bj
door bjgth Apr 12, 2017 om 16:19
Garantie & verzekeringen

Niet in gelegenheid gesteld te verdedigen bij schadeclaim.

Goedendag,

een aantal maanden geleden is er aangifte gedaan tegen mij wegens schade aan iemand zijn auto. Ik wist nergens van en heb dat ook verklaard bij de politie. De zaak is vervolgens geseponeerd. Enkele weken later kreeg ik bericht van de verzekering, waarin verteld werd dat meneer een schadeclaim tegen mij had ingediend voor de schade aan zijn auto. Ik heb toen het politiedossier aan de verzekeraar gegeven en daarna nooit iets ervan gehoord. Nu krijg ik bericht van de verzekeraar dat meneer een getuige heeft aangedragen en dat er 630 euro is overgemaakt naar meneer. Ik belde vervolgens de verzekeraar op waarop mij verteld werd dat hij mij 3 mailtjes heeft gestuurd. Deze mailtjes zijn nooit aangekomen bij mij omdat de mailtjes naar een verkeerd emailadres zijn gestuurd. Ik heb het gevoel dat ik onvoldoende in gelegenheid ben gesteld mijzelf te verdedigen, maar heb geen idee wat ik ertegen in kan brengen. Kan iemand mij helpen? mvg

1803 10 Rapporteer

Ge
door Genee - Apr 12, 2017 om 16:27
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Hoe heeft u dat eerste bericht wat wel aangekomen is dan ontvangen?

bj
door bjgth Apr 12, 2017 om 18:24
Antwoorden / 1 Vragen

Per post.

hansje klein
door hansje klein - Apr 12, 2017 om 16:29
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Misschien legt u nog uit of er een verschil is tussen 'ik wist nergens van' en 'dat kan ik nooit geweest zijn'!

M.a.w. u wordt hier slachtoffer van een criminele handeling òf u probeert hier onderuit te komen.

bj
door bjgth Apr 12, 2017 om 18:25
Antwoorden / 1 Vragen

Ik was op het moment dat de schade gemaakt zou zijn in Duitsland... en het zou in Zwolle gebeurd moeten zijn.

sw
door swat1500 Apr 12, 2017 om 18:35
3763 Antwoorden / 0 Vragen

Was uw auto ook in Duitsland of stond deze thuis voor de deur? Konden ook andere personen over de autosleutel beschikken?

panter22
door panter22 Apr 13, 2017 om 08:24
6599 Antwoorden / Vragen

-

tijger1
door tijger1 - Apr 12, 2017 om 16:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En toen u dat politiedossier hebt overgedragen, hebt u niet na een dag of 14 geinformeerd bij uw verzekeraar hoe de zaak ervoor stond?

Als u schade veroorzaakt, of iemand beweert dat, dan kan die persoon rechtstreeks uw verzekeraar aansprakelijk stellen.

En dat verkeerde mailadres van wie was dat dan? En hoe kreeg u dat eerdere bericht van uw verzekeraar?

bj
door bjgth Apr 12, 2017 om 18:29
Antwoorden / 1 Vragen

Het e-mailadres was onjuist gespeld. Ik ging ervanuit dat op het moment dat mijn assurantietussenpersoon iets nodig had, hij het aan mij zou vragen. Is er niet iets als zorgplicht o.i.d.? Ik ben pas 18 en heb geen kaas gegeten van dat verzekeringswereldje.

sw
door swat1500 - Apr 12, 2017 om 18:34
3763 Antwoorden / 0 Vragen

Het is een strafbaar feit als je na een aanrijding de plaats van het ongeval verlaat zonder je indentiteit behoorlijk kenbaar te maken. Voor de strafbaarheid is tevens van belang of men zich bewust is geweest van de aanrijding. Kennelijk viel dit laatste niet te bewijzen en is de zaak geseponeerd.
Dit laatste betekent echter niet dat u dan dus ook niet aansprakelijk zou zijn voor de veroorzaakte schade.

Dat u "nergens vanaf wist" houdt niet expliciet in dat u of uw auto niet bij de aanrijding betrokken waren. Dat u de aanrijding niet bemerkt hebt sluit betrokkenheid niet uit. Nu kennelijk een getuige ook heeft gezien dat in ieder geval uw auto betrokken was bij de aanrijding en kennelijk de schuld aan de aanrijding bij de bestuurder van uw auto ligt gaat uw verzekeraar over tot vergoeding van de schade.

Als verzekerde kan je daar overigens weinig tegen in brengen.

tijger1
door tijger1 - Apr 12, 2017 om 18:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een onjuist mailadres komt terug bij de verzender, met de aantekening dat het niet bezorgd kon worden.

En wie stuurde die mailtjes aan u? En weet u nu wat er in staat?

En kunt u aantonen dat uw auto op het moment van de schade zeker te weten niet in Zwolle was?

Day u pas 18 bent, is geen excuus. U hebt tenslotte wel een auto.

panter22
door panter22 - Apr 12, 2017 om 18:50
6599 Antwoorden / Vragen
hansje klein
door hansje klein - Apr 12, 2017 om 23:13
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Uzelf was in het buitenland en de auto was met zekerheid op dat tijdstip niet in Zwolle?

Wanneer u ook nog vreemde verkeersboetes krijgt zou een kentekenvervalsing een verklaring kunnen zijn.

r.kemperman
door r.kemperman - Apr 13, 2017 om 06:52
423 Antwoorden / 4 Vragen

Wie zegt dat de schade door een auto van TS gemaakt is?
er staat nergens hoe de schade aangebracht is

panter22
door panter22 - Apr 13, 2017 om 08:44
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je een auto gekocht met een 1, 2, 3... op het nummerbord?. Dan zijn mogelijk in het verleden de nummerborden gestolen en rijdt er nog iemand met de originele rond.