Le
door Leyla1995 Feb 22, 2017 om 20:36
Garantie & verzekeringen

Proces verbaal na ongeluk?

Goedenavond,

Ik zit momenteel met een probleem.
Onlangs heb ik een scooterongeluk gehad waarbij ik in mijn gelijk stond. Ik werd namelijk door een automobilist aangereden op een fietspad waar de automobilist niet mocht komen.
Doordat mijn been bekneld was waren er politieagenten en een ambulance bij gekomen.
Na het invullen van de schadeformulier, beweerde de bestuurder van de auto dat ik door rood had gereden, wat immers niet waar is.

De agent zei terplekke dat het geen probleem was, want zij zouden een rapport opmaken en hadden camera beelden ter bevestiging dat ik NIET door rood reed.

Nu zit ik in een dillema met de verzekering, want die willen niet uitbetalen omdat de automobilist op de schadeformulier had opgescrheven dat ik door rood reed.

Ik heb de proces verbaal direct opgevraagd, tot mijn grote verbazing, staat er in het proces verbaal absoluut niks over dat ik in mijn gelijk stond en dat de ongeluk niet veroorzaakt was door mij, maar door de automobilist.

Ik had direct contact opgenomen met de agent, en die vertikt het om de proces verbaal aantepassen, hij zei dat het alleen bij letselschade wordt vermeld wie in zijn gelijk staat.

Nu weet ik niet hoe ik het verder moet aanpakken? Kan iemand mij eventueel hiermee helpen?

Alvast bedankt!

Mvg,

Leyla

9572 9 Rapporteer

fa
door familyman - Feb 22, 2017 om 20:44
888 Antwoorden / 1 Vragen

Dit is iets wat de verzekering moet uitvechten. De politie geeft geen oordeel wie schuldig/onschuldig is. Waar twee partijen zijn kunnen twee partijen eerlijk zijn en of liegen. U stelt dat u door een groen licht reed, de tegenpartij zegt rood, u zegt: wat immers niet waar is.
Wacht maar af wat de verzekeringen eens worden. Mogelijk reed u te hard en of opgevoerd en zonder helm, wij kennen de situatie niet.

Le
door Leyla1995 Feb 22, 2017 om 20:52
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor je reactie, ik waardeer het enorm.

Op uw reactie dat de agent geen oordeel geeft wie schuldig of onschuldig is, de agent ter plekke zei tegen mij dat ik in mijn gelijk stond, dus nam ik aan dat dit in het proces verbaal zou staan, jammer genoeg hoeft dat dus niet?

En ik heb tijdens het verzekeren van mijn snorfiets geen rechtsbijstand afgesloten, dus zullen de verzekeraars het wel 'uitvechten' dan?

Alvast bedankt!

fa
door familyman Feb 22, 2017 om 21:01
888 Antwoorden / 1 Vragen

Uw verzekering en de tegenpartij zullen de knoop gaan doorhakken.

marita5
door marita5 - Feb 22, 2017 om 20:54
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Leyla1995 ,

Neem eens contact op met slachtofferhulp , hebben mij goed geholpen bij mijn ongeval , de hulp is kosteloos .

Praktische hulp

Wij wijzen u de weg bij het aanvragen van bijvoorbeeld huishoudelijke hulp of aanpassingen aan de woning. Ook kunnen wij u ondersteunen bij het helder krijgen van het verhaal rondom het verkeersongeluk.

Voor verdere informatie , klik op de rode regel .

https://www.slachtofferhulp.nl/verkeersongeval/Delicten/Verkeersongeval/

ph
door philip36 - Feb 22, 2017 om 21:25
2275 Antwoorden / 4 Vragen

U moet, als u niet door rood bent gereden, dat natuurlijk niet accepteren van die tegenpartij.
Die bestuurder kan dat wel zeggen maar is het ook te bewijzen?
Die agent gaat dat proces verbaal zeker niet aanpassen, dat u niet door rood bent gereden kan hij niet met zekerheid zeggen.
Lees eens https://www.anwb.nl/juridisch-advies/aanrijding-en-dan/schade-verhalen-hoe/klachten-verzekeraar

tijger1
door tijger1 - Feb 22, 2017 om 23:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Op de voorzijde van een schadeformulier worden diverse zaken ingevuld. Als de tegenpartij aangeeft dat u door rood reed, had u dat formulier aan de voorzijde niet moeten tekenen.

De politie bepaalt niet wie "schuldig" is.

U dient om te beginnen de tegenpartij asnsprakelijk te stellen. Als er camera beelden zijn, kan uw verzekering die opvragen.

ne
door neodutchio Feb 23, 2017 om 08:09
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Het tekenen is enkel dat u verklaard dat uw kant van het verhaal klopt. Het tekenen die je dus niet om wel of geen schuld te bekennen.

tijger1
door tijger1 Feb 23, 2017 om 08:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De voorzijde van een schadeformulier dient enkel om de feitelijke situatie weer te geven. En dat moet kloppen, voordat men zijn handtekening zet.

hutch
door hutch - Feb 22, 2017 om 23:11
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Ik begrijp dat u geen verhaalsrechtsbijstand heeft. Misschien een tip om dat toch af te sluiten voor een (niet te hopen) volgende keer?

Wat in deze mede belangrijk is, is de uitspraak van die politieagent dat er beeldmateriaal is waaruit uw gelijk blijkt.
Maar buiten dat alles, de bestuurder van die personenauto heeft op een fietspad gereden....... M.i. staat hij niet erg sterk.

U heeft juridische bijstand nodig nu die verzekeringsmaatschappij een demotiverende opstelling inneemt, zoals zo vaak! Zij weten ook wel dat u geen verhaalsrechtsbijstand heeft en daardoor een zwakkere positie heeft.

Mogelijk dat u in aanmerking komt voor gesubsidieerde rechtsbijstand. Neem hiervoor contact op met * het Juridisch Loket *.

Succes.

Gerry1969
door Gerry1969 - Feb 23, 2017 om 00:36
3449 Antwoorden / 25 Vragen

U schrijft dat de automobilist op een fietspad reed waar hij niet mocht rijden.
Als u dan een stoplicht negeerde kon A de automobilist dat ook zien en reed hij ook door rood (bij verplaatsing in zelfde richting)
Of B u reed door rood maar dat kon de bestuurder van de auto niet zien (bij tegemoetkomende verplaatsing)
Hoe dan ook zou de auto fout zitten als deze op een fietspad reed.

1paul
door 1paul - Feb 24, 2017 om 12:05
3103 Antwoorden / 0 Vragen

of u door rood reed of niet doet niet eens ter zake, verkeersregels gaan voor verkeerstekens, u reed op een fietspad en de automobilist ook, die mocht dat niet en aldus staat u in uw gelijk, ga niet akkoord met ene schikking maar eis het volledige bedrag, verzekeraars proberen dit soort trucjes altijd...

ik
door ikzelf1942 Feb 25, 2017 om 00:48
81 Antwoorden / 15 Vragen

@1Paul,

Ik hoop niet dat je een verkeers deelnemer bent!!!!!

1paul
door 1paul Feb 25, 2017 om 08:32
3103 Antwoorden / 0 Vragen

je hebt gelijk, het is juist andersom natuurlijk

ha
door harryromijn - Feb 24, 2017 om 13:06
272 Antwoorden / 0 Vragen

Begint het nu te dagen, waarom zo'n webcam zo belangrijk is ?
Ja, zelfs op de schouder van een fietser/scooterrijder enz..
Weinigen, die het nog wagen een valse verklaring af te leggen, want een proces wegens meineed ligt op de loer.

fa
door familyman Feb 24, 2017 om 13:15
888 Antwoorden / 1 Vragen

Die dashcam staat automatisch aan zodra de motor loopt, ideaal! Gelukkig nog niet nodig gehad, behalve een bedrijfsauto met logo die afgesturdeerd verkeershufter was en op één cm na mijn partner aan gort reed met zijn aanhanger. Zijn baas was blij met het filmpje ......... hij minder .........

ha
door harryromijn Mar 6, 2017 om 14:56
272 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe meer mensen dit doen, hoe minder hufterig gedrag op de weg. Hoger veiligheid voor ons allen.
En bij een geschil: even wijzen op dat ding.Mensen hebben plotseling veel minder last van geheugenverlies, scherpte van zicht verandert enorm, waarood vele diccussies achteraf niet meer voorkomen. Niemand weet namelijk, wat er exact opgenomen is, dus.. nemen liever het risico niet voor een valse verklaring

ma
door manwijf - Feb 24, 2017 om 14:13
574 Antwoorden / 1 Vragen

Als er bij een ongeval alleen schade is, dus geen letsel, dan hoeft de politie er ook niet bij te komen. Ook hoeft er geen proces verbaal opgemaakt te worden, omdat de politie geen partij is in deze. Wat zij er van vinden doet dus niet ter zake. Zoals gezegd verzekeringen het met elkaar uit laten zoeken.