Ohra inboedelverzekering 20% duurder
Weet iemand waarom is de inboedelverzekering van Ohra 20% duurder i.v.m. zonweringschade die van 1000,- naar onbeperkt is gegaan terwijl neem ik aan dit amper gebeurt en de zonweringschades worden neem ik aan niet als nieuwe zonwering uitbetaald.
En heeft iemand ook deze ervaring dat de inboedelverzekering bij een andere verzekering dan Ohra ook zo'n 20% duurder is geworden.
Groet,
Andre
Hebt u die zonwering dan apart bij uw inboedel bijverzekerd? En die verhoging? Wellicht claimen heel veel mensen schade aan de zonwering, of woont u hoger waardoor meer kosten, dat het daardoor zo sterk verhoogd is. Maar u kunt toch elders kijken of u voordeliger, met dezelfde dekking, terecht kunt?
Ik heb ook een inboedel, en nog kort een opstalverzekering, bij Ohra, maar ik heb niets gehad over een verhoging.
@Tijger1 , kan het ook niet individueel zijn , dit naar aanleiding van de huisdierenverzekering van Ohra deze was ook verhoogd . bij de voorwaarden staat exact hetzelfde als bij de huisdierenverzekering waarom ze de premie verhogen .
@marita5. Dat zou kunnen, maar de Ts heeft het ook over een uitbreiding van de dekking voor schade aan zonwering, waar hij dus blijkbaar niet om gevraagd heeft.
@tijger1 , ik heb mijn reactie naar u aangepast , de voorwaarden zijn exact hetzelfde als de huisdierenverzekering .
Hallo tijger1,
bedankt voor je reactie, ik heb een email ontvangen van Ohra met de mededeling dat er per 1 april 2017 de verzekering 20% verhoogd werd daarin vertelde ze de reden omdat schades aan zonweringen dan onbeperkt zijn verzekerd en dat asbesthoudende dakdelen die beschadigd werd door storm ook was verzekerd dat terwijl ik geen eigenaar ben maar een huurder en geen zonwering hebt en ook al zou ik een zonwering hebben dan vind ik die 20% verhoging wel erg veel want ik heb ook nog 225,- eigen risico en een zonwering ook niet verzekerd.
Groet,
Andre
Hallo Gichen11-59 ,
De voorwaarden :
Hallo maritas,
bedankt voor je reactie, volgens het KIFID mag de verhoging niet meer zijn dan 10% als er geen wijzigingen zijn of dit een nieuwe inboedelverzekering betreft dus Ohra zit duidelijk fout uitspraak 7 oktober 2016 en ik was benieuwd of meerdere verzekeringen dit proberen.
Groet,
Andre
@Gichen11-59 De uitspraak van KIFID heb ik gelezen , u kunt opzeggen , zou ik dan ook maar doen ..
Hebt u het eigenlijk over buiten- of binnenzonwering?
Nee en ook nooit doorgegeven dat ik die had
Groet,
Andre
En heeft iemand ook deze ervaring dat de inboedelverzekering bij een andere verzekering dan Ohra ook zo'n 20% duurder is geworden.
Nee.
Verzekeringen mogen boven een verhoging van 10% niet zómaar 'aangepast' worden. Tenminste een duideijke uitleg is noodzakelijk en/of tegelijkertijd een uitgebreidere dekking die óók duideljk uitgelegd dient te worden.
Het NIET accepteren en overstappen is uw enige (eenvoudige) vluchtweg, òf ... kennis nemen van de recentelijke KIFID-uitspraken m.b.t. premieverhogingen en op grond daarvan een eigen klacht indienen.
Onduidelijk of u onlangs een schade heeft gehad en/of de zonwering extra verzekerd wordt/was en/of collectief is.
TENSLOTTE: Ik heb kennis van een VVE-opstalverzekering die momenteel bij Centraal Beheer-Achmea als klacht wordt behandeld, omdat de 10%-verhoging (zonder andere inhoudelijke polis-aanpassingen) werd overschreden. De niet in behandeling genomen klacht is inmiddels uitgebreid tot een klacht over de klachtenafdeling en een hier op volgende KIFID-klacht is daarbij al preventief aangekondigd.
M.a.w. er wordt weer eens één-en-ander uitgeprobeerd bij de premieverhogingen ...
... vervolg m.b.t. de uitspraak van KIFID lees HIER
Hallo Hansje Klein,
Bedankt voor je reactie inmiddels heb ik de verzekering een paar keer gebeld en die zeggen dat zij dit wel mogen doen en dus dit zelf bepalen en zeggen mij zoals hier al verteld is dat ik de keuze heb om naar een andere verkeringsmaatschappij kan gaan als ik dat wil, ik vind dat antwoord wel erg brutaal.
Groeten,
Andre
Ik heb kennis van een klacht m.b.t. een boven de 10%-premieverhoging voor opstal bij Centraal Beheer, waarbij tevens met het KIFID werd gedreigd van verzekeraarszijde en het resultaat een opschorting van de verhoging was tot de ingang van een volgende termijn voor verlenging. Het kàn dus wel, maar het heeft véél inspanning gekost. Daarna worden de dàn geldende tarieven gehandhaafd. Het lijkt op een eenmalige individuele coulance-regeling.
Maar is die brief dan wel voor u bestemd? Normaal gesproken hoort buitenzonwering bij de opstal, net als daken.
Ik vind uw eigen risico ook dwaas hoog.
Kijk eens op Independer naar een passende inboedelverzekering.
Hallo tijger1,
bedankt voor je reeactie, deze email was duidelijk voor mij bedoelt want er stond een correct bedrag bij die ik nu betaald voor deze inboedelverzekering en voor de duidelijkheid ik heb geen wijzigingen en ook geen schades gehad de afgelopen jaren.
Groet,
Andre
Ik heb daar ook nog een inboedelverzekering, nog niets gehoord, maar dan is het simpel, wegwezen daar.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Onterechte parkeerboetes
In een betaald parkeerzone staat onze auto met minder valide parkeerplaats op een daarvoor bedoelde parkeerplek.
Nu heb ben we reeds drie onterechte parkeerboetes ontvangen ( daar het parkeerbeleid van de gemeente stelt, parkeren voor minder validen op de aangeduide plekken is gratis ).
In de aanzegging wordt vermeld dat de boete ondanks bezwaar direct betaald moet worden en wordt er al
...
Lees meer
Verantwoordelijkheid kinderdagopvang
Hallo allen,
Onze kinderdagopvang heeft zoals, volgens mij, elke andere kinderdagopvang dezelfde regels. Lang verhaal kort hierin is: Je moet sowieso betalen, ook als je je kind afmeld. Meld je je kind op tijd af, dan krijg je een tegoed wat je kan gebruiken om een andere dag opvang aan te vragen. Doe je dit niet dan verdwijnt dat tegoed op 31-12 van dat kalenderjaar.
Ik begr
...
Lees meer
Kast besteld en betaald maar nooit ontvangen
Goedemorgen,
In mei 2023 heb ik een online een kast besteld bij woneninterieur en netjes betaald maar nooit ontvangen.
na enig aandringen van mijn kant zou de kast geleverd worden in november 2023.
tot op heden is er meerdere malen contact geweest via E-Mail en 1x telefonisch met talloze beloftes over levering (uiteindelijk order geannuleerd)
en toezegging gedaan over ter
...
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer