Ma
door MagdaBraam Feb 21, 2017 om 12:32
Garantie & verzekeringen

Klacht over zorgverzekering

Mijn naam is: Magda [Persoonsgegevens verwijderd - Redactie]

Inleiding van mijn vraag:
Ik ben al jarenlang klant bij de Amersfoortse Zorgverzekering. Ik heb ook al jarenlang de Tandarts Optimaal verzekering.
Nu dien ik 2 inplantaten te laten plaatsen bij de Kaakchirurg. Mijn tandarts kan dit niet uitvoeren, derhalve heeft hij mij doorgestuurd naar de Kaakchirurg.
Ik ben nu bezig te vragen of deze behandeling onder mijn Tandarts Optimaal verzekering valt.
Nu komt het: Eerst wilde De Amersfoortse helemaal niet betalen en na lang aandringen willen ze wel betalen, maar dan moet de Kaakchirurg in Tandarts codes de factuur opmaken. De Kaakchirurg is geen tandarts, dus die declareert in Ziekenhuis codes en niet in tandartscodes. Ik heb dit bij 2 ziekenhuizen nagevraagd.
Ik heb dus een officiële email van de Amersfoortse, dat ze alleen declaraties in Tandartscodes vergoeden. Indien het in ziekenhuiscodes wordt gedeclareerd, dan valt dit onder mijn basisverzekering en dan worden deze ingrepen niet vergoed. Voor de rest kan de Amersfoortse mij niet helpen. Er is geen andere verzekering voorhanden bij de Amersfoortse, zodat ik deze kosten wel kan verzekeren.

Dus mijn vraag aan u is: Komt dit vaker voor? En kunt u mij misschien helpen?

Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u natuurlijk altijd contact met mij opnemen.
Met vriendelijke groet,
Magda [Persoonsgegevens verwijderd - Redactie]

1529 9 Rapporteer

emcede
door emcede - Feb 21, 2017 om 12:35
959 Antwoorden / 4 Vragen

Magda, je zit hier op een openbaar forum. Het is zéér onverstandig je persoonlijke gegevens vrij op het internet te gooien. Je kunt dit nu nog wijzigein - doe dat direct!!!

marita5
door marita5 - Feb 21, 2017 om 12:38
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo MagdaBraam ,

U bent hier op een openbaar forum , verwijder uw privegegevens , klik op de knop bewerk , dit moet u doen binnen 1 uur .
Straks bent u nog meer tanden kwijt ;-))

tenormin
door tenormin Feb 21, 2017 om 19:53
16817 Antwoorden / 108 Vragen

Had al doorgegeven aan de redactie, 1 minuut na plaatsing. Staat er nog. Lekker snel. hé?

marita5
door marita5 Feb 21, 2017 om 21:01
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Waarschijnlijk zijn ze niet aanwezig .

Cookies
door Cookies Feb 21, 2017 om 21:17
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Maakt niks uit, haar gegevens zijn all over het web te vinden.

emcede
door emcede - Feb 21, 2017 om 12:58
959 Antwoorden / 4 Vragen

Een kaakchirurg is geen tandarts. Het gaat dus niet om tandartskosten maar om ziekenhuiskosten. Die vallen zoals je zegt onder de basisverzekering. Prima toch?

Wat bedoel je met "deze ingrepen worden niet vergoed"? Bedoel je dat ze onder het eigen risico vallen? Dat is nu precies de bedoeling van de basisverzekering en het eigen risico. Niet fijn, maar zo werkt het momenteel.

tijger1
door tijger1 Feb 21, 2017 om 13:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Implantaten worden niet vergoed uit de basisverzekering. Dus helemaal voor eigen rekening.

tijger1
door tijger1 - Feb 21, 2017 om 13:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De Amersfoortse heeft groot gelijk. Dus dan maar een andere tandarts zoeken die wel implantaten kan plaatsen, waardoor het eventueel onder uw Optimaaldekking valt.

Haal uw gegevens weg, wij gaan u niet bellen of mailen. Dit is een openbaar forum.

En uiteraard vallen twee implantaten niet onder de basisdekking.

zoekster1
door zoekster1 - Feb 21, 2017 om 13:07
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Er zijn genoeg tandartsen die dit wel doen bij speciale implantologie klinieken. Ik zou daar eens bij gaan kijken.

Cookies
door Cookies - Feb 21, 2017 om 13:21
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Onder jouw Optimaal verzekering worden implantaten vergoed onder J-codes als je de behandeling laat doen door een tandarts. Zou wel even de polisvoorwaarden doornemen, want kan zijn dat techniekkosten niet onder de vergoeding vallen.

edrick3
door edrick3 - Feb 21, 2017 om 15:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Aangezien je zelf de NAW-gegevens niet verwijderd hebt heb ik de redactie gevraagd dit te doen.

tenormin
door tenormin Feb 21, 2017 om 21:20
16817 Antwoorden / 108 Vragen

Heb ik 12:02 uur al gedaan. Helpt ook niet.

emcede
door emcede Feb 21, 2017 om 21:39
959 Antwoorden / 4 Vragen

Het is toch ook gewoon hopeloos hier! En dat durft bij commentaar en eigen oplossingen van de reageerders ook nog te schrijven dat we de volgende keer gewoon moeten mailen... Yeah right!

edrick3
door edrick3 Feb 22, 2017 om 10:15
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Aangezien mailadres en te.nr. er nog steeds staan nog maar eens op 'Rapporteer' geklikt. Wie weet ....;-)

edrick3
door edrick3 Feb 22, 2017 om 11:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen

En .... gelukt.

tijger1
door tijger1 - Feb 21, 2017 om 16:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het staat overigens in de voorwaarden wel heel wonderlijk beschreven.

Er staat dat "als u voor een behandeling naar de kaakchirurg gaat en deze behandeling valt onder de basisverzekering, dan is het eigen risico van toepassing".

Maar het plaatsen van twee implantaten, dus niet voor een prothese, valt helemaal niet onder de basisverzekering, dus dan kan het eigen risico ook niet van toepassing zijn.

Ma
door MagdaBraam - Feb 23, 2017 om 11:03
1 Antwoorden / 1 Vragen

Klacht lijkt opgelost te gaan worden.

tijger1
door tijger1 Feb 23, 2017 om 11:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Op welke manier?