El
door Ella93 Feb 23, 2017 om 19:03
Garantie & verzekeringen

Heb ik recht op een gratis nieuw matras?

Hallo iedereen,

Vorig jaar mei 2016, heb ik een 2 persoons boxspring aangeschaft, wegens klachten aan mijn bekken had ik een nieuw, ondersteunend bed nodig.
Tijdens het kopen van de boxspring stond op de advertentie dat er 36 maanden garantie opzat.
Helaas is de topmatras op de boxspring al 3x ingedeukt en hebben ze het 2x vervangen door een nieuw top-matras maar elke keer komt de probleem terug.
Nu is er alweer een deuk in het matras na 2 weken.

Een kennis van mij gaf mij aan dat het indeuken van de top-matras heeft te maken met het 2x 1 persoons matras eronder, waardoor er een kiertje tussen de 2 1-persoonsmatrassen komt en de topmatrass indeukt, hierdoor krijg ik weer klachten aan mijn bekken.

Vandaag weer contact opgenomen en de probleem voorgelegd en gevraagd of 2 x 1 persoon matras vervangen kan worden voor 2 persoonsmatras onder de top-matras zodat de probleem opgelost kon worden maar helaas vragen zij nu om 150 euro extra te betalen.

Mogen zij mij om 150 euro extra bijbetaling vragen, of dien ik gewoon een deugdelijk product ( een 1 persoonsmatras onder de top-matras ) te krijgen?

5535 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 23, 2017 om 19:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar die boxspring delen zijn toch aan elkaar vastgemaakt? En ligt u dan midden op die twee-persoonsmatras? En een eventueel kiertje veroorzaakt toch geen deuken in de matras die bovenop die twee delen ligt?

Of heeft u het over een tweepersoons topper die extra bovenop de matrassen ligt? En daar kunt u ook geen klachten aan uw bekken van krijgen.

Dan kunt u beter twee toppers nemen.

tenormin
door tenormin Feb 23, 2017 om 19:58
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Juist niet, dan krijg je pas een kuil, maar dan weer een andere. ;-) 1 Topper over de boxspring zou goed  moeten zijn. Anders, i.p.v. de gewone topper een extra dikke topper kopen. Weet ook niet of de TS of te licht of misschien juist te zwaar is.

El
door Ella93 Feb 23, 2017 om 20:01
Antwoorden / 1 Vragen

De onderkant van de boxspring is vastgemaakt aan de hoofdbord, maar niet zozeer 'aan elkaar' de 2 1-persoonsmatrassen erop zijn niet vastgemaakt, die liggen er helemaal los op. En daarbovenop ligt een 2 persoonstopper.

tijger1
door tijger1 Feb 23, 2017 om 21:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar die boxspring moet aan het voeteneind ook aan elkaar geklikt zijn.

diumenge
door diumenge - Feb 23, 2017 om 20:30
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Het was toch uw eigen keuze om twee matrassen i.c.m. één topper te kopen, waarom zou de winkelier dat dan voor u moeten oplossen.

Daarnaast heb ik zelf ook twee losse matrassen met één topper en herken dat probleem helemaal niet.

kv
door kvjapio - Feb 23, 2017 om 21:02
281 Antwoorden / Vragen

Nee, u heeft geen recht op een gratis nieuwe matras. Een matras is iets heel anders dan een topper. Die is ter bescherming van de matrassen en in verschillende diktes te krijgen. De mijne (op twee eenpersoonsmatrassen) is 5 cm. dik en die deukt ook licht in in het midden. Een kier tussen twee eenpersoonsmatrassen kunt u dichten met een zogenaamde matraswig, een stuk scuimrubber in de vorm van een T die hem opvult.

aurora1
door aurora1 - Feb 24, 2017 om 02:03
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ja dat mogen ze vragen. Misschien liggen die problemen met uw bekken niet eens aan het matras of het bed.
Dus bijbetalen als u een 2 persoonsmatras wilt.
Probeer anders eerst nog zoiets: https://www.matrassen.nl/verwante-artikelen/pont-d-amour-matraswig.html en zoek op internet dan eerst of dat wel goed kan werken.

he
door hensbroek - Feb 24, 2017 om 14:47
8 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook 2 één persoons matrassen, maar een split level topdekmatras. Dit matras is van onder tot + 80 cm van de bovenkant dicht en verder open.
Nergens problemen mee. Geen last van kieren en deuken.

mo
door mof - Feb 24, 2017 om 20:29
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Een kennis van u zegt dat ....
u moet een specialist in de arm nemen, als die hetzelfde beweert staat u sterk. Met de mening van
een kennis van u hebben ze weinig te maken