Ch
door Charles Schut Apr 11, 2017 om 18:36
Garantie & verzekeringen

Monuta uitvaart verzekering

Monuta betaalt betaalt niet het vrij te besteden bedrag uit, omdat de uitvaart niet door hun is uitgevoerd. Het bedrag ad € 1628,00 staat wel in de polis en daar is ook jaren premie voor betaalt. Wij hebben gekozen voor Smorenburg , omdat die bij ons goed bekend staat en het is niet bij ons op gekomen om eerst toestemming te vragen aan Monuta. Een uitvaart is zeer persoonlijk en die laat je niet door vreemden uitvoeren. Achteraf blijkt nu dat je gedwongen wordt om de uiitvaart door Monuta te laten verzorgen en zodoende over het bedrag ad €1628 kunt beschikken.
Ik hoor graag uw reactie hierop.
Met vriendelijke groeten,
Charles Schut

[edit-redactie]

3023 6 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Apr 11, 2017 om 18:40
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat zal dan wel in de voorwaarden staan.

Haal e-mail en telefoonnummer weg, dit is een openbaar forum.

jo
door jorisw - Apr 11, 2017 om 18:55
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Als een uitvaart zeer persoonlijk is, moet je niet zo'n massaproductverzekering afsluiten lijkt me. Je wordt niet achteraf gedwongen om zaken met ze te doen.

Wi
door Wil_H - Apr 11, 2017 om 18:59
270 Antwoorden / Vragen

Het vrij te besteden bedrag is dus helemaal niet zo vrij te besteden.
Lees er de polis eens op na of er daadwerkelijk als voorwaarde staat beschreven dat je het vrij te besteden bedrag alleen mag gebruiken bij een uitvaart van Monuta.
Je zou kunnen argumenteren dat zij nu al genoeg op die polis verdiend hebben omdat zij niet de uitvaart hebben hoeven regelen ( en betalen)
Dien eerst een officiele klacht in via https://www.monuta.nl/over-monuta/compliment-klacht/formulier-compliment-klacht-suggestie/
Als je daar niet verder komt kun je nog altijd naar het Kifid: https://www.kifid.nl/
Maar je moet Monuta wel de gelegenheid geven om op jouw klacht te reageren.

marita5
door marita5 - Apr 11, 2017 om 19:00
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Charles Schut ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.monuta.nl/sites/default/files/Korten%20bij%20keuze%20voor%20een%20andere%20uitvaartondernemer.pdf

tijger1
door tijger1 - Apr 11, 2017 om 20:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het extra verzekerde bedrag wordt wel degelijk uitgekeerd. Lees uw polis maar eens na.

U bent helemaal niet verplicht om de uitvaart door Monuta te laten regelen als u een naturapolis hebt. Alleen betalen zij dan veel minder aan een andere uitvaartondernemer.