Vragen over Garantie & Verzekeringen

eg
egbbru - Mar 15, 2024 om 12:53
Garantie & verzekeringen

Afhandeling autoschade

Ik heb april 2023 een schade veroorzaakt. De schade heb ik keurig bij mijn verzekering gemeld doch de tegenpartij heeft deze nog steeds niet afgehandeld. Ik heb mijn verzekeringsmij vorige week over benaderd en kreeg als antwoord dat een schadeclaim tot 3 jaar nadien kan worden ingediend. Ik ben zeer verbaast dat dit zolang uitgesteld kan worden. De tegenpartij is een leasemij en ik weet niet of ... Lees meer

Sa
Sander B - Mar 11, 2024 om 11:53
Garantie & verzekeringen

5 jarig 'ontzorgpakket' vroegtijdig beëindigen

Ik heb in mei 2023 een ontzorgpakket afgenomen voor hoortoestellen.
Tevens heb ik een garantie van 5 jaar afgenomen.

Nu wil ik van beide af, de audicien verplicht om mij het bedrag, gelijk aan de resttijd, te crediteren?

Als zij dat niet verplicht is, is zowel de garantie als het ontzorgpakket nog toepasbaar wanneer de hoortoestellen doorverkocht worden? Lees meer

Y.
Y. van Baalen - Feb 23, 2024 om 10:17
Garantie & verzekeringen

Loodgieters-/dakdekkersbedrog oplossen

In september 2023 afspraken gemaakt met Complete Housing Services mbt het coaten van mijn dakgoot voor en achter. Op 22 sseptember is eea uitgevoerd door een ingehuurde ZZP-er die helaas een vooraf gemeld gaatje in de dakgoot niet heeft gdicht. Sinds oktober 2023 prober ik contact te krijgen met Complete Housing Services maar die geven geen respons. Een loz belofte "we kunnen volgende week" en als ... Lees meer

Ca
Catinka - Feb 25, 2024 om 16:30
Garantie & verzekeringen

Onze vinyl vloer blijkt niet goed, wat zijn onze rechten?

In onze nieuwe huurwoning hebben wij door Carpetright een vinyl vloer laten leggen in de gang, keuken, wc en slaapkamers. Bij het kopen van de vloer hebben we in de winkel aangegeven dat we de vloer voor deze ruimtes wilden gebruiken, toen hebben we alleen het advies gekregen dat zwaar meubilair putten in de vloer zou veroorzaken, verder zou het een makkelijk te onderhouden vloer zijn. Dit is hela ... Lees meer

Ba
Bart0404 - Feb 22, 2024 om 19:46
Garantie & verzekeringen

Hoe lang blijft een weigering van een verzekering staan?

30 jaar geleden heb ik mijn auto verzekering te laat betaald en ben destijds geroyeerd, met mijn jeugdige onschuld heb ik daarna een andere vezekering afgesloten en de vraag " bent u al eens geweigerd bij een andere vezekering" met nee beantwoord. Dit bleek een heel stomme fout te zijn want hierdoor werd ik wederom geweigerd en kreeg ik ook nog een notitie achter mijn naam zodat ik alleen nog maar ... Lees meer

Atina1
Atina1 - Feb 21, 2024 om 09:53
Garantie & verzekeringen

WE KAN MIJN VERTELEN OVER GEEL RARE BEDRIJF PERSOONALARMERING B.V.?

iK HEB MET DIT BEDRIJF CONTRACT AFGESLOTEN MAAR GEEN KOPIE VAN CONTRACT GEEN AFZZEGINGS FORMULIER GEEN WELKOMSTMAP GEKREGEN  TELEFOONNUMMER IS AFGESCHERMD DUS GEEN CONTACT MET DIT BEDRIJF IK DENK DAT IS GEWOONE . IK WIL IN CONTACT KOMEN MET MENSEN DIE HEBT IETS TE MAKKEN MET DIT BEDRIJFOPLICHTERS Lees meer

A.
A.H. de Vries - Feb 9, 2024 om 13:43
Garantie & verzekeringen

Vergoeding medische behandeling in Belgie

Mijn schoonzoon woont in Zeeland en is vanwege acute hartproblemen geopereerd in Gent. Zeeuwse ziekenhuizen sturen alle ernstige hartpatiënten meteen naar België. 7 dagen voor zijn opname wist hij dat hij in Gent geopereerd zou worden en heeft meteen zijn verzekering Menzis ingeseind en alles opgestuurd. Bij Menzis moet je 15 werkdagen van tevoren toestemming vragen voor behandeling in België. ... Lees meer

Jo
Jomilaroma - Feb 2, 2024 om 17:50
Garantie & verzekeringen

Telefonisch contact schade Nationale Nederlanden

Heb kortsluiting gehad in de meterkast door een lekkage. Schadeafdeling Nationale Nederlanden niet bereikbaar en na 12.00 helemaal niet meer. Schade ingediend op dinsdagochtend. Zelf installatiebedrijf ingeschakeld zodat wij weer electriciteit hadden. In december kan je niet zonder stroom, verwarming,  warm water voor te douche enz. Donderdagochtend eerste mail ontvangen dat ze een bedrijf ingaan ... Lees meer

Ro
Robin Gils - Feb 4, 2024 om 17:34
Garantie & verzekeringen

Pensioen

Vraag: Volgende maand wordt ik 65 jaar en het bedrijf van mijn inhuurcontract heeft aangegeven dan mijn pensioenbijdrage op 65-jarige leefdtijd omhoog gaat. Het voorstel van het inhuurbedrijf is om per maand 80 euro minder brutosalaris uit te betalen, dus mijn bruto salaris wordt per maand met 80 euro verlaagd. Mijn pensioeninhouding gaat per maand met 95 euro omhoog, waardoor het brutobedrag wa ... Lees meer

So
Soko - Jan 23, 2024 om 15:42
Garantie & verzekeringen

Media markt levert gebruikte laptoppen als nieuw. Hulp nodig bij het aantonen

Ik heb online een laptop gekocht bij de Media Markt, zakelijk. Na zeven maanden maakt de laptop lawaai. Ik heb een melding gemaakt bij de fabrikant lenovo (vanwege de tweejarige fabrieksgarantie). Zij gaven aan dat ik de laptop twee weken zou missen voor reparatie. Omdat ik als freelancer niet mijn laptop 2,5 week kan missen ben ik naar een lokale winkel gegaan om te vragen wat er aan de hand is. ... Lees meer

Wil je een vraag stellen? Of heb je de kennis om anderen te helpen?

Consumenten helpen elkaar. Doe mee en meld je aan!

Registreer

Hoe werkt Vraag & Beantwoord?

Lees onze spelregels