door willemsuzete Sep 21, 2016 om 13:17
Garantie & verzekeringen

Ik ben nu 5 jaar werkeloos. Is het dan mogelijk om van pensioenfonds te verander

Ik ben nu 62 jaar en mijn pensioen is ondergebracht bij Nationale Nederlanden. Met deze maatschappij ben ik nu helemaal klaar.Kun je dan overstappen naar een andere pensioenverzekerings maatschappij.

2669 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 21, 2016 om 17:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee.

En wat bedoelt u met dat u helemaal klaar met hen bent?

Gerry1969
door Gerry1969 - Sep 22, 2016 om 00:07
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Dit lijkt me sowieso onverstandig, u heeft de laatste 5 jaar geen pensioen meer opgebouwd. Switchen kan nare gevolgen hebben
Diewilik

tenormin
door tenormin - Sep 22, 2016 om 00:20
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Zou ik zeker niet doen. Nou ja, kunt u ook niet doen. Zou dom zijn. En waarom bent U klaar met NN? Ik ben er nog, zolang ik leef, niet klaar mee. In uw werkeloze situatie is er ook niet veel waardoor u zou kunnen overstappen. In uw omstandigheden kan ik u ook niet aanraden te sparen: er zal niet voldoende spaargeld over zijn aan het eind van de maand om voor aanvulling te zorgen. En een andere pensioen'verzekering' is al helemaal niet im frage.

vr1944
door vr1944 - Sep 23, 2016 om 15:58
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Uw pensioen is tijdens werkeloosheid premievrij en het en loopt nog 3 jaar.Niet doen dus en als het al kan kost het een hoop geld.

1paul
door 1paul - Sep 23, 2016 om 16:15
3123 Antwoorden / 0 Vragen

lekker blijven zitten waar u zit en als men tot uitkering komt even uitkijken waar u deze onderbrengt...

hoeft dus niet perse bij nn

tijger1
door tijger1 - Sep 23, 2016 om 16:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@vr1944

Het pensioen is tijdens werkeloosheid helemaal niet premievrij. De opbouw stopt meteen.

Cookies
door Cookies Sep 23, 2016 om 16:53
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dan klopt het toch, premievrij?

tijger1
door tijger1 Sep 23, 2016 om 17:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja leuk.:-)) Uiteraard wordt er geen premie ingehouden en in die zin is het premievrij.

Maar er wordt uiteraard niets verder opgebouwd, ook niet maar drie jaar. Vroeger was dat voor bepaalde groepen ww-ers, leeftijd en dergelijke, wel het geval. Dan werd over de loongerelateerde WW periode achteraf uit een speciaal fonds de premie geheel of gedeeltelijk aan het pensioenfonds overgemaakt. Waardoor voor die jaren nog een stuk opbouw van het pensioen plaats vond. Maar dat is al een paar jaren niet meer het geval.

tijger1
door tijger1 Sep 23, 2016 om 17:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bij sommige pensioenfondsen kan men wel zelf verder opbouwen, maar uiteraard niet premievrij.

Cookies
door Cookies Sep 23, 2016 om 17:30
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik had er ook een smiley achter gezet, even vergeten dat dit teveel van het goede is voor deze site.

tijger1
door tijger1 Sep 23, 2016 om 17:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat had ik al wel begrepen, maar de rest van mij verhaal was eigenlijk voor @vr1944.

vr1944
door vr1944 Sep 23, 2016 om 19:47
1210 Antwoorden / 5 Vragen

De opbouw stopt niet helemaal er is nog steeds rente opbouw op het saldo. Maar hoe dan ook overstappen is onzin.Voor het pensioen tijdens WW werd aparte verzekering afgesloten.In mijn geval werd deze verzekering op 65 jarige leeftijd afgekocht.

tijger1
door tijger1 Sep 23, 2016 om 19:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, de rente, maar dat kan je niet de opbouw noemen. En overstappen is geen onzin, overstappen kan helemaal niet.

Hauptbrandmeisterin  Claudia
door Hauptbrandmeisterin Claudia - Sep 23, 2016 om 20:31
4 Antwoorden / Vragen

Pensioenbreuk! Zou je echt zeker willen overstappen? Zou het niet doen