jo
door johannadedijcker May 17, 2016 om 14:43
Garantie & verzekeringen

Reigerdael

ook ik heb vandaag een factuur ontvangen van reigerdael ik vraag mij af wat zij voor administratieve dienstverlening geven op premie vrije uitvaart polissen.
als ik dood ga dan zorgt de uitvaart vereniging die mijn nabestaande bellen toch voor de uitkering van mijn polissen.daar heeft Reigerdael toch niks mee te maken. hoop dat er antwoord komt op mijn vraag ik wil nl. niet klakkeloos 12,50 per jaar gaan betalen voor premie vrije polissen.
PS, bedankt Reaal wat laten jullie je klanten in hun hemd staan.

8789 23 Rapporteer

marita5
door marita5 - May 17, 2016 om 14:50
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Johannadedijcker ,

Lees hier het gegeven antwoord met dezelfde vraag , klik op de rode regel .

https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/garantie-verzekeringen/beheerskosten-polissen?id=584309

tijger1
door tijger1 - May 17, 2016 om 15:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Heeft helemaal niets met Reaal te maken. Reigerdael heeft blijkbaar portefeuilles overgenomen waarin die polissen zitten. Daarvoor hebben ze moeten betalen, maar ze verdienen er niets aan.

Op deze uiterst ongewenste en onjuiste manier, proberen ze nog wat geld binnen te krijgen.

Dus zeker niets gaan betalen. Toen de verzekering afgesloten werd, is daar door de verzekeraar al provisie voor betaald aan de verzekeringsagent.

Ad
door Adrie010 - May 17, 2016 om 16:57
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ook ik ontving vandaag een rekening van Reigerdael en ben voornemens om de kleine uitvaartverzekering die daar loopt op te zeggen. Ik vind het knap brutaal om ineens 12,50 met terugwerkende kracht in rekening te brengen, zonder inhformatie vooraf. Heel schandalig en ik wil absoluut niets meer met dat bedrijf te maken hebben.

pa
door pattyd - May 17, 2016 om 20:18
16 Antwoorden / 2 Vragen

Ook hier is zo'n brief/factuur ontvangen. Kan ik er aangifte van doen wellicht. Weet iemand dat?    Of zou het niet strafbaar zijn om onrechtmatig kosten in rekening te brengen?

update 20:29 uur. Ik heb antwoord gekregen via twitter van Reaal zelf.
Als volgt;  Reaal is op de hoogte van de brieven die helaas tot veel onduidelijkheid hebben geleid.

"we zijn op hoogte van verstuurde brieven.Kosten zijn voor servicecontract. Je hoeft dit niet af te sluiten. In dat geval 1/2"
"betaal je alleen op het moment dat je graag advies van hen krijgt. Informatieve vragen kun je kosteloos bij ons stellen. 2/2"
"De brief heeft tot hoop onduidelijkheid geleid helaas. Inhoudelijke vragen kun je ons stellen. De kosten in de brief 1/2"
"
zijn voor serviceabonnement, indien gewenst.Je bent niets verplicht. Verdere vragen over brief kun je stellen bij Reigerdael"

Ik krijg de indruk dat het een schaamteloze poging is mensen te overrompelen. Ik vind het asociaal en gan uitzoeken wat er mee kan in juridische zin.

pa
door pattyd May 17, 2016 om 22:25
16 Antwoorden / 2 Vragen

Reaal zegt in gesprek te gaan met Reigerdael. Wat niet wegneemt dat het kwaad al geschied is. Ik vind het hele schrijven misleidend. Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik niet op de hoogte ben van zaken als deze. Het is echter spijtig dat daar (een poging tot) misbruik van gemaakt lijkt te worden.  Ik vraag me af hoeveel mensen deze nota gewoon betalen omdat het rechtmatig lijkt.

Netter en wellicht effectiever zou geweest zijn wanneer klanten van Reaal eerst een brief ter informatie hadden gekregen en pas daarna een offerte/factuur.

Het is schokkend om een brief te ontvangen gericht aan mijn overleden moeder. Dat verlies is nog vers.

Ik kreeg nog een tip via Twitter;  is het toegestaan dat Reaal de gegevens van de polis doorgeeft aan Reigerdael?  Iemand?

akkerdistel
door akkerdistel May 18, 2016 om 23:09
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Goh, dat onduidelijk 'communiceren' is natuurlijk heel perongeluk gegaan.. De verhalen van Jacob L. K. Grimm en Wilhelm K. Grimm komen dichter bij de waarheid

Ni
door NietGek - May 17, 2016 om 21:29
6 Antwoorden / Vragen

Ook ik heb zo'n rekening ontvangen.
Op het internet opgezocht en gevonden dat de AFM heeft bepaald dat vanaf 1 januari 2013 over bepaalde polissen de provisie rechtstreeks door de consument aan de bemiddelaar moet worden betaald. Echter, als de polis van vóór 1 januari 2013 is, blijft alles zoals het was.
Als uw polis dus van voor 1 januri 2013 is hoeft u dus géén provisie te betalen. Dat wordt dan nog steeds door de verzekeringsmaatschappij betaald.

tijger1
door tijger1 - May 17, 2016 om 22:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@adrie10

U hoeft die uitvaartpolis helemaal niet op te zeggen. Zij mogen en kunnen u helemaal niets in rekening brengen voor het feit dat die verzekering in hun portefeuille zit. Zij moeten gewoon, zonder verdere kosten voor die polis zorgen.

Ook ik kreeg zo'n brief over begrafenispolissen, die al zeker 25 of 30 jaar vol betaald zijn.

Ik heb ze een pittige mail gestuurd, dat het een schande is dat ze zomaar een factuur sturen. Die lijst van zaken die ze voor je "kunnen doen", zijn dus zaken die ze al moeten doen.

Ik denk dat ik ook nog maar een klacht ga indienen bij de ACM, want hoeveel mensen zullen niet gewoon betalen.

akkerdistel
door akkerdistel May 18, 2016 om 23:19
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Exact hetzelfde had ik met mijn verzekeringsagent (weet dat die totaal overbodig is) van Avéro Achmea. Stond letterlijk in de papieren wanneer je hun 'service'contract niet zou afsluiten, het geld zou kosten wanneer je via hun een claim indiende. Toen was er -eindelijk- een keer iets, dus online rechtstreeks bij Avéro Achmea een claim ingediend, geen reactie. Na wat 'tactische' handelingen stond meneer de verzekeringsagent aan de deur, met de vraag wat er nu was en waarom ik niet bij hem de claim had ingedient, zeg dus dat zou geld gaan kosten, dan nog beweren dat dat onzin was. En nu ben ik maandelijks 40 procent goedkoper uit, Avéro Achmea wil ik dan ook hartelijk bedanken dat ze daar niet op claims reageren. (vertel dit overigens alleen om mensen te weerhouden ooit klant te worden bij Avéro Achmea :-P)

akkerdistel
door akkerdistel May 18, 2016 om 23:23
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Yep ook ik ben dus een anoniem lafbekje :-)

tijger1
door tijger1 - May 17, 2016 om 22:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@pattyd

Dit heeft helemaal niets met Reaal te maken. Dat Reigerdael zal wel verzekeringsportefeuilles van andere tussenpersonen overgenomen hebben. Waarschijnlijk had uw moeder voorheen een andere tussenpersoon voor die verzekering.

Ook ik kreeg die brief, gericht aan een persoon die al een paar jaar geleden is overleden. Dus zo zorgvuldig beheren ze de verzekeringen niet.

Heb ze een pittige mail gestuurd. Ongetwijfeld zullen er velen zijn die denken dat ze moeten betalen. Schandelijk.

tijger1
door tijger1 - May 17, 2016 om 22:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik heb zo-even een klacht ingediend bij Consuwijzer over de handelwijze van Reigerdael.

Si
door Siera - May 18, 2016 om 01:27
1 Antwoorden / Vragen

Schandalige en zeer dwingende brief die ook mijn vader heeft ontvangen!
Ik heb zojuist ook een klacht ingediend bij consuwijzer.

Ni
door NietGek - May 18, 2016 om 11:55
6 Antwoorden / Vragen

Ik heb contact gehad met mijn verzekeraar en die zegt dat het oplichters zijn. Ze hadden meer klachten en kennen het bedrijf helemaal niet.

tijger1
door tijger1 - May 18, 2016 om 12:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@niet gek

Uw verzekeraar zal beslist niet gezegd hebben dat het oplichters zijn en ook niet dat ze het bedrijf niet kennen. Het zijn "gewoon" tussenpersonen, die op deze manier proberen geld binnen te hengelen van verzekerden waar ze niets aan verdienen.

Dus gewoon niet betalen. U bent daartoe niet verplicht.

Dien een klacht in bij Consuwijzer over de manier van nota sturen.

gerbera
door gerbera - May 18, 2016 om 15:00
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Buiten dat ze op slinkse wijze mensen geld proberen af te troggelen vraag ik mij af of hier sprake is van overtreding van de wet registratie persoonsgegevens. Zij immers beschikken over persoonlijke gegevens zonder toestemming van betrokkene. Ook vraag ik mij af of betreffende verzekeringsmij deze gegevens zonder toestemming aan derde mag verstrekken cq verkopen.

gerbera
door gerbera - May 18, 2016 om 15:59
7358 Antwoorden / 14 Vragen

@nietgek, U heeft ook zo'n brief gehad, neemt kontakt op met uw verzekering. Die vertellen dat het oplichters zijn en ze het bedrijf niet kennen. Ben ik nieuwsgierig hoe ze aan uw gegevens zijn gekomen.

Ms
door Ms Leonie - May 18, 2016 om 17:41
3 Antwoorden / Vragen

Brief van Reigerdael mbt beheer polissen

pieterposthumus
Ik heb een brief gekregen van Reigerdael met de mededeling dat zij de uitvaartpolissen gaan beheren welke ik heb lopen bij Reaal en dat ik daar 12,50 euro per jaar voor moet gaan betalen. Waar slaat dit op ? Ik heb hier niet om gevraagd.
Gaarne zsm Uw reactie m.b.t.. bovenstaande.
Mvgr.
P.A.Posthumus
icon

Beste antwoord van Brendan 17 mei 2016, 13:33

Hoi Leonie en Pieter,

We begrijpen dat de brief van Reigerdael voor gefronste wenkbrauwen zorgt. We zullen hieronder proberen uit te leggen waarvoor de brief bedoelt is.

Brief
In de brief die Reigerdael jullie gestuurd heeft staat waarom Reigerdael deze kosten rekent en wat jij van Reigerdael mag verwachten. Het aanbieden van een dergelijk nazorg of service-abonnement is toegestaan. Dit betekent overigens niet dat jullie deze kosten ook daadwerkelijk hoeven te betalen.

Betalen nota?
Je kan er voor kiezen de nota te betalen, een ander financieel adviseur te zoeken of de nota niet te betalen en geen gebruik te maken van de dienstverlening van Reigerdael. In het laatste geval blijf je wel op agentschap van Reigerdael, maar betaal je per vraag of kan je ons bellen.

Meer informatie
Voor meer informatie over de brief willen we je vragen contact op te nemen met Reigerdael. Ook als je hier bezwaar tegen wilt maken. Kom je er niet uit met Reigerdael, dan helpen wij je graag verder.

Hopelijk zijn jullie vragen en zorgen zo weggenomen. Zo niet, dan horen wij dat uiteraard graag.

Fijne dag nog.

Bekijk origineel

21 reacties

Leonie
  • Bezoeker
  • 8 reacties
pieterposthumus schreef:

Ik heb een brief gekregen van Reigerdael met de mededeling dat zij de uitvaartpolissen gaan beheren welke ik heb lopen bij Reaal en dat ik daar 12,50 euro per jaar voor moet gaan betalen. Waar slaat dit op ? Ik heb hier niet om gevraagd.
Gaarne zsm Uw reactie m.b.t.. bovenstaande.
Mvgr.
P.A.Posthumus

Ook ik kreeg vanmorgen een dergelijke brief in de bus.
Inderdaad: Waar slaat dat op??
Mijn polissen zijn PREMIEVRIJ en daarin zitten de kosten verwerkt welke Reigerdael nu nog een keer wil gaan innen.

Als Reigerdael het beheer niet kan doen voor de vergoedingen welke zij van Reaal krijgen, zou Reaal het beheer, voor de belangen van ons als klant, moeten terugnemen.

Ook bij Omroep Max zijn al vele klachten binnengekomen over deze kwestie.:(
pieterposthumus
Op deze manier wordt je voor kosten geplaatst waar je zelf geen enkele invloed hebt.
Kosten voor de behandeling van polissen zit verwerkt in de premie die je daarvoor betaald en ik vind persoonlijk die 12,50 euro per jaar dan ook puur diefstal.
:@
pieterposthumus
Leonie schreef:
pieterposthumus schreef:

Ik heb een brief gekregen van Reigerdael met de mededeling dat zij de uitvaartpolissen gaan beheren welke ik heb lopen bij Reaal en dat ik daar 12,50 euro per jaar voor moet gaan betalen. Waar slaat dit op ? Ik heb hier niet om gevraagd.
Gaarne zsm Uw reactie m.b.t.. bovenstaande.
Mvgr.
P.A.Posthumus

Ook ik kreeg vanmorgen een dergelijke brief in de bus.
Inderdaad: Waar slaat dat op??
Mijn polissen zijn PREMIEVRIJ en daarin zitten de kosten verwerkt welke Reigerdael nu nog een keer wil gaan innen.

Als Reigerdael het beheer niet kan doen voor de vergoedingen welke zij van Reaal krijgen, zou Reaal het beheer, voor de belangen van ons als klant, moeten terugnemen.

Ook bij Omroep Max zijn al vele klachten binnengekomen over deze kwestie.:(

Op deze manier wordt je voor kosten geplaatst waar je zelf geen enkele invloed hebt.
Kosten voor de behandeling van polissen zit verwerkt in de premie die je daarvoor betaald en ik vind persoonlijk die 12,50 euro per jaar dan ook puur diefstal.
Brendan
Rank
  • Moderator
  • 85 reacties
Hoi Leonie en Pieter,

We begrijpen dat de brief van Reigerdael voor gefronste wenkbrauwen zorgt. We zullen hieronder proberen uit te leggen waarvoor de brief bedoelt is.

Brief
In de brief die Reigerdael jullie gestuurd heeft staat waarom Reigerdael deze kosten rekent en wat jij van Reigerdael mag verwachten. Het aanbieden van een dergelijk nazorg of service-abonnement is toegestaan. Dit betekent overigens niet dat jullie deze kosten ook daadwerkelijk hoeven te betalen.

Betalen nota?
Je kan er voor kiezen de nota te betalen, een ander financieel adviseur te zoeken of de nota niet te betalen en geen gebruik te maken van de dienstverlening van Reigerdael. In het laatste geval blijf je wel op agentschap van Reigerdael, maar betaal je per vraag of kan je ons bellen.

Meer informatie
Voor meer informatie over de brief willen we je vragen contact op te nemen met Reigerdael. Ook als je hier bezwaar tegen wilt maken. Kom je er niet uit met Reigerdael, dan helpen wij je graag verder.

Hopelijk zijn jullie vragen en zorgen zo weggenomen. Zo niet, dan horen wij dat uiteraard graag.

Fijne dag nog.
Leonie
  • Bezoeker
  • 8 reacties
"Betalen nota?
Je kan er voor kiezen de nota te betalen, een ander financieel adviseur te zoeken of de nota niet te betalen en geen gebruik te maken van de dienstverlening van Reigerdael. In het laatste geval blijf je wel op agentschap van Reigerdael, maar betaal je per vraag of kan je ons bellen.".
1. Ik zie geen reden om te betalen aan Reigerdael.
2. Die polissen zijn al meer dan 30 jaar premievrij en daarvan heb ik een bewijs.
3. Waarom zou ik nu nog advies nodig hebben mbt deze polissen?
4. Als ik een vraag heb aan Reigerdael moet ik dus betalen, is het wel kosteloos als ik jullie bel? (bijv. om iets recht te zetten wat mij, door een misverstand aan jullie kant, weleens is voorgekomen)
5. Als ik aangeef niets met Reigerdael van doen wil hebben, ben ik dan verplicht een andere "adviseur" te nemen ?
6. Wie heeft nu mijn polissen (fysiek). Ikzelf toch!? Dan beheer ik die toch ook zelf.

Het geeft mij een heel naar gevoel om op deze manier benaderd te worden over twee polisjes die samen amper € 1000 waard zijn.
Brendan
Rank
  • Moderator
  • 85 reacties
Hi Leonie,

Het is natuurlijk niet de bedoeling om jou een naar gevoel te geven. Onze excuses daarvoor! En we snappen je ook zeker. We zullen je vragen hieronder 1 voor 1 proberen te beantwoorden.

1. Ik zie geen reden om te betalen aan Reigerdael.
Dat is je goed recht en hoef je zoals gezegd dus ook niet te doen.
2. Die polissen zijn al meer dan 30 jaar premievrij en daarvan heb ik een bewijs.
Zo lang jij geen advies verlangt, hoef je ook niks te betalen.
3. Waarom zou ik nu nog advies nodig hebben mbt deze polissen?
Daar kunnen verschillende redenen voor zijn. Maar als jij geen advies nodig denkt te hebben kan je afzien van het service-abonnement.
4. Als ik een vraag heb aan Reigerdael moet ik dus betalen, is het wel kosteloos als ik jullie bel? (bijv. om iets recht te zetten wat mij, door een misverstand aan jullie kant, weleens is voorgekomen)
Informatieve vragen kunnen kosteloos aan ons worden gesteld. Adviserende vragen dien je per vraag te betalen aan Reigerdael (als je geen service-abonnement afneemt).
5. Als ik aangeef niets met Reigerdael van doen wil hebben, ben ik dan verplicht een andere "adviseur" te nemen ?
Ja, er dient altijd een adviseur op de polis vermeld te staan, omdat wij een intermediairmaatschappij zijn.
6. Wie heeft nu mijn polissen (fysiek). Ikzelf toch!? Dan beheer ik die toch ook zelf.
Hiervoor geldt hetzelfde als bovenstaand antwoord.

Is het zo duidelijker voor je? Zo niet horen we dat graag.
Leonie
  • Bezoeker
  • 8 reacties
Brendan schreef:

Hi Leonie,

Het is natuurlijk niet de bedoeling om jou een naar gevoel te geven. Onze excuses daarvoor! En we snappen je ook zeker. We zullen je vragen hieronder 1 voor 1 proberen te beantwoorden.

1. Ik zie geen reden om te betalen aan Reigerdael.
Dat is je goed recht en hoef je zoals gezegd dus ook niet te doen.
2. Die polissen zijn al meer dan 30 jaar premievrij en daarvan heb ik een bewijs.
Zo lang jij geen advies verlangt, hoef je ook niks te betalen.
3. Waarom zou ik nu nog advies nodig hebben mbt deze polissen?
Daar kunnen verschillende redenen voor zijn. Maar als jij geen advies nodig denkt te hebben kan je afzien van het service-abonnement.
4. Als ik een vraag heb aan Reigerdael moet ik dus betalen, is het wel kosteloos als ik jullie bel? (bijv. om iets recht te zetten wat mij, door een misverstand aan jullie kant, weleens is voorgekomen)
Informatieve vragen kunnen kosteloos aan ons worden gesteld. Adviserende vragen dien je per vraag te betalen aan Reigerdael (als je geen service-abonnement afneemt).
5. Als ik aangeef niets met Reigerdael van doen wil hebben, ben ik dan verplicht een andere "adviseur" te nemen ?
Ja, er dient altijd een adviseur op de polis vermeld te staan, omdat wij een intermediairmaatschappij zijn.
6. Wie heeft nu mijn polissen (fysiek). Ikzelf toch!? Dan beheer ik die toch ook zelf.
Hiervoor geldt hetzelfde als bovenstaand antwoord.

Is het zo duidelijker voor je? Zo niet horen we dat graag.

==============================

Nog een vraag:
Begrijp ik het goed, als ik stel dat bij het niet aangaan van dat zogenaamde service-abonnement, bij verzoek om uitbetaling wegens overlijden (onbekende!!!) kosten in rekening gebracht zullen worden ??? Want dat is dan een verleende service! Zo ja, hoe gaat die dan berekend worden ?
Brendan
Rank
  • Moderator
  • 85 reacties
Hi Leonie,

Als verzekerde komt te overlijden, kunnen nabestaanden direct contact met ons opnemen wat er nodig is om de verzekering te laten uitkeren. Er worden dan dus geen kosten in rekening gebracht.

Weet je zo voldoende?
Leonie
  • Bezoeker
  • 8 reacties
Brendan schreef:

Hi Leonie,

Als verzekerde komt te overlijden, kunnen nabestaanden direct contact met ons opnemen wat er nodig is om de verzekering te laten uitkeren. Er worden dan dus geen kosten in rekening gebracht.

Weet je zo voldoende?

Hartelijk dank!
Dan zal ik dat gegeven nadrukkelijk vermelden in mijn uitvaartinfo checklist.
Voor nu weet ik voldoende.

Hopelijk hebben anderen iets opgestoken hiermee en weten ook zij nu dat zij niet verplicht zijn om in te gaan op het aanbod van Reigerdael. Hoewel hun schrijven erg dwingend overkomt en als een niet te vermijden kostenpost, niet nu, dan toch later.
Brendan
Rank
  • Moderator
  • 85 reacties
Hi Leonie,

Geen dank hoor. En dat is inderdaad het handige van dit forum, andere klanten kunnen hier ook meelezen en krijgen zo misschien al direct antwoord op dezelfde vragen die jij had.

De brief is overigens goed bedoeld, helaas is dat bij jou niet zo overgekomen. Dat is een puntje die we zeker zullen doorspelen.

We wensen je nog een fijne avond!
Satje
  • (On)bekende
  • 2 reacties
Al het voorstaande gelezen te hebben, mijn hartelijke dank aan Leonie en team WeCare. Heeft me verder geholpen. Zou graag het telefoonnummer willen weten, indien nodig, waarmee we contact op kunnen nemen i.v.m. de uitkering bij een overlijden.
Alvast bedankt
TessaS
Rank
  • Moderator
  • 393 reacties
Leuk te horen dat Leonie haar vraag en onze reactie jou verder hebben kunnen helpen, Satje. Op het moment dat de verzekerde overlijdt, kan contact worden opgenomen met onze klantenservice. Onze collega's zijn te bereiken op 072 - 519 4000. Het overlijden kan ook online gemeld worden via onze website.
Satje
  • (On)bekende
  • 2 reacties
Dank je wel voor de snelle reactie!
Birdie
  • (On)bekende
  • 4 reacties
Ondanks alle geruststellende pogingen van WeCare om een goede verklaring te geven op de brief, blijf ik met een vieze smaak in mijn mond zitten.
Er wordt, zonder ook maar enige verklaring vooraf, met terugwerkende kracht tot 1 april 2016, gevraagd om jaarlijks maar 12,50 te dokken voor zgn. "belangrijke voordelen". wat dat ook moge zijn..
Nu lees ik hier op het forum dat het zou gaan om "adviserende vragen" binnen een "service abonnement". Wie bepaalt of een vraag adviserend of informatief is en wie stelt het bedrag vast dat moet worden betaald?
Zou u er zelf niet van staan te kijken als u bij de bakker of in welke winkel dan ook voor een vraag zou moeten betalen als u niet eerst een abonnement heeft afgesloten?
Ik vind het pure oplichterij dat je moet betalen voor een vraag aan een deskundige van de verzekering, die in mijn geval al heel lang premievrij is en waarbij het om een zeer laag bedrag gaat.
Zelf heb ik al een klacht ingediend en ook de kwestie bij "kassa" onder de aandacht gebracht.
Moeten we nu op onze knieën gaan liggen van dankbaarheid, omdat een overlijden "gratis" te melden is?
Leonie
  • Bezoeker
  • 8 reacties
Helemaal eens met Birdie!!

Het Team WeCare heeft snel gehandeld maar er is veel kwaad bloed gezet.
Deze brief zal nog heel wat stof doen opwaaien.

Hoop alleen dat, vooral ouderen met een premievrije polis zoals ik en die helemaal niet om een advies verlegen zitten, er niet ingetrapt zijn en al betaald hebben!

De brief is misleidend, een kwalijke zaak vind ik.
Leonie
  • Bezoeker
  • 8 reacties
Nog even dit.
Mijn GRATIS ADVIES aan Reaal en Reigerdael:

Jullie hadden die sollicitant van Klaverblad nooit moeten aannemen!!!
Monique
Rank
  • Moderator
  • 60 reacties
Beste Birdie,

We begrijpen dat je de indruk hebt dat je verplicht bent te betalen. Logisch dat je zo boos reageert. Gelukkig kunnen we je melden dat het geen verplichting is.
Om jouw en de onduidelijkheid bij anderen weg te nemen hebben we een topic geschreven, waarin we antwoord geven op de meest gestelde vragen.
https://forum.reaal.nl/verzekeringen-2/uitvaartbrief-reigerdael-876

Brengt dit meer verheldering bij jou? Als je nog vragen hebt: we horen het graag!
Vragen over de service van Reigerdael, daarvan moeten we je wel vragen contact met hen op te nemen.

En @Leonie, bedankt voor je advies! We nemen het mee.
Birdie
  • (On)bekende
  • 4 reacties
Het is en blijft uitermate treurig dat verzekerden voor advies moeten betalen bij Reigerdael. Lijkt me trouwens ook voor de maatschappij niet de juiste methode om nieuwe klanten te werven.
Daarbij blijft het feit dat de brief van Reigerdael erg dwingend is en er zeker niet over een "service-abonnement" wordt gesproken, maar over een abonnementsvorm. Begrijpt u dan niet dat wanneer u in een winkel staat en advies vraagt aan een verkoper dit geheel gratis is en dat we er gek van op zullen kijken als we er een abonnement voor af moeten sluiten om er achter te komen weke stukje vlees of wat dan ook het beste in ons menu past?
Overigens begrijp ik nog steeds niet waarom dit zgn. abonnement met terugwerkende kracht tot 1 april in moet gaan. M.i. betekent dit een maandje extra winst voor de maatschappij en voor de verzekerden brute pech, omdat ze dan niet meer kosteloos tijdig de verzekering kunnen opzeggen.
Over het verschil tussen "adviserende" en "informatieve" vragen is niets te vinden op de site; hetzelfde geldt voor de tarieven, die angstig en stilzwijgend worden verzwegen. Ik hou mijn hart vast wat een simpele adreswijziging niet gaat kosten.
Nee, het moge duidelijk zijn, dat Reigerdael aan deze schandalige eenzijdige actie zoveel mogelijk geld wil verdienen en het belang van de verzekerden niet langer meer telt.
Birdie
  • (On)bekende
  • 4 reacties
Ja... het is heel triest Leonie. Zelf behoor ik ook tot de ouderen, de kleine polis is door mij al heel lang geleden afbetaald en helaas ben ik niet in het bezit van de originele polis.
Uiteraard wil ik die nu anti-gedateerd (vóór 1 april 2016) opvragen, zodat ik net als Reigerdael met terugwerkende kracht werk.
"Kassa" heb ik reeds ingeschakeld, zo ook het door Reigerdael genoemde klachtenbureau.
Het zaakje "stinkt" aan alle kanten en het TeamWeCare probeert op allerlei manieren de relevante vragen te omzeilen.
TessaS
Rank
  • Moderator
  • 393 reacties
Als wij teruglezen hebben we het idee dat alle vragen zijn beantwoord. Jammer dat jij dit anders ervaart.

Dat de brief onduidelijk en misschien wel misleidend is opgesteld, daar zijn we het mee eens. Wij gaan hierover dan ook zo snel mogelijk in gesprek met Reigerdael. Wij staan los van deze brief. Vragen, opmerkingen of klachten hier over, daarvan willen we je dan ook vragen deze bij Reigerdael neer te leggen.

Informatieve vragen over de verzekering (zoals bijv. ook een adreswijziging), daarvoor kun je gewoon bij Reaal terecht.
Birdie
  • (On)bekende
  • 4 reacties
Misschien zinnig voor Team WeCare om mijn vragen te omzeilen. Maar helaas heb ik geen antwoord gekregen op de vraag wat het verschil is tussen een informatieve en een adviserende vraag. Verder wordt er niet ingegaan op de vraag welke tarieven worden gehanteerd bij bijv. een adreswijziging..
Als 3e blijft de vraag, waarom de verzekerden niet eerder zijn geïnformeerd en hoe het mogelijk is dat Reigerdael eenzijdig kan besluiten om de actie met terugwerkende kracht tot 1 april 2016 in te laten gaan.
Reden temeer dat ik me begin af te vragen wat of het nut is van dit forum, omdat je stelt dat vragen, opmerkingen en klachten bij Reigerdael neergelegd kunnen worden. Is dit een "luxe" vorm van adviserende vragen, waarvoor een rekening dreigt aan te komen?
Ik heb inmiddels 2 mailtjes naar Reigerdael gestuurd en tot nu toe geen reactie ontvangen. Wellicht moet er nog een "tarief" vastgesteld worden om mijn mailtjes te beantwoorden. Telefoneren gaat me slecht af, waarbij komt dat ik graag alles op "papier" wil hebben.
Tot slot vindt men het kennelijk "normaal" dat men bij winkeliers ook een service-abonnement afsluit voor het stellen van adviserende vragen.

tijger1
door tijger1 - May 18, 2016 om 22:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik had hier onder die hele lijst van chats een reactie geplaatst dat het overdreven was die hier allemaal neer te zetten en dat een link voldoende was.

Maar door de een of andere oorzaak is die verdwenen.

Reaal heeft hier dus niets mee van doen.

gerbera
door gerbera - May 19, 2016 om 11:48
7358 Antwoorden / 14 Vragen

@tijger1, opvallend dat het hier voornamelijk om premievrije polissen gaat van Reaal. Hoe komt Reigerdael aan deze gegevens ?
Als ik verder hun reacties lees suggereren ze dat een overlijden bij hen gemeld moet worden om tot een uitkering te komen. Dit is opnieuw grote kul. De polissen overhandig je in zo'n geval aan de ondernemer en die regeld de rest. Maar vraag mij nog steeds af of deze club zonder mijn toestemming mijn persoonlijke gegevens in hun bestand mogen hebben en of betreffende verzekeringsmij deze zomaar mag verstrekken.

-s
door -sylvia- - May 19, 2016 om 14:33
1 Antwoorden / Vragen

Ook mijn moeder heeft vandaag post van Reigerdael ontvangen. Dat leidde bij haar tot onrust, sinds de dood van mijn vader vallen onduidelijke post en onverwachte facturen niet goed. Het verbaasde me niet dat Reigerdael telefonisch niet te bereiken bleek. In het beste geval is de lijn overbezet door alle reacties op de brieven en facturen. Ik heb daarom een mail aan Reigerdael gestuurd waarin ik heb aangegeven geen reden te zien € 12,50 per jaar te betalen voor de kosten van beheer en administratie van begafenisverzekeringen. En hen met klem verzocht ons niet verder lastig te vallen. Het gaat ook hier om begrafenispolissen die al vele jaren geleden afgesloten zijn.....

zoekster1
door zoekster1 - May 19, 2016 om 14:47
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Lijkt me een goed item voor de volgende Kassa uitzending. Die Reigerdael moet even op z'n plaats gezet worden.

tijger1
door tijger1 - May 19, 2016 om 15:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@gerbera

Dat het wellicht overwegend om premievrije polissen gaat, is niet zo wonderlijk. De meeste mensen die nog voor het een of ander premie betalen, hebben over het algemeen ook nog wel contact met hun tussenpersoon. Aan hen zal waarschijnlijk al eerder een abonnement als worst voorgehouden zijn.

Blijkbaar bent u niet op de hoogte van het systeem van verzekeringsportefeuilles bij tussenpersonen.

Slechts als voorbeeld. De mijne is zo'n 25 jaar geleden overleden. Dan wordt zo'n portefeuille aan een andere tussenpersoon verkocht, want daarin zit een waarde aan provisies die nog tegoed zijn. Uiteraard zitten er ook polissen tussen die geen provisie meer opleveren, maar het is natuurlijk éën deal.

Blijkbaar zijn door overnames en samenvoegingen nu veel van die "opbrengstloze" polissen terechtgekomen bij Reigerdael. Zij moeten ze administreren, zonder dat ze iets opbrengen.

Vandaar nu die factuur voor een abonnement. Pikken ze toch nog wat centjes mee.

uiteraard hoeft een overlijden niet bij hen gemeld te worden en de afwikkeling hoeft ook helemaal niet via hen te lopen.

Cookies
door Cookies - May 19, 2016 om 15:20
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@MS Leonie: wat is dat voor een forum vervuiling? Het plaatsen van een link was meer dan voldoende geweest. Bovendien is het tegen de regels van dit forum.

gerbera
door gerbera - May 19, 2016 om 16:53
7358 Antwoorden / 14 Vragen

@tijger1, Ik schreef dat het overwegend polissen zijn van Reaal dit in tegenstelling wat u beweerd dat Reaal hier niets mee te maken heeft. Klopt ik heb weinig of geen verstand van verzekeringen, behoudens dat ik precies weet waar ik voor verzekerd ben en wat dit mij per polis kost. Vandaar dat u op dergelijke vragen nimmer een reactie van mij zal lezen.
Blijft nog steeds de vraag of mijn gegevens zonder mijn toestemming in een bestand van Reigersdael mag worden opgenomen en/of de verzekeringsmij deze gegevens mag verstrekken aan derde. Maar goed zal proberen hier elders antwoord op te krijgen.;-)

zoekster1
door zoekster1 - May 20, 2016 om 10:59
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Consuwijzer raad aan een klacht in te dienen bij de AFM/kifid

klik HIER