bi
door bigale50 Jun 9, 2017 om 14:36
Garantie & verzekeringen

Ongevallenverzekering door ING opgezegd, nu ik vorig jaar 65 ben geworden!

Kreeg een brief over de ongevallenverzekering, die ik van het begin in zijn bestaan ( toen nog postbank ) heb gehad.
De ING schreef: "Wij hebben Uw ING ongevallenverzekering per 01-07-2017 beëindigd. In het afgelopen jaar bent U 65 jaar geworden. Dat betekent, dat U niet meer verzekerd bent vanaf 01-07-2017."
Nu ik zo oud en breekbaar ben en gemakkelijker uit elkaar val en wellicht ook meer ongelukken maak, is dit natuurlijk logisch! Of toch niet? Is dit een vorm van discriminatie?

46802 28 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Cookies
door Cookies - Jun 9, 2017 om 14:43
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

Dat staat ook vermeld in de AV van je Ongevallenverzekering. Met discriminatie heeft dit niets te maken.

Vreemd, in de poliswaarden van de oude Postbank, zie ik dat de leeftijd is verhoogd naar 70 jaar:

3.3.4 voor iedere verzekerde op de eerste hoofdvervaldatum, na het bereiken van de 70-jarige leeftijd van de verzekerde;
https://www.ing.nl/media/POP_POP_5_tcm162-125570.pdf 

Hier kun je ook de andere versies van de polisvoorwaarden vinden https://www.ing.nl/particulier/verzekeren/ongevallenverzekering/index.html

tijger1
door tijger1 Jun 9, 2017 om 17:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan vervalt die verzekering sowieso.

Cookies
door Cookies Jun 9, 2017 om 19:57
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ja, dat begrijp ik. Maar met 70 en dus niet met 65 jaar.

tijger1
door tijger1 - Jun 9, 2017 om 14:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen
1

Normaal gesproken heeft een ongevallenverzekering een looptijd. Dus in uw polis zal vermeld staan dat de einddatum van die verzekering juli 2017 is.

edrick3
door edrick3 - Jun 9, 2017 om 14:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen
2

Er staat nu op de site:

De ING Ongevallenverzekering eindigt automatisch voor iedere verzekerde op de eerste verlengingsdatum, nadat de hoofdverzekerde de 65 of 70-jarige leeftijd heeft bereikt. U vindt dit in uw polisvoorwaarden.

Dus kijk eens in je polisvoorwaarden.

jo
door jorisw - Jun 9, 2017 om 14:57
4340 Antwoorden / 1 Vragen
1

Zo oud en breekbaar? U bent pas 65!

kv
door kvjapio - Jun 9, 2017 om 15:39
281 Antwoorden / Vragen
0

Dat is nu net het prinicpe van verzekeren: Hoe ouder en breekbaarder, des te meer risico. Dus beëndigen. Mijn ongevallenverzekering stopte ook bij 65 jaar.

bi
door bigale50 - Jun 9, 2017 om 17:12
25 Antwoorden / 1 Vragen
0

Tja, ben nu bijna 67 en  niet breekbaar, hoor. Als iets in de AV staat,  betekent dat niet, dat het toegestaan is. Ik vind,  dat, als het ook in de AV staat, discriminatie is!!

tijger1
door tijger1 Jun 9, 2017 om 17:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bestudeer eens wat discriminatie betekent.

tijger1
door tijger1 - Jun 9, 2017 om 17:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen
1

Zo'n verzekering wordt voor ern bepaalde duur afgesloten. Simpel de looptijd zal ten einde zijn.

ni
door nicoharde - Jun 12, 2017 om 12:26
8 Antwoorden / 1 Vragen
1

Als ik u was zou ik eerst maar eens die oorspronkelijke polisvoorwaarden lezen.

Misschien en waarschijnlijk staat daarin dat de expiratie van de polis per pensioendatum is.

th
door thieu - Jun 12, 2017 om 12:27
146 Antwoorden / 0 Vragen
2

<quote>Hoe ouder en breekbaarder, des te meer risico. Dus beëndigen.</quote>
Het gaat natuurlijk óók over het waarom van een ongevallenverzekering. In de meeste gevallen is het een verzekering tegen het wegvallen van inkomsten door b.v. arbeidsongeschikheid ten gevolge van een ongeval. Als je met pensioen bent heb je dat dus niet meer nodig omdat jouw inkomsten gegarandeerd zijn.
De regels in de polis kunnen achterlopen bij de werkelijkheid. Bv. beëindiging bij 65 jaar in plaats van de huidige AOW-leeftijd.

PvBaak48
door PvBaak48 Jun 12, 2017 om 12:50
65 Antwoorden / 1 Vragen

Dit is inderdaad de juiste uitleg.
Waarom verzekering hebben voor iets wat je niet nodig hebt.
Alleen zou 67 meer op zijn plaats zijn in de huidige aow situatie maar heeft dus niets met ouderdom discriminatie te maken maar puur om het niet meer nodig hebben.

hansje klein
door hansje klein - Jun 12, 2017 om 12:47
3037 Antwoorden / 62 Vragen
0

@Oude man ...

U bent nog helemaal niet 'oud en breekbaar', want u gaat op onderzoek uit om een 'gaatje' te vinden in uw huidige situatie en daarmee in de Algemene Voorwaarden die u overigens ooit wèl heeft geaccepteerd.

Ik geef u huiswerk op om dit gaatje alsnog te kunnen vinden, want AV's zijn inderdaad soms niet helemaal waterdicht en daarvoor bestaan er Zwarte en Grijze lijsten: Zoek HIER

kr
door krijgerende1 - Jun 12, 2017 om 12:51
2 Antwoorden / 0 Vragen
1

Bij mij het zelfde ook gestopt bij 65 jr.
65 jr is ook ontzettend oud natuurlijk.
Belachelijk!!

be
door bert1947 - Jun 12, 2017 om 12:54
1 Antwoorden / Vragen
1

Dit is pure leeftijdsdiscrminatie.
Ook al staat zoiets vermeld in de polisvoorwaarden.

Cookies
door Cookies Jun 12, 2017 om 13:25
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Gratis (of met korting) reizen voor 65+ is dan ook pure leeftijdsdiscriminatie. Maar dat is wel oké?

tijger1
door tijger1 Jun 12, 2017 om 13:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@carola.83. Stop maar, topic staat in de nieuwsbrief.:-((

Cookies
door Cookies Jun 12, 2017 om 13:44
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dat had ik al begrepen. Nieuwsbrief topics zijn ook erg voorspelbaar. Blijf ondanks dat hopen op reactie.;-))

hansje klein
door hansje klein Jun 12, 2017 om 13:51
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Tijger1 en @Carola.83

Jullie schrijven dat dit thema (al) in de nieuwsbrief staat. Ik begrijp niet, waarom @Carola.83 daarom wel  kan stoppen met reageren. Ik heb altijd aangenomen, dat juist door de nieuwsbrief meer lezers van het thema kennis kunnen nemen en gaan reageren . . . maar waar is mijn denkfout?

tijger1
door tijger1 Jun 12, 2017 om 22:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hansje. Uw denkfout? Dan komt de onderbuik tot leven. Lees de onderstaande reacties maar.

gr
door gradjeenjose - Jun 12, 2017 om 12:55
5 Antwoorden / 2 Vragen
1

Wauw, hoe durven ze, maar ze hebben de macht en dat zie je in meer sectoren, hoe ouder je wordt hoe meer je gaat betalen of je wordt afgeserveerd, want je gaat misschien meer geld kosten. Vette discreminatie, schandalig.

lo
door lotty1@telfor.nl - Jun 12, 2017 om 13:28
2 Antwoorden / Vragen
0

De meeste verzekeraars zijn regelrechte uitbuiters.
Ze timmeren in hun polissen met voorwaarden helemaal dicht zodat je nauwelijks kans op schade-uitkering hebt.
Deze 65-jaar regeling is ook weer zo'n voorbeeld.
Zodra het ze te riskant wordt, zeggen ze de verzekering gewoon op.
Zal wel ergens in de polisvoorwaarden gestaan hebben maar het is toch zeer onredelijk.

15
door 151074 - Jun 12, 2017 om 13:38
11 Antwoorden / 5 Vragen
0

Aad Ik vind het ongepast dat een verzekering dat zo maar kan doen Discriminatie is het Het zijn allemaal zakkenvullers Je moet eens proberen met je auto verzekering over te stappen als je 70 ben Dat lukt wel bij een of twee verzekeringen Maar dan betaal je het dubbelen of meer

bi
door bigale50 - Jun 12, 2017 om 13:45
25 Antwoorden / 1 Vragen
0

Deze verzekering is telkens stilzwijgend verlengd, ik heb er ook nooit een beroep op gedaan, maar nu ik meer risico loop, omdat ik een "oude man" ben, word ik er uitgezet!? Dit riekt toch echt wel naar leeftijdsdiscriminatie! Ik kan wel een nieuwe afsluiten, maar zijn duurder, dan deze.

Cookies
door Cookies - Jun 12, 2017 om 13:48
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

Waarom krijgen alleen 65+ A.O.W.? Ik vind dat pure leeftijdsdiscrimintatie!

tijger1
door tijger1 Jun 12, 2017 om 22:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En waarom krijg ik voor mijn kinderen in de leeftijd van 50+ geen kinderbijslag meer? Pure discriminatie. :-((

bi
door bigale50 Jun 14, 2017 om 09:12
25 Antwoorden / 1 Vragen

Waarom heb ik geen bijstand meer als ik 65+ ben?

si
door sieberenb - Jun 12, 2017 om 14:48
3 Antwoorden / 0 Vragen
0

In de ogen van de verzekeraar is dit logisch: een verzekering is net een paraplu; men reikt hem uit als de zon schijnt maar dreigt er regen dan moet hij teruggegeven worden. Dus: zolang u redelijkerwijs aangenomen minder kans maakt op een ongeval bent u verzekerd; maar nu u ouder bent dan 65 jaar bent u in de ogen van de verzekeraar een groter risico dus zet men u uit de verzekering. Discriminatie? Inderdaaden tevens schandalig. Maar ja... wat wilt u in een winst en bonuscultuur?

en
door engelaan - Jun 12, 2017 om 15:13
2 Antwoorden / Vragen
0

Walgelijk, allemaal rekening opzeggen bij de ing.

tijger1
door tijger1 Jun 12, 2017 om 22:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dwaas.

rp
door rpoppen - Jun 12, 2017 om 19:52
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Belachelijk; mensen worden wel geacht tot hun 67e te werken en autorijden tot je er bij neervalt, tenzij je een bril met jampotglazen draagt of helemaal niets meer ziet en je benen niet meer kan bewegen.
ING: Jullie zijn gek.

im
door imaneging - Jun 12, 2017 om 22:03
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

De ING is gewoon bang dat voor hen de tijd aanbreekt daat ze wellicht kosten aan u krijgen. Daarz iten ze niet voor in deze zaken.
Ala u weinig of geen gebruik hebt hoeven maken van hun vezekering wortd het volgens heb tijd hun winst veilig te stellen.
Sterkte, Iman Heijstek, Kortgene

cv
door cvgelderen - Jun 13, 2017 om 06:27
15 Antwoorden / 3 Vragen
0

Meestal kun je een verzekering ook afkopen. Nu je weet dat deze beëindigd wordt, vraag dan of je het kunt afkopen, krijg je in ieder geval een deel van je ingelegde geld terug!

tijger1
door tijger1 Jun 13, 2017 om 15:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Grapjas. Een ongevallenverzekering afkopen, daarin zit helemaal geen waarde.

bi
door bigale50 - Jun 13, 2017 om 08:10
25 Antwoorden / 1 Vragen
0

Dank voor het meedenken, ik merk, dat inmiddels begrepen wordt, hoe de grote corporaties met ons omgaan. Welkom in de wereld van Rutte en consorten. Nu afwachten wat de zorgverzekeraars voor ons in petto hebben.

tijger1
door tijger1 Jun 13, 2017 om 15:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat hebben de zorgverzekeraars er mee van doen?

Cookies
door Cookies Jun 13, 2017 om 16:03
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik heb vernomen dat iedereen vanaf 65 jaar GRATIS de euthanasie pil toegezonden krijgt. Gebruik je deze voor je 70e dan hoef je nooit meer zorgpremie te betalen.

Cookies
door Cookies Jun 13, 2017 om 16:06
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@bigale50: voordat je deze verzekering afsloot had je in de voorwaarden kunnen lezen dat deze verzekering eindigt op 65-jarige leeftijd. Beetje vreemd dat je dan nu nog met zo'n vraag komt.

tijger1
door tijger1 Jun 13, 2017 om 17:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een polis lezen? Waarom zou je.

bi
door bigale50 Jun 14, 2017 om 09:15
25 Antwoorden / 1 Vragen

Nee, toen ik hem afsloot, was dat nog geen voorwaarde, die is er in de loop der tijd ingeslopen.

Cookies
door Cookies Jun 14, 2017 om 11:37
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@bigale50: je laatste zin is, weet ik uit eigen ervaring, NIET correct. Je hebt de polisvoorwaarden of niet goed of helemaal niet gelezen. Voortaan de polisvoorwaarden goed bewaren bij de polis, kun je de voorwaarden ieder moment checken.

ro
door rodenbos - Jun 13, 2017 om 16:26
5 Antwoorden / 0 Vragen
0

Grote vuillakken zin het
En het ergste wekunnen niet zonder die banken en verzekeringen.
waar is nu de politiek waar5 wij op stemmen  die zijn netzo corupt

haagsehans
door haagsehans - Jun 14, 2017 om 07:45
4 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dit is nu precies zo'n bericht waar Kassa op zit te wachten !

bi
door bigale50 - Jun 14, 2017 om 09:17
25 Antwoorden / 1 Vragen
0

Gisteren weer een bericht van de ING over mijn reisverzekering, die is weer stilzwijgend voor een jaar verlengd, dus reizen kunnen we nog als 65+.

anduril
door anduril - Dec 29, 2017 om 12:41
167 Antwoorden / 1 Vragen
0

Zo kennen we de assurantieboeren weer.  Die willen alleen kleine risico's zodat ze zelf grote winsten kunnen maken.  Met de zorgverzekeringen gaat het langzaam ook die kant op.

gerbera
door gerbera Dec 29, 2017 om 13:07
7348 Antwoorden / 14 Vragen

En daar heeft u ruim 6 maanden over moeten denken om deze onzin uit te kramen.

bi
door bigale50 Dec 29, 2017 om 13:12
25 Antwoorden / 1 Vragen

Toch heeft Anduril gelijk!

wi
door wilhelmina59 Dec 29, 2017 om 13:15
507 Antwoorden / 0 Vragen

Om nog even een duit in het zakje te doen.
Wel de AOW leeftijd naar boven verleggen maar de grenzen wat betreft dit soor polissen lekker zo laten.
Beetje scheef.

tijger1
door tijger1 Dec 29, 2017 om 13:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@wilhelmina. Wat heeft ern ongevallenverzekering van de ING te maken met de AOW van de overheid? De Ts heeft in prive een verzekering afgesloten, maar nooit zijn polis gelezen.

Cookies
door Cookies Dec 29, 2017 om 13:54
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als TS haar polisvoorwaarden goed had doorgelezen, had zij kunnen zien dat deze leeftijd duidelijk vermeld staat. Was zij het daar niet mee eens, had ze die verzekering niet moeten afsluiten! Lekker makkelijk om je eigen nalatigheid af te schuiven op anderen (in dit geval een verzekeraar).

Cookies
door Cookies Dec 29, 2017 om 13:56
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@Anduril: met de basis zorgverzekering gaat het helemaal niet die kant op. Misschien wel met de aanvullende zorgverzekering, maar dat is dan wel te danken aan mensen die pas een AV gaan afsluiten als zij oud en/of krakkemikkig zijn!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ko
koenvdklundert - Mar 28, 2024 om 17:06
Huishouden & energie

Afvoer verstopt

Hoi, 

Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur. 

Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat?? ... Lees meer

Kl
Kletskop - Mar 27, 2024 om 00:44
Geldzaken & recht
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding

Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding

Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h ... Lees meer

Wa
Walter Spangenberg - Mar 26, 2024 om 16:53
Huishouden & energie
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen

Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen

Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582)   Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer