zool los en ga er mee terug verwacht ik een degelijke oplossing, zelf al eens gehad bij schoenen gekocht bij Ziengs en jawel kon kiezen of een paar nieuwe of m'n geld terug. Van goede werk schoenen mag je toch wel verwachten dat ze lang meegaan. Wat maakt het uit wat je koopt je hebt het, je gebruikt het en je hebt er al een tijd plezier van en of het nu een tv is is of schoenen of een koelkast of wat dan ook.
Werkschoenen zijn gemaakt van hout, een natuurproduct, en dat is en blijft wat anders als andere goederen, maar warrom heb je wel een reactie op mij en niet op Tijger1, die hetzelfde zegt?
Kijk op de site van de Welkoop .
Bij elke schoenklomp staat onder specificaties waarvoor ze geschikt zijn.
Schoenklompen zijn vrij goedkoop en zullen geen jaren mee kunnen gaan.
Als je ze dagelijks hebt gedragen, dan zal 50% vergoeding toch niet onredelijk zijn?
Ergens begrijpelijk, de schoen is niet te repareren, stukjes hout inzetten lijkt mij moeilijk, dus is de enige optie dat ze vervangen worden. In dat geval behoort Welkoop contact op te nemen met de fabrikant zodat mogelijk een nieuw paar, gratis, verstrekt kan worden. Maar ik denk dat dit te veel werk voor ze is en ze daarom met die regeling komen. Blijft natuurlijk de vraag, hoe zijn ze gebruikt. Heeft u ze met bouwwerkzaamheden gebruikt of uitsluitend in de tuin, voor het laatste zijn ze feitelijk bedoeld.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zorgplicht online casino's
nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer
Overschrijvingsfomulier fraude
Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po ... Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer