Hoelang GARANTIE bij KPN
Volgens KPN mob krijg maar 1 JAAR garantie op een telefoon[IPHONNE6] en moet ok maar naar apple gaan voor fabrieks garantie . ik vertelde dat ik volgens mij recht had op 2 jaar wetelijke garantie . Niet bij hun zij ze . [of moest bij hun verzekerd zijn ] ik kon hem wel brengen maar brachten ze hoge kosten in rekening !! Voor het versturen en verwerken dus moest het maar bij apple melden Toestel is net nog geen 14 maanden oud en laadt niet meer op geen breuk of andere schade
Hallo Jacbigboss ,
Gaat het product binnen zes maanden na aankoop kapot? Of is er binnen zes maanden iets mis met het product? Dan moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld was. Gaat het product na zes maanden of langer kapot? Dan moet u zelf bewijzen dat dit niet uw schuld was. Hebt u het product normaal gebruikt en is het versleten? Of hebt u het verkeerd gebruikt? Dan moet u de reparatie zelf betalen. U hebt dan dus geen recht op een gratis reparatie of een nieuw product .
Voor verdere informatie klik op de rode regels .
https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie
https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/wettelijke-garantieperiode-in-europa
https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/soorten-garantie
Wettelijke garantie van twee jaar bestaat niet. Ook bij Apple niet.
Al eens een andere lader geprobeerd?
Of de accu gecontroleerd?
Waarom verteld u dat u recht hebt op 2 jaar garantie terwijl u het niet weet. KPN heeft zich echt wel goed laten informeren bij het opstellen van hun spelregels. Als zij 1 jaar garantie geven is dat 1 jaar. Zoals al eerder vermeld wettelijke garantie bestaat niet.
Diewilik
Natuurlijk bestaat er wel wettelijke garantie, deze is in Nederland echter niet beperkt tot een bepaalde tijd. Er wordt gekeken naar het product en prijs om te bepalen hoe lang een product mee moet gaan. Dat noemt men meestal het recht op een deugdelijk product, maar beter zou zijn een product dat beantwoord aan wat je er gezien de overeenkomst van zou mogen verwachten, het conformiteitsbeginsel. Een telefoon moet langer meegaan dan 14 maanden. Dit staat helemaal los van de handelsgarantie die een verkoper geeft, in dit geval KPN. KPN moet u echter wel verder helpen met dit probleem. Dat je verzekerd moet zijn is echt flauwekul, u blijft gewoon uw rechten behouden, verzekerd of niet.
Ik raad u aan met consuwijzer contact op te nemen, u krijgt dan advies over uw situatie
klik HIER
@Zoekster,
Op de door u gegeven link staat letterlijk dat je wettelijk recht hebt op een deugdelijk product ,er staat niet dat je wettelijke garantie hebt.
Wij leggen eerst uit wat het wettelijk recht op een deugdelijk product inhoudt. Daarna zullen wij ingaan op de verkopers- en fabrieksgarantie en de bijgekochte garantie.
Diewilik
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Probleem bij pakket bezorgen door DPD
Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer