ar
door arie tilgenkamp Aug 22, 2016 om 13:59
Garantie & verzekeringen

Garantieduur autosleutel

Wij hebben in mei 2015 een nieuwe autosleutel besteld, voor onze Renault TWINGO ,
Nu is deze stuk, garage zegt dat de garantie 1 jaar is, en het is 1 jaar en 3 maanden, dus moeten wij  weer een nieuwe bestellen. Kan en/of mag dat?? Garantie staat niet op de bon en is ons ook toen niet medegedeeld. En wij gingen ervan uit, dat zo'n sleutel jaren mee zou gaan.

1954 5 Rapporteer

ra
door ramanah - Aug 22, 2016 om 14:05
135 Antwoorden / Vragen

Nu is deze stuk, Nooit gevallen oid?

garage zegt dat de garantie 1 jaar is, en het is 1 jaar en 3 maanden, dus moeten wij  weer een nieuwe bestellen.
Lijkt me wel handig om je auto in te kunnen komen en op slot te kunnen zetten.

Kan en/of mag dat??
Ja, waarom niet?

En wij gingen ervan uit, dat zo'n sleutel jaren mee zou gaan.
Zou je ook denken, maar hoe wordt er met sleutels gegooid en gesmeten of vallen op de grond? Electronische sleutels zijn kwetsbaarder als metalen sleutels.

tenormin
door tenormin - Aug 22, 2016 om 14:10
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Kan geen garantieduur vinden bij de Twingo. U mag er ook wel vanuit gaan dat zo'n sleutel langer meegaat. Niet dat u daar iets aan heeft maar mijn Renault Clio sleutel(s) werken al 16 jaar dus zo kwetsbaar, als @ramanah schrijft, zijn ze nu ook weer niet.

ph
door philip36 - Aug 22, 2016 om 15:00
2275 Antwoorden / 4 Vragen

U zou het even via contactformulier op hun site of telefoon kunnen navragen bij Renault Nederland.

ar
door arie tilgenkamp - Aug 22, 2016 om 15:12
1 Antwoorden / 1 Vragen

Met de sleutel is voorzichtig mee omgegaan, nooit gevallen, zeker niet meegegooid of gesmeten.
Geen kinderen mee gespeeld, omdat we er maar 1 hebben, zijn we erg zuinig op de sleutel.
Garantie is 1 jaar, zeggen ze, en omdat wij geen vaste klant zijn, kunnen ze ook niets voor ons betekenen.
Ook hebben wij hiervoor een TWINGO gehad, nooit geen problemen gehad met de sleutel, ook twingobezitters in onze directe omgeving, geen problemen met de sleutel, waar wel wat ruwer mee wordt omgegaan dan de onze. Maar zo'n dure sleutel en dan net na 1 jaar stuk, dat moet toch niet kunnen. U heeft pech gehad met uw sleutel.

jo
door jorisw Aug 22, 2016 om 16:17
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Nooit geen problemen gehad en toch weer een Twingo gekocht.... Sorry, de taalnazi in mij kon het niet laten....

costnix
door costnix Aug 23, 2016 om 17:12
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@jorisw: wilt u dat n**i woord niet meer gebruiken? Dit is kwetsend taalgebruik!!!

ro
door ronny530 Aug 23, 2016 om 17:39
2770 Antwoorden / 41 Vragen

Maar één sleutel hebben is natuurlijk niet handig maar terzijde. Als de transponder voor de startonderbreker nog wel werkt maar de bediening voor de c.v. niet meer dan kan het maarzo zijn dat de batterij leeg is en na vervanging opnieuw op de unit van de auto gesynchroniseerd moet worden hoe dat in zijn werk gaat staat in het instructieboekje.

zoekster1
door zoekster1 - Aug 23, 2016 om 18:01
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Nieuwe sleutels moeten bij normaal gebruik langer meegaan dan een jaar. U kunt daarmee uw recht op een product dat beantwoordt aan de overeenkomst claimen (conformiteitsbeginsel). U heeft dan recht op kosteloze vervanging of kosteloos herstel. Dat heeft verder niets met gewone handelsgarantie die een garage geeft te maken. Wel is het aan u om aan te tonen (aannemelijk te maken) dat het gebrek ligt aan de sleutels en niet aan uw gebruik ervan. Dus wat is er precies mis met de sleutels?