ma
door marjaa Feb 7, 2016 om 11:55
Garantie & verzekeringen

Opstalverzekering vakantiehuisje naar werkelijke waarde

Weet iemand een opstalverzekering voor vakantiehuisje waarbij de werkelijke waarde als uitgangspunt genomen wordt? Ik heb nu een verzekering die duurder is dan die voor mijn woonhuis, terwijl de waarde van vakantiehuisje veel en veel minder is. Ik weet dat rabobank dat aanbood, maar kan alleen als je alles via hen doet en dat wil ik niet. Alvast bedankt voor het meedenken. Ik heb diverse verzekering benaderd, maar helaas.

groet, marjaa

874 5 Rapporteer

gerbera
door gerbera - Feb 7, 2016 om 12:16
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Ik zou als ik u was ff gaan googlen zodat u zich beter kan oriënteren bij verschillende verzekeringsmij. Er zijn soms voorwaarden verbonden als het huisje verhuurd wordt. Sommige verzekeringsmij verlangen dan weer een extra woonhuisverzekering voor het vakantiehuis. Mag hier geen reclame maken dus kan ik geen link geven naar een bepaalde verzekeraar.

tijger1
door tijger1 - Feb 7, 2016 om 13:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar wat bedoelt u met de "werkelijke waarde"?

Als het afbrandt, moet er toch een andere komen. En die waarde zal gehanteerd worden.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 7, 2016 om 20:57
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Diverse aanbieders nagaan qua verzekeringswaarde en vooral dan ook wat die waarde is! (Adequate vaststelling)

jo
door jorisw - Feb 7, 2016 om 21:04
4340 Antwoorden / 1 Vragen

De premie van de opstalverzekering wordt bepaald door de herbouwwaarde en het risico. Als de herbouwwaarde minder is, maar het risico veel hoger, kan de premie hoger worden dan van een duurdere woning.

Wat voor soort vakantiehuisje is het (materiaal) en waar staat het (park, ergens vrij, etc)?

emcede
door emcede - Feb 8, 2016 om 00:15
959 Antwoorden / 4 Vragen

De te betalen prijs voor een opstalverzekering is herbouwwaarde x premiepromillage. In deze laatste zit het grote verschil: het premiepromillage voor een woonhuis (= standaardrisico) is waarschijnlijk (veel) lager dan die voor een vakantiewoning. Heeft dus niets met "werkelijke waarde" te maken dat je voor de vakantiewoning meer betaalt.