He
door Hello_53 Jul 18, 2016 om 12:16
Garantie & verzekeringen

Renovatie badkamer

6 jaar geleden heb ik mijn badkamer laten renoveren door een bedrijf.
Het bedrijf heeft mij geadviseerd over de inrichting.
Er is een design handdoekradiator geplaatst die nu is gaan roesten en de laklaag laat los.
In eerste instantie kreeg ik niets meer vergoed omdat de garantieperiode verstreken was; maar ik had een artikel gevonden op internet waarin stond dat er 10 jaar garantie op de lak en waterdichtheid is van de radiator. Nadat ik dit gemaild had heeft het bedrijf mijn klacht doorgezet naar fabrikant en deze is foto's komen maken en ik krijg een nieuwe radiator. Dit is heel goed geregeld door de fabrikant.
Het bedrijf dat de renovatie heeft uitgevoerd heeft mij echter meegedeeld dat de radiator bij mij wordt afgeleverd maar niet geplaatst.
Er werd aangegeven dat ik een productgarantie heb en geen plaatsingsgarantie. Ze willen de radiator wel plaatsen maar daar moet ik voor betalen.
Kan een bedrijf dit zomaar doen? Toch heel vreemd dat zij de nieuwe radiator niet gratis plaatsen!

691 4 Rapporteer

da
door datzoekikop - Jul 18, 2016 om 12:20
251 Antwoorden / Vragen

Gebruikelijk is artikel garantie, geen plaatsingsgarantie.

Gerry1969
door Gerry1969 - Jul 18, 2016 om 12:38
3449 Antwoorden / 25 Vragen

U zit er echt naast, de radiator wordt vervangen onder garantie.  Arbeidsloon is daar niet bij inbegrepen.  Want op arbeidsloon heeft u geen garantie na de 1e 2 jaar. Uitzonderingen daargelaten.
Diewilik

tijger1
door tijger1 - Jul 18, 2016 om 12:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En als het precies zo'n zelfde radiaror is, is het plaatsen een fluitje van een cent.

Cookies
door Cookies - Jul 18, 2016 om 13:26
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nee hoor, niet vreemd. Volkomen correct zoals het wordt afgehandeld door het bedrijf.