ja
door jacbigboss Aug 17, 2016 om 13:21
Garantie & verzekeringen

Hoelang GARANTIE bij KPN

Volgens KPN mob krijg maar 1 JAAR garantie op een telefoon[IPHONNE6]  en moet ok maar naar apple gaan  voor fabrieks garantie . ik vertelde dat ik volgens mij recht had op 2 jaar wetelijke garantie  . Niet bij hun zij ze  . [of moest bij hun verzekerd zijn ] ik kon hem wel brengen maar brachten ze hoge kosten in rekening !! Voor het versturen en verwerken dus moest het maar bij apple melden    Toestel is net nog geen 14 maanden oud  en laadt niet meer op geen breuk of andere schade

1055 5 Rapporteer

marita5
door marita5 - Aug 17, 2016 om 13:29
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Jacbigboss ,

Gaat het product binnen zes maanden na aankoop kapot? Of is er binnen zes maanden iets mis met het product? Dan moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld was. Gaat het product na zes maanden of langer kapot? Dan moet u zelf bewijzen dat dit niet uw schuld was. Hebt u het product normaal gebruikt en is het versleten? Of hebt u het verkeerd gebruikt? Dan moet u de reparatie zelf betalen. U hebt dan dus geen recht op een gratis reparatie of een nieuw product .

Voor verdere informatie klik op de rode regels .

https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie

https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/wettelijke-garantieperiode-in-europa

https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/soorten-garantie

tijger1
door tijger1 - Aug 17, 2016 om 14:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wettelijke garantie van twee jaar bestaat niet. Ook bij Apple niet.

Al eens een andere lader geprobeerd?

ra
door ramanah Aug 17, 2016 om 23:23
135 Antwoorden / Vragen

Of de accu gecontroleerd?

Gerry1969
door Gerry1969 - Aug 17, 2016 om 23:19
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Waarom verteld u dat u recht hebt op 2 jaar garantie terwijl u het niet weet. KPN heeft zich echt wel goed laten informeren bij het opstellen van hun spelregels. Als zij 1 jaar garantie geven is dat 1 jaar. Zoals al eerder vermeld wettelijke garantie bestaat niet.
Diewilik

zoekster1
door zoekster1 - Aug 18, 2016 om 00:12
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Natuurlijk bestaat er wel wettelijke garantie, deze is in Nederland echter niet beperkt tot een bepaalde tijd. Er wordt gekeken naar het product en prijs om te bepalen hoe lang een product mee moet gaan. Dat noemt men meestal het recht op een deugdelijk product, maar beter zou zijn een product dat beantwoord aan wat je er gezien de overeenkomst van zou mogen verwachten, het conformiteitsbeginsel.  Een telefoon moet langer meegaan dan 14 maanden. Dit staat helemaal los van de handelsgarantie die een verkoper geeft, in dit geval KPN. KPN moet u echter wel verder  helpen met dit probleem. Dat je verzekerd moet zijn is echt flauwekul, u blijft gewoon uw rechten behouden, verzekerd of niet.

Ik raad u aan met consuwijzer contact op te nemen, u krijgt dan advies over uw situatie
klik HIER

Gerry1969
door Gerry1969 - Aug 18, 2016 om 16:21
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Zoekster,
Op de door u gegeven link staat letterlijk dat je wettelijk recht hebt op een deugdelijk product ,er staat niet dat je wettelijke garantie hebt.
 Wij leggen eerst uit wat het wettelijk recht op een deugdelijk product inhoudt. Daarna zullen wij ingaan op de verkopers- en fabrieksgarantie en de bijgekochte garantie.

Diewilik