er
door erwin777 29 jan. 2005 om 12:31
Garantie & verzekeringen

Gezamenlijke annulerings verzekering met vrienden

Wij gaan binnenkort met 2 gezinnen op vakantie maar hebben beide een doorlopende annuleringsverzekering, echter bij verschillende maatschappijen. Stel dat in het eerste gezin iets gebeurd waardoor ze recht hebben om te annuleren (bijvoorbeeld vader/opa overlijdt) heeft het andere gezin dan ook het recht te annuleren? De postbank meld dat zolang we met allemaal op één boeking staan vermeld het andere gezin ook recht heeft om te annulreren, Interpolis geeft aan dat dit alleen het geval is als we allemaal op dezelfde polis staan vermeld. Tevens geeft de postbank aan dat de gezamelijke verzekeraars dit zo hebben afgesproken en hebben vastgelegd in artikel 15.17 van een bepaalde clausule. Weet iemand hoe dit precies zit?

134 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten. De vraag kan niet meer worden beantwoord.

door denis - 29 jan. 2005 om 14:22
9 Antwoorden / 0 Vragen
0

Erwin,



De postbank en interpolis hebben verschillende bepalingen hierover. Bij
de Postbank heeft u wel het recht te annuleren als het andere gezin
iets overkomt.

Bij Interpolis is er alleen dekking als de bij Interpolis verzekerde daardoor alleenreizend wordt.



De vraag over de afspraken tussen de gezamenlijke verzekeraars kan ik nu niet beantwoorden, daar kom ik nog op terug.









in
door interpolis - 8 feb. 2005 om 16:57
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste Edwin,


Namens Interpolis reageer ik hierbij op je vraag over de dekking op de annuleringsverzekering. Interpolis vraagt alle verzekerden die samen reizen en ten opzichte van elkaar verzekerd willen zijn bij annulering van de reis, zich allemaal bij Interpolis te verzekeren. Dat kan op een Doorlopende Annuleringsverzekering, of op een Kortlopende Annuleringsverzekering. De Postbank stelt deze voorwaarde niet.


Het is niet zo dat verzekeraars hierover overkoepelende afspraken hebben gemaakt en dat die ergens zouden zijn vastgelegd.


Voor meer informatie over dit onderwerp of de reden waarom Interpolis voor dit beleid kiest, verwijs ik je graag door naar onze afdeling Verkoopservice, telefoon 013-462 12 00.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

e.
e.betgen - 26 aug. 2016 om 13:57
Winkels & webshops

Mag een supermarkt een andere prijs aanslaan dan er voor het vak staat ?

ben nu tot 2 maal aantoe bij lidel in veendam geweest in de afgelopen 3 week.
wilde tabak kopen met filters, voor de tabak staat een prijs van € 20.50 maar kassiere wil mij € 23.30 laten betalen. de prijzen zijn gestegen vertelde ze mij.

Ik heb aangegeven dat ik de tabak wilde hebben voor de aangegeven prijs, en na ruim 10 minuten debatteren kreeg ik dat uiteindelijk mee voor 20.50 ... Lees meer

to
tom weenink - 26 aug. 2016 om 12:39
Computers & telefonie

Bent u ook benadeeld door Vodafone met ontbindingsvoorstel om ontbreken dekking?

Helaas ondervind ik problemen met het netwerk van Vodafone aan de kust van NL. Nog duidelijker: de dekking ontbreekt in het geheel. 

Wij hebben een seizoensplaats (6 maanden) op een bekende duincamping aan de NH kust. Bellen, gebeld worden en internetten is niet mogelijk in een straal van 3 KM. Er staan op onze camping alleen al 600 seizoensplaatsen. Nu ik zelf met het dekkings probleem ... Lees meer

ro
ronald38 - 28 aug. 2016 om 12:10
Auto & vervoer
Houdt citroen zich wel aan de privacy wetgeving?

Houdt citroen zich wel aan de privacy wetgeving?

1. Mag ik dit ontvangen?
Ik ontving via de post een folder van Citroen. Daarin stond een aanbod met berekening van de huidige waarde van mijn huidige auto van een ander merk.

Ik had hier niet om gevraagd en heb Citroen ook geen toestemming gegeven om deze gegevens te gebruiken.

Nadat ik de huidig auto heb gekocht heb ik voor zover ik weet hier ook geen gegevens over verstre ... Lees meer