ad
door adriana van winsen Apr 10, 2017 om 10:08
Garantie & verzekeringen

Geroyeerd door interpolis ondanks premiebetalingen

Ik zit in de schuldsanering en de premies van mijn verzekeringen , inboedel aansprakelijkheid en auto verzekering lopen bij interpolis, ze worden iedere maand altijd op tijd betaald, er zijn afschriften van als bwijs maar toch hebben me ze geroyeerd, kan dat zomaar, en hoe kan het dat ze ondanks dat de maatschappelijk werkster met verschillende keren met alle bewijzen via mail opgestuurd heeft en telefonisch contact ze dit niet willen rcht zetten ze hheft ook contact opgenoemn met de klachten service van interpolis en die zegt niets te kunnen doen (of willen) ze heeft nu een klacht ingediend bij het overkoepelend orgaan, heeft volgens mij nog geen antwoord gehad, heb mijn auto waar ik niet zonder kan ivm mijn gezondheid moeten schorsen had ook een brief gehad van de RDW dat ik een boete zou krijgen van 400 euro,omdat ik niet verzekerd ben, die kreeg ik op de dag dat ik mijn auto s,ochtends geschorst had , en in een garage heb moeten zetten. waardoor ik dus nergens naar toe kan en dus ook het vrijwilligerswerk wat ik met plezier doe niet kan doen. en boodschappen doen is ook al heel lastig . is hier in het dorp een hele slechte bus verbinding. om een andere verzekering te vinden die me wil accepteren is heel erg moeilijk omdat interpolis e waarschijnlijk als wanbetaler heeft laten registreren terwijl alles juist goed geregeld is en alles netjes op tijd , ook mijn andere rekeningen betaald worden. hebben jullie hier ervaring mee en wat kunnen wij hier aan doen (de maatschappelojkwerkster en ik zelf en budgetbeheer)

2444 9 Rapporteer

fa
door familyman - Apr 10, 2017 om 10:17
888 Antwoorden / 1 Vragen

Vertelt u nu echt alles of vergeet u een kleinigheidje waardoor het wèl kan?

edrick3
door edrick3 - Apr 10, 2017 om 10:20
27632 Antwoorden / 85 Vragen

En wat heeft de verzekeringsmaatschappij als reden voor het royeren opgegeven?

pino123
door pino123 - Apr 10, 2017 om 10:22
2763 Antwoorden / 14 Vragen

U heeft niet van te voren berichtgeving gekregen waarom u geroyeerd bent geworden?

tijger1
door tijger1 - Apr 10, 2017 om 10:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat u schrijft, kan niet kloppen. Als de premies werkelijk op tijd en correct betaald zijn, wordt u niet geroyeerd.

Mocht dat in het onwaarschijnlijke geval toch gebeurd zijn, dan kunt u, dus uw bewindvoerder, na een schriftelijke klacht, naar het Kifid.

marita5
door marita5 Apr 10, 2017 om 10:31
11507 Antwoorden / 15 Vragen

De maatschappelijk werkster heeft al een klacht ingediend bij het overkoepelend orgaan , is toch Kifid of niet ?

tijger1
door tijger1 Apr 10, 2017 om 10:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Geen idee of daarmee het Kifid bedoeld wordt. En de Ts staat onder bewind, dus dat kan alleen de bewindvoerder doen.

hansje klein
door hansje klein - Apr 10, 2017 om 10:31
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Stappenplan ...

U zult op de korte termijn een chauffeur met auto moeten regelen (bonnetjes bewaren), terwijl u op de klachtenafhandeling bij de verzekeraar zit te wachten. Het traject KIFID zal in ieder geval niet spoedig tot uitleg over de u aangedane ongerechtigheid leiden ... als uw verhaal dan al hand en voet zou hebben, want het royeren m.b.t. niet-betalen sluit u zelf al resoluut uit. Heeft u onlangs (weer) een schade geclaimd misschien?

me
door mein33 - Apr 10, 2017 om 11:58
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@adriana van winsen,

Er zijn, door de bank genomen (Rabobank), drie redenen waarom een verzekeraar besluit om een verzekerde te royeren.
1/ wanbetaling.
2/ fraude of het vermoeden hiervan.
3/ het schadeverloop en/of het claimgedrag.

U zult bij u zelf en/of uw bewindvoerder moeten uitzoeken welk van deze mogelijkheden er op uw omstandigheid van toepassing is.
Echter, een royement komt nooit zomaar uit de lucht vallen en er zal altijd voorafgaand over worden gecommuniceerd.
U en/of uw bewindvoerder moeten voorafgaand aan het royement over het voornemen van de verzekeraar hiertoe, op de hoogte zijn gesteld.
Naar mijn inschatting is uw verhaal niet helemaal volledig.

Wi
door Wil_H - Apr 10, 2017 om 12:13
270 Antwoorden / Vragen

Ook al ben je geroyeerd je kunt altijd proberen of een andere verzekering je wel accepteert.
In het ergste geval kun je bij https://nietteverzekeren.nl/ nog terecht.
Maar ik denk dat er meer speelt in dit verhaal. Je wordt niet als wanbetaler geroyeerd als je de bewijzen hebt dat alle premies zijn betaald.
Heb je zelf wel eens inzage gekregen in al die bewijzen die de maatschappelijk werkster naar Interpolis heeft gestuurd?
Zou zo maar kunnen zijn dat er inderdaad helemaal niks betaald is.

getty
door getty - Apr 10, 2017 om 12:28
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Misschien wel betaald, maar altijd te laat?

panter22
door panter22 - Apr 10, 2017 om 13:08
6599 Antwoorden / Vragen

Je zit in de schuldsanering. Er was daarvoor sprake van problematische schulden.
De verzekeringspremies heb je mogelijk ook een tijd niet kunnen betalen.
Bij een schuldsanering krijgen schuldeisers maar een deel van hun vordering uitbetaald.
Mogelijk is dat ook met de verzekering gebeurd en ben je toen geroyeerd.

Als je nu een boete krijgt van de RDW dan ben je al een paar maanden niet verzekerd.
Maak binnen 6 weken bezwaar tegen de boete.
Procedure:
https://www.rdw.nl/overrdw/Paginas/Bezwaar-of-beroep-aantekenen.aspx
Die auto kan wel even in de garage staan. Dat geeft wat problemen en is voor je op dit moment het belangrijkst.
Maar een aansprakelijkheid- en inboedelverzekering heb je ook nodig.
Praat met je maatschappelijk werkster over een nieuwe verzekering elders.