Gerardus1942
door Gerardus1942 Oct 26, 2016 om 12:30
Garantie & verzekeringen

Reiniging

Heb donzendekbed ter reiniging weggebracht naar reinigingsbedrijf.
Bij ophalen bleek dekbed gescheurd te zijn en dons verloren heb dit niet geaccepteerd.
Bedrijf zou e.e.a. oplossen maar laat niks meer horen.
Heb schriftelijk klacht ingediend met 8 dagen tijd om te reageren c.q. oplossing te zoeken.
Wat kan ik verder doen?

895 2 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Oct 26, 2016 om 13:05
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Zijn die 8 dagen al om en heeft u het bedrijf een aangetekende brief verstuurd?

Zijn ze ergens bij aangesloten? Probeert u anders een klacht neer te leggen bij:
http://www.consuwijzer.nl/kleding/stomerij/kleding-niet-schoon-bij-stomerij

zoekster1
door zoekster1 - Oct 26, 2016 om 13:12
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Als het goed is, is zo'n bedrijf daarvoor verzekerd, dus zou goed moeten komen. Heeft u wel een verzoek om een schriftelijk antwoord in uw mail/brief gezet?

Voor de toekomst: ik was mijn donzendekbed altijd in de wasmachine. Komt er dan heel plat en treurig uit. Maar na een halve dag is hij weer helemaal fluffy en puffy en kan er gewoon weer een tijdje tegenaan ;-)

marita5
door marita5 Oct 26, 2016 om 13:36
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@Zoekster1 , een tip als u een droger heeft en het donzendekbed past erin , dan drogen in de droger ( niet te warm ) met tennisballen dan is het dekbed niet plat .

zoekster1
door zoekster1 Oct 26, 2016 om 13:40
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb geen droger. Maar evengoed bedankt voor de tip ;-)

tenormin
door tenormin Oct 26, 2016 om 13:47
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Ja, was donzen dekbed, tegen alle adviezen in, ook zelf; en met die puntballen in de droger (gaat nog beter als tennisballen) @marita5 ;-)  worden ze weer lekker "fluffy". Maar goed, als er geen droger is kan je de mattenklopper gebruiken @zoekster ☺

marita5
door marita5 Oct 26, 2016 om 13:50
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Dan maar in de buitenlucht , zo vaak hoeft u een donzen dekbed niet te wassen .

marita5
door marita5 Oct 26, 2016 om 13:54
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@Tenormin ,

Kloppen en zuigen? Nee!

Gebruik geen mattenklopper of stofzuiger om uw donzen dekbed op te schudden of van stof te ontdoen. Door de compactheid van het materiaal van de tijk zet er zich geen stof in vast. Lichtjes afborstelen af en toe is dan ook voldoende! Bij het kloppen of stofzuigen van de tijk kunnen poriën zich verwijden, waarna veren en dons uit de tijk zullen komen. bron : donzendekbed.nl

Cookies
door Cookies Oct 26, 2016 om 13:58
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Gewoon stevig meppen met dat dekbed tegen je partner;-)

marita5
door marita5 Oct 26, 2016 om 14:17
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Daarom wil ik geen partner , anders is mijn dekbed na de kl***ten ;-))