Gi
door Gichen11-59 Feb 24, 2017 om 18:34
Garantie & verzekeringen

Ohra inboedelverzekering 20% duurder

Weet iemand waarom is de inboedelverzekering van Ohra 20% duurder i.v.m. zonweringschade die van 1000,- naar onbeperkt is gegaan terwijl neem ik aan dit amper gebeurt en de zonweringschades worden neem ik aan niet als nieuwe zonwering uitbetaald.

En heeft iemand ook deze ervaring dat de inboedelverzekering bij een andere verzekering dan Ohra ook zo'n 20% duurder is geworden.

Groet,

Andre

2327 8 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 24, 2017 om 19:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hebt u die zonwering dan apart bij uw inboedel bijverzekerd? En die verhoging? Wellicht claimen heel veel mensen schade aan de zonwering, of woont u hoger waardoor meer kosten, dat het daardoor zo sterk verhoogd is. Maar u kunt toch elders kijken of u voordeliger, met dezelfde dekking, terecht kunt?

Ik heb ook een inboedel, en nog kort een opstalverzekering, bij Ohra, maar ik heb niets gehad over een verhoging.

marita5
door marita5 Feb 24, 2017 om 19:18
11494 Antwoorden / 15 Vragen

@Tijger1 , kan het ook niet individueel zijn , dit naar aanleiding van de huisdierenverzekering van Ohra deze was ook verhoogd . bij de voorwaarden staat exact hetzelfde als bij de huisdierenverzekering waarom ze de premie verhogen .

tijger1
door tijger1 Feb 24, 2017 om 19:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@marita5. Dat zou kunnen, maar de Ts heeft het ook over een uitbreiding van de dekking voor schade aan zonwering, waar hij dus blijkbaar niet om gevraagd heeft.

marita5
door marita5 Feb 24, 2017 om 19:38
11494 Antwoorden / 15 Vragen

@tijger1 , ik heb mijn reactie naar u aangepast , de voorwaarden zijn exact hetzelfde als de huisdierenverzekering .

Gi
door Gichen11-59 Feb 25, 2017 om 18:26
4 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo tijger1,

bedankt voor je reactie, ik heb een email ontvangen van Ohra met de mededeling dat er per 1 april 2017 de verzekering 20% verhoogd werd daarin vertelde ze de reden omdat schades aan zonweringen dan onbeperkt zijn verzekerd en dat asbesthoudende dakdelen die beschadigd werd door storm ook was verzekerd dat terwijl ik geen eigenaar ben maar een huurder en geen zonwering hebt en ook al zou ik een zonwering hebben dan vind ik die 20% verhoging wel erg veel want ik heb ook nog 225,- eigen risico en een zonwering ook niet verzekerd.

Groet,

Andre

marita5
door marita5 - Feb 24, 2017 om 19:53
11494 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Gichen11-59 ,

De voorwaarden :

Wanneer kunnen wij de premie of de voorwaarden aanpassen ?

Het kan voor ons nodig zijn dat wij de premie en/of de voorwaarden van uw verzekering veranderen. Bijvoorbeeld door de premie te verhogen of de vergoeding aan te passen of te beperken. Dat doen wij dan bij alle verzekeringen van eenzelfde soort. Wij kunnen de premie en/of voorwaarden veranderen bij verlenging of tussentijds. Wanneer wij dat doen, sturen wij u daarover van tevoren een brief of een e-mail. Aanpassing bij verlenging van uw verzekering
Wanneer uw verzekering verlengd wordt, kunnen wij de premie en/of voorwaarden veranderen. De veranderingen gaan dan in op de eerste dag van de nieuwe contractperiode.

Aanpassing tijdens de looptijd van de verzekering .

1. Het is in ieders belang dat wij onze verplichtingen uit deze verzekering in de toekomst ook kunnen (blijven) nakomen. In bijzondere gevallen kan het nodig zijn dat wij tussentijds de premie en/of voorwaarden voor al onze verzekerden van deze verzekering veranderen. Soms kan een verandering namelijk niet wachten tot de verzekering verlengd wordt. Bijvoorbeeld omdat dat zeer ernstige financiële gevolgen voor ons zou hebben of omdat wetgeving ons daartoe verplicht. Dat zijn situaties waarvan wij nu nog niet kunnen inschatten of ze zich voordoen. Wij zorgen ervoor dat wij de verandering in de premies en/of de voorwaarden zo beperkt mogelijk houden.

2. Wij kunnen ook alleen bij uw verzekering tussentijds de premie en/of voorwaarden veranderen. Dit doen wij als u (te) veel schade meldt of als de risico’s die u loopt, veranderen.

3. Wanneer wij tussentijds de premies en/of voorwaarden aanpassen, dan laten wij u dat vanzelfsprekend altijd van tevoren weten. Per brief of e-mail leggen wij u dan precies uit waarom wij de tussentijdse verandering nodig vinden, wat wij veranderen en wanneer die verandering ingaat.

Bent u het niet eens met de veranderingen ?

Dan kunt u de verzekering stoppen. Dat kunt u doen via Mijn OHRA of door ons een brief te sturen. U moet dit doen binnen dertig dagen na de datum waarop de veranderingen zouden ingaan.
Uw verzekering stopt dan op die datum. Stopt u uw verzekering niet binnen deze termijn van dertig dagen? Dan gelden de veranderingen ook voor u

Gi
door Gichen11-59 Feb 25, 2017 om 18:36
4 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo maritas,

bedankt voor je reactie, volgens het KIFID mag de verhoging niet meer zijn dan 10% als er geen wijzigingen zijn of dit een nieuwe inboedelverzekering betreft dus Ohra zit duidelijk fout uitspraak 7 oktober 2016 en ik was benieuwd of meerdere verzekeringen dit proberen.

Groet,

Andre

marita5
door marita5 Feb 25, 2017 om 18:41
11494 Antwoorden / 15 Vragen

@Gichen11-59 De uitspraak van KIFID heb ik gelezen , u kunt opzeggen , zou ik dan ook maar doen ..

tijger1
door tijger1 - Feb 24, 2017 om 20:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hebt u het eigenlijk over buiten- of binnenzonwering?

Gi
door Gichen11-59 Feb 25, 2017 om 18:33
4 Antwoorden / 4 Vragen

Nee en ook nooit doorgegeven dat ik die had

Groet,

Andre

edrick3
door edrick3 - Feb 25, 2017 om 10:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen

En heeft iemand ook deze ervaring dat de inboedelverzekering bij een andere verzekering dan Ohra ook zo'n 20% duurder is geworden.
Nee.

hansje klein
door hansje klein - Feb 25, 2017 om 12:37
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Verzekeringen mogen boven een verhoging van 10% niet zómaar 'aangepast' worden. Tenminste een duideijke uitleg is noodzakelijk en/of tegelijkertijd een uitgebreidere dekking die óók duideljk uitgelegd dient te worden.

Het NIET accepteren en overstappen is uw enige (eenvoudige) vluchtweg, òf ... kennis nemen van de recentelijke KIFID-uitspraken m.b.t. premieverhogingen en op grond daarvan een eigen klacht indienen.

Onduidelijk of u onlangs een schade heeft gehad en/of de zonwering extra verzekerd wordt/was en/of collectief is.

TENSLOTTE: Ik heb kennis van een VVE-opstalverzekering die momenteel bij Centraal Beheer-Achmea als klacht wordt behandeld, omdat de 10%-verhoging (zonder andere inhoudelijke polis-aanpassingen) werd overschreden. De niet in behandeling genomen klacht is inmiddels uitgebreid tot een klacht over de klachtenafdeling en een hier op volgende KIFID-klacht is daarbij al preventief aangekondigd.

M.a.w. er wordt weer eens één-en-ander uitgeprobeerd bij de premieverhogingen ...

hansje klein
door hansje klein - Feb 25, 2017 om 16:46
3037 Antwoorden / 62 Vragen

... vervolg m.b.t. de uitspraak van KIFID lees HIER

Gi
door Gichen11-59 Mar 21, 2017 om 20:21
4 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo Hansje Klein,

Bedankt voor je reactie inmiddels heb ik de verzekering een paar keer gebeld en die zeggen dat zij dit wel mogen doen en dus dit zelf bepalen en zeggen mij zoals hier al verteld is dat ik de keuze heb om naar een andere verkeringsmaatschappij kan gaan als ik dat wil, ik vind dat antwoord wel erg brutaal.

Groeten,

Andre

hansje klein
door hansje klein Mar 21, 2017 om 21:02
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ik heb kennis van een klacht m.b.t. een boven de 10%-premieverhoging voor opstal bij Centraal Beheer, waarbij tevens met het KIFID werd gedreigd van verzekeraarszijde en het resultaat een opschorting van de verhoging was tot de ingang van een volgende termijn voor verlenging. Het kàn dus wel, maar het heeft véél inspanning gekost. Daarna worden de dàn geldende tarieven gehandhaafd. Het lijkt op een eenmalige individuele coulance-regeling.

tijger1
door tijger1 - Feb 25, 2017 om 18:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar is die brief dan wel voor u bestemd? Normaal gesproken hoort buitenzonwering bij de opstal, net als daken.

Ik vind uw eigen risico ook dwaas hoog.

Kijk eens op Independer naar een passende inboedelverzekering.

Gi
door Gichen11-59 Feb 25, 2017 om 18:40
4 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo tijger1,

bedankt voor je reeactie, deze email was duidelijk voor mij bedoelt want er stond een correct bedrag bij die ik nu betaald voor deze inboedelverzekering en voor de duidelijkheid ik heb geen wijzigingen en ook geen schades gehad de afgelopen jaren.

Groet,

Andre

tijger1
door tijger1 Feb 25, 2017 om 19:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb daar ook nog een inboedelverzekering, nog niets gehoord, maar dan is het simpel, wegwezen daar.

ri
door riwest - Mar 22, 2017 om 12:53
1 Antwoorden / Vragen

geen idee maar Unigarant is bijna 30% duurder geworden