Ohra inboedelverzekering 20% duurder
Weet iemand waarom is de inboedelverzekering van Ohra 20% duurder i.v.m. zonweringschade die van 1000,- naar onbeperkt is gegaan terwijl neem ik aan dit amper gebeurt en de zonweringschades worden neem ik aan niet als nieuwe zonwering uitbetaald.
En heeft iemand ook deze ervaring dat de inboedelverzekering bij een andere verzekering dan Ohra ook zo'n 20% duurder is geworden.
Groet,
Andre
Hebt u die zonwering dan apart bij uw inboedel bijverzekerd? En die verhoging? Wellicht claimen heel veel mensen schade aan de zonwering, of woont u hoger waardoor meer kosten, dat het daardoor zo sterk verhoogd is. Maar u kunt toch elders kijken of u voordeliger, met dezelfde dekking, terecht kunt?
Ik heb ook een inboedel, en nog kort een opstalverzekering, bij Ohra, maar ik heb niets gehad over een verhoging.
@Tijger1 , kan het ook niet individueel zijn , dit naar aanleiding van de huisdierenverzekering van Ohra deze was ook verhoogd . bij de voorwaarden staat exact hetzelfde als bij de huisdierenverzekering waarom ze de premie verhogen .
@marita5. Dat zou kunnen, maar de Ts heeft het ook over een uitbreiding van de dekking voor schade aan zonwering, waar hij dus blijkbaar niet om gevraagd heeft.
@tijger1 , ik heb mijn reactie naar u aangepast , de voorwaarden zijn exact hetzelfde als de huisdierenverzekering .
Hallo tijger1,
bedankt voor je reactie, ik heb een email ontvangen van Ohra met de mededeling dat er per 1 april 2017 de verzekering 20% verhoogd werd daarin vertelde ze de reden omdat schades aan zonweringen dan onbeperkt zijn verzekerd en dat asbesthoudende dakdelen die beschadigd werd door storm ook was verzekerd dat terwijl ik geen eigenaar ben maar een huurder en geen zonwering hebt en ook al zou ik een zonwering hebben dan vind ik die 20% verhoging wel erg veel want ik heb ook nog 225,- eigen risico en een zonwering ook niet verzekerd.
Groet,
Andre
Hallo Gichen11-59 ,
De voorwaarden :
Hallo maritas,
bedankt voor je reactie, volgens het KIFID mag de verhoging niet meer zijn dan 10% als er geen wijzigingen zijn of dit een nieuwe inboedelverzekering betreft dus Ohra zit duidelijk fout uitspraak 7 oktober 2016 en ik was benieuwd of meerdere verzekeringen dit proberen.
Groet,
Andre
@Gichen11-59 De uitspraak van KIFID heb ik gelezen , u kunt opzeggen , zou ik dan ook maar doen ..
Hebt u het eigenlijk over buiten- of binnenzonwering?
Nee en ook nooit doorgegeven dat ik die had
Groet,
Andre
En heeft iemand ook deze ervaring dat de inboedelverzekering bij een andere verzekering dan Ohra ook zo'n 20% duurder is geworden.
Nee.
Verzekeringen mogen boven een verhoging van 10% niet zómaar 'aangepast' worden. Tenminste een duideijke uitleg is noodzakelijk en/of tegelijkertijd een uitgebreidere dekking die óók duideljk uitgelegd dient te worden.
Het NIET accepteren en overstappen is uw enige (eenvoudige) vluchtweg, òf ... kennis nemen van de recentelijke KIFID-uitspraken m.b.t. premieverhogingen en op grond daarvan een eigen klacht indienen.
Onduidelijk of u onlangs een schade heeft gehad en/of de zonwering extra verzekerd wordt/was en/of collectief is.
TENSLOTTE: Ik heb kennis van een VVE-opstalverzekering die momenteel bij Centraal Beheer-Achmea als klacht wordt behandeld, omdat de 10%-verhoging (zonder andere inhoudelijke polis-aanpassingen) werd overschreden. De niet in behandeling genomen klacht is inmiddels uitgebreid tot een klacht over de klachtenafdeling en een hier op volgende KIFID-klacht is daarbij al preventief aangekondigd.
M.a.w. er wordt weer eens één-en-ander uitgeprobeerd bij de premieverhogingen ...
... vervolg m.b.t. de uitspraak van KIFID lees HIER
Hallo Hansje Klein,
Bedankt voor je reactie inmiddels heb ik de verzekering een paar keer gebeld en die zeggen dat zij dit wel mogen doen en dus dit zelf bepalen en zeggen mij zoals hier al verteld is dat ik de keuze heb om naar een andere verkeringsmaatschappij kan gaan als ik dat wil, ik vind dat antwoord wel erg brutaal.
Groeten,
Andre
Ik heb kennis van een klacht m.b.t. een boven de 10%-premieverhoging voor opstal bij Centraal Beheer, waarbij tevens met het KIFID werd gedreigd van verzekeraarszijde en het resultaat een opschorting van de verhoging was tot de ingang van een volgende termijn voor verlenging. Het kàn dus wel, maar het heeft véél inspanning gekost. Daarna worden de dàn geldende tarieven gehandhaafd. Het lijkt op een eenmalige individuele coulance-regeling.
Maar is die brief dan wel voor u bestemd? Normaal gesproken hoort buitenzonwering bij de opstal, net als daken.
Ik vind uw eigen risico ook dwaas hoog.
Kijk eens op Independer naar een passende inboedelverzekering.
Hallo tijger1,
bedankt voor je reeactie, deze email was duidelijk voor mij bedoelt want er stond een correct bedrag bij die ik nu betaald voor deze inboedelverzekering en voor de duidelijkheid ik heb geen wijzigingen en ook geen schades gehad de afgelopen jaren.
Groet,
Andre
Ik heb daar ook nog een inboedelverzekering, nog niets gehoord, maar dan is het simpel, wegwezen daar.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Fabrieksnieuwe auto na 6 maanden kapot: welke rechten heb ik als consument?
Ik heb bij een officiele dealer Carway Amsterdam (sinds 25 jaar gespecialiseerd in de Import van dure Amerikanse autos) een fabrieksnieuwe Chrysler Pinnacle Pacifica Hybride gekocht met 2 jaar garantie. Na 6 maanden ging de aandrijfslijn kapot (begin Februari). Sinds 2.5 maanden zitten wij zonder gezinsauto, zonder vervangend vervoer en zonder uitzicht wanneer wij onze nieuwe wagen gerepareerd ter ... Lees meer
Is kleur van de hout lak of beits bepalend voor levensduur buiten?
Ik hoorde van iemand dat donkere kleuren minder lang mee gaan en barstnin ezon.Klopt dat? Wij overwgen voor zwart te gaan. Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer