Matrassen kapot na garantieperiode door productiefout
In 2010 heb ik twee dure matrassen gekocht (die nu als een van de beste(?) getest is door de consumentenbond) bij Living Comfort. De Energie+ matrassen. Garantie is/was vijf jaar.
In beide matrassen zitten nu twee scheuren van ruim 1 meter. Toen ik de matrassen kocht is mij door de verkoper verzekerd dat deze matrassen min. 10 jaar probleemloos moesten meegaan en dat het ligcomfort min. zou verminderen in deze periode. Deze info stond ook op de website.
Na mailwisseling heeft het bedrijf toegegeven dat ik de pech heb dat ik destijds matrassen heb gekocht met een productiefout.
Volgens mij is het bedrijf (consumentenrecht?) wettelijk verplicht om gratis te repareren of om gratis een nieuw vervangend product te leveren als er sprake is van een productiefout na de garantieperiode.
Het bedrijf wil niet vervangen maar repareren. Hier heb ik geen vertrouwen in want de toplaag van traagschuim lijkt poreus.
Een andere optie is dat ik 300 euro betaal voor andere matrassen wat ik niet terecht vind omdat de matrassen helemaal niet voldoen aan de toegezegde levensverwachting én omdat de matrassen niet door mijn schuld kapot zijn gegaan maar door een productiefout van het bedrijf.
Ik heb nu 'onder protest' ingestemd met reparatie onder voorwaarde dat ik verder ga uitzoeken of er volgens het consumentrecht gehandeld wordt. Vorige week kreeg ik hierop een mail dat de reparateur vorige week zou bellen voor het maken van een afspraak maar helaas....het blijft stil....
Ik zou graag willen weten wat wettelijk gezien mijn rechten zijn.
Repareren is een redelijk aanbod en gaat voor vervanging. WIlt u dit niet, zal u er geld bij moeten leggen en een nieuwe kopen. U heeft de matrassen 6 jaar kunnen gebruiken, dus u mag niet verlangen dat u compleet kostenloos nieuwe matrassen gaat ontvangen. Lijkt me alleszins redelijk wat de fabrikant aanbiedt.
Dan zou de garantie nog 4 jaar doorgaan, zo te lezen. En u heeft zwart op wit dat het in 2010 een proctiefout is/was. Al met al: ik zou de optie van €300,00 zeker benutten: heeft u weer voor langere tijd volledig nieuwe matrassen. En niet instemmen met een 'reparatie'; dat is niks. Dan wordt er genaaid om de scheuren weg te werken; helpt niet, want de stof erom heen is ook veel dunner geworden.
Ik begrijp dat er in de bekleding scheuren zitten en wel in beide matrassen twee scheuren. En zijn het wel scheuren of is de naad los. En ontstonden die scheuren ineens? Hebt u dat verhaal van dat het een productiefout zou zijn zwart op wit?
Traagschuim is uiteraard poreus, daar is het schuim voor. Kunt u nu voor € 300 twee nieuwe matrassen krijgen of is het € 300 per stuk?
En diezelfde matrassen zijn nu in de aanbieding.:-)) Maar ik lees ook dat die matrassen een afritsbare tijk hebben. Kan er toch simpel een nieuw bovenkantje op gezet worden!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Probleem bij pakket bezorgen door DPD
Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer