do
door dorthy Aug 22, 2016 om 15:51
Garantie & verzekeringen

Moet een nederlandse caravan achter duitse auto apart verzekerd zijn?

Wij wonen in Duitsland en willen met de caravan van onze zoon die in Nederland woont op vakantie. Deze heeft zelf geen auto meer en de caravan is dus niet verzekerd.
Bij wie kunnen we nu een verzekering aanvragen? In Nederland is de caravan automatisch bij de auto verzekerd voor schade bij een ander.
Moet dit nu bij een Duitse verzekeraar? (Nederlandse caravan, Duitse auto)

4766 6 Rapporteer

ra
door ramanah - Aug 22, 2016 om 15:54
135 Antwoorden / Vragen

Vraag het eens bij uw duitse autoverzekeraar, die zal dat toch wel weten?

tijger1
door tijger1 - Aug 22, 2016 om 15:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De caravan is in Nederland niet automatisch verzekerd. Alleen schade die met de caravan aan anderen, dus niet de trekkende auto, wordt toegebracht, tijdens het rijden wordt gedekt door de WA verzekering van de auto. Maar uw Duitse verzekeraar kan u zo informeren.

getty
door getty - Aug 22, 2016 om 16:47
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Iets verzekeren wat niet van u is, lijkt me onmogelijk.

brainless
door brainless Aug 23, 2016 om 12:17
324 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik (in Nederland..) een caravan/aanhanger leen van mijn buurman, is deze voor gevolgschade gewoon verzekerd via mijn autoverzekering.
Daarvoor hoeft de caravan niet op mijn naam te staan.

me
door mein33 - Aug 22, 2016 om 16:55
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Voor alle zekerheid even navragen bij de ANWB of de RDW.

hansje klein
door hansje klein - Aug 22, 2016 om 17:42
3037 Antwoorden / 62 Vragen

U geeft niet duidelijk aan in welk land u met de woonwagen (nu onverzekerde?) wilt gaat toeren. Vraag liever een vakman zoals een verzekeraar, de ADAC of de ANWB.

jo
door jorisw - Aug 22, 2016 om 19:02
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Staat de caravan nog wel op Nederland kenteken?