La
door Laureijs Jul 13, 2017 om 22:15
Garantie & verzekeringen

Gebarsten carportruit

Mag een carportruit spontaan barsten? 7 jaar geleden aangeschaft met 5 jaar garantie op glasschadebreuk.is veiligheidsglas. Gelukkig niets persoonlijks gebeurd behalve mijn auto. Viel in duizenden stukjes op het dak van mijn auto. Volgens verkoper kan de oorzaak van alles zijn(!!!)  m.a.w. Ik heb gewoon pech en laat de glasverzekering. Het maar uitkeren. Verkoper treft geen blaam. Dit is mijne inziens toch geen goed product. Wie kan mij raad geven.

1571 8 Rapporteer

Gerry1969
door Gerry1969 - Jul 13, 2017 om 22:20
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Veiligheidsglas zegt niets over de sterkte van het glas. Veiligheidsglas springt in honderden niet scherpe stukjes uit elkaar.

Zoals ik het begrijp was dit glas als afdak boven uw auto bevestigd.
Als een vogel een steentje erop laat vallen kan het al stuk. Ook de spanning die op het glas staat kan de oorzaak.zijn geweest.

Het is naar mijn idee geen ondeugdelijk product.

ficus
door ficus - Jul 13, 2017 om 22:26
147 Antwoorden / 2 Vragen

Op het glas zat vijf jaar garantie op glesschadebreuk en na zeven jaar breekt het glas. Even na denken. Volgens mij is de garantie verlopen. of ik moet e wel heel erg vergissen.

tijger1
door tijger1 - Jul 13, 2017 om 22:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Afgezien van het feit dat u uiteraard geen garantie meer hebt, zal een carportruit ook op de meeste glasverzekeringen niet gedekt zijn.

Natuurlijk is dit een goed product.

kv
door kvjapio - Jul 13, 2017 om 22:51
281 Antwoorden / Vragen

Wat een bijzondere vraag :) 'mag een carportruit spontaan barsten'... Ik vind de verklaring van de verkoper zeker niet verkeerd. U heeft inderdaad pech.

ne
door neodutchio - Jul 13, 2017 om 22:53
5149 Antwoorden / 12 Vragen

Als het geen goed product geweest zou zijn was het niet 7 jaar blijven zitten. Alles gaat een keer kapot, ook veiligheidsglas. Ik kreeg laatst een eikeltje op het glazen dak van van mijn auto, kwam gewoon een ster in. Zo snel kan er dus schade ontstaan.

tenormin
door tenormin Jul 13, 2017 om 23:26
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Weet je zeker dat het een eikeltje was @neodutchio ;-)  Maar inderdaad; het kleinste steentje op je toch wel sterke autoruit en je ziet sterretjes. Zal bij de TS ook wel het geval zijn geweest.

ne
door neodutchio Jul 14, 2017 om 07:02
5149 Antwoorden / 12 Vragen

Ik had het bewaart als bewijs, anders had ik het ook niet geloofd hoor. Ze stonden wel raar te kijken bij de hersteller, ster in mijn voorruit en in mijn dak laten maken, kwam niet echt vaak voor.

ge
door george321 - Jul 13, 2017 om 23:52
390 Antwoorden / 1 Vragen

Informeer eens (of zoek het op in uw polis) of de schade op de autoverzekering te verhalen is.

mathijs_b
door mathijs_b - Jul 14, 2017 om 02:01
641 Antwoorden / 77 Vragen

Misschien door de hoge temperatuur van de laatste tijd in combinatie met iets anders?

Het kan altijd gebeuren.

tijger1
door tijger1 - Jul 14, 2017 om 09:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@george321

Wat heeft een carport met een autoverzekering van doen?

edrick3
door edrick3 Jul 14, 2017 om 09:35
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Viel in duizenden stukjes op het dak van mijn auto. Auto beschadigd?

tijger1
door tijger1 Jul 14, 2017 om 09:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ edrick3. Dat zal waarschijnlijk niet en de Ts heeft het daar ook niet over. Alleen over die ruit.

La
door Laureijs Jul 25, 2017 om 07:51
Antwoorden / 1 Vragen

Auto is zeker beschadigd.

tijger1
door tijger1 Jul 25, 2017 om 10:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat zullen dan hooguit krasjes zijn, die met een goede poetsbeurt verwijderd kunnen worden.

ge
door george321 Jul 25, 2017 om 11:23
390 Antwoorden / 1 Vragen

Gebroken glas kan schade maken op een autodak, en zelfs deuk(jes) van punten. Niemand heeft de schade gezien.