ba
door base1987 Oct 26, 2016 om 12:19
Garantie & verzekeringen

Reparatie telefoon

heb ik mijn telefoon voor de derde keer terug gebeld, weer met dezelfde klachten.

Nu heb ik gevraagd of het niet een keer tijd werd voor een nieuwe telefoon.

De medewerker bij Vodafone vertelde mij dat dat pas bij de 4de keer het geval was en dat de telefoon andermaal voor reparatie zou worden opgestuurd. Deze zou ik na 10 werkdagen weer kunnen ophalen.

Een paar weken later besloot ik langs Vodafone te gaan om mijn telefoon op te halen. De medewerker ging kijken maar mijn telefoon bleek nog niet teruggestuurd. Toen hij op de computer ging kijken zag hij dat hij een bericht van Samsung had ontvangen.

Hierin stond dat de kosten van de reparatie van mijn telefoon niet opwogen tegen de resterende waarde. Ik zou dus geld van Samsung ontvangen en Samsung zou daarvoor contact met mij opnemen.

Nu, inmiddels 3 maanden later heb ik nog steeds geen telefoon. Ik ben inmiddels wel nog een keer bij Vodafone langs geweest om te vragen hoe het zit maar zij vragen me nog even te wachten.

Ook zeggen zij dat ze er niet veel aan kunnen doen omdat hun verantwoordelijkheid ligt bij het kunnen bellen, gebeld worden en het internetten (en dat werkt) maar niet bij de service van telefoon.

Weet iemand hoe dit precies zit want in mijn optiek is dit toch heel erg slechte service.

Met vriendelijke groet

1724 9 Rapporteer

pi
door pieterwolters - Oct 26, 2016 om 12:20
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je de telefoon via Vodafone gekocht of via een andere winkel?

eclipse
door eclipse Nov 7, 2016 om 19:33
1561 Antwoorden / 370 Vragen

pieterwolters      wat denk je nu zelf ? als je alles leest...

Ik heb bij Vodafone het contract afgesloten en van hun de S5 bij het abonnement gekregen.

akkerdistel
door akkerdistel - Oct 26, 2016 om 12:24
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Als jij de telefoon gekocht hebt bij Vodafone, dan moeten hun het afhandelen. Vodafone stuurt nogal graag mensen met 'n kluitje het riet in en veelal werkt dat dus ook nog gewoon.
Echter beseffen ze bij Vodafone niet dat dit veel meer werk (tijd en geld dus) kost.

Zie de site van Consuwijzer wat te doen.

ba
door base1987 - Oct 26, 2016 om 13:08
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb bij Vodafone het contract afgesloten en van hun de S5 bij het abonnement gekregen.

zoekster1
door zoekster1 - Oct 26, 2016 om 13:25
1583 Antwoorden / 3 Vragen

De verkoper is Vodafone, deze had u het geld voor de telefoon moeten teruggeven. Die mag het dan uitzoeken met Samsung.

ba
door base1987 - Oct 26, 2016 om 14:06
4 Antwoorden / 1 Vragen

Weet u toevallig waar ik dit kan terug vinden? (Wettelijk).
Dan ga ik zaterdag eens even terug.

zoekster1
door zoekster1 Oct 27, 2016 om 13:48
1583 Antwoorden / 3 Vragen

https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ontevreden-over-aankoop/rechten-bij-product-dat-niet-goed-ondeugdelijk-is

vodafonewebcare
door vodafonewebcare - Oct 27, 2016 om 12:31
779 Antwoorden / 0 Vragen

Beste base1987,

Ik wil u graag verder helpen. Wilt u uw klacht en onderstaande gegevens e-mailen naar webcare.nl@vodafone.com met als onderwerp: "kassa | base1987 | 26-10-2016 | Reparatie telefoon?

Gegevens:
- naam
- mobiele nummer
- klantnummer
- adres, postcode en woonplaats
- geboortedatum
- de laatste 4-cijfers van uw bankrekeningnummer
- de betreffende servicenummers (iRMAVODA)

Met vriendelijke groet, Marc

Vodafone 24/7 Web Crew

ba
door base1987 - Nov 7, 2016 om 19:19
4 Antwoorden / 1 Vragen

Even een (kleine update), mede omdat vodafone hier om vroeg.

IK

Goedemiddag,
Net bij de Vodafone winkel geweest.
Men wilde dit compenseren door me 429 euro uit te keren.
Gezien de problemen die ik in het forum onderwerp opsom ga ik hier niet mee akkoord.
Van meet af aan heb ik problemen gehad met mijn telefoon dus kunnen we stellen dat ik een ondeugdelijk product heb aangeschaft.
Daarnaast ben ik door alle reparaties mijn telefoon ook nog zo'n half jaar kwijt geweest.
Al die tijd heb ik wel een abonnement moeten betalen van 60euro per maand...
Volgens mij heb ik recht op de verkoopwaarde dus een vergoeding van enkel de dagwaarde is in mijn optiek een schijntje.
Het zou fijn zijn als ik in mijn forumtopic op Kassa kan zetten dat het naar alle tevredenheid is opgelost.
Mochten we niet nader tot elkaar komen zie ik mijzelf genoodzaakt een beroep te doen op mijn rechtsbijstand verzekering.

VODAFONE

Hallo ....,
Dit verhaal bevat al een aantal meer details dan het bericht op het kassa forum. Daar wordt niet over een aangeboden oplossing gesproken.
Hetgeen in onze loggings staat wijkt iets af van hetgeen hieronder wordt beschreven:
- De waarde van het toestel toestel bedraagt op dit moment € 429
- Je mag voor deze prijs een toestel uitzoeken in een Vodafone Winkel
- Wij passen hierop een marge toe van € 50 zodat je een nieuw toestel uit kunt zoeken voor een totale waarde van € 479.

Het gaat dus niet om een uitkering in contanten en we passen op het standaard bedrag nog een marge toe.
Mocht hierover onduidelijkheid zijn ontstaan, dan excuses daarvoor.

IK

Goedendag,

Het topic is aangemaakt voordat de oplossing werd aangeboden.
Als u zegt dat mijn berichten afwijken van wat er in de loggings staat ben
ik wel eens benieuwd naar wat er in de loggings staat.
Echter, in mijn beleving traden de complicaties al zeer korte tijd op nadat
ik het product heb aangeschaft.
Deze klachten zijn herhaaldelijk terug blijven komen dus mogen we wel
stellen dat ik een ondeugdelijk product heb aangeschaft.
Met die waardevermindering heb ik derhalve dan ook weinig van doen daar ik
nooit optimaal gebruik heb kunnen maken van het door jullie geleverde
product.
Ik vraag dan ook niet om een contante uitbetaling, wél om een nieuw product
twv mijn aankoopbedrag en dat ligt mijns inziens hoger dan de (429+50) waar
u over spreekt.

VODAFONE

Beste ......,

In mijn bericht geef ik aan dat de tekst van de mail meer info bevat dan de tekst op het kassa forum.
je zou ervoor kunnen kiezen om de aangeboden oplossing te publiceren, op die manier krijgen andere gebruikers ook een correct beeld van het verloop van de zaak.
Je zult begrijpen dat wij weinig kunnen met de beleving van anderen. Wij baseren onze vergoeding op de zaken die wij terug kunnen vervolgen.
Zoals eerder is aangegeven door de persoon die je klacht in behandeling had en ook in de vervolg correspondentie bieden we je de mogelijkheid om hetzelfde toestel aan te schaffen. Is dat niet mogelijk, dan kun je voor het bedrag dat we aangeven een ander toestel uitzoeken.
De waarde van je toestel verrekenen we dan met met de aankoopprijs tot een maximum van €479. De optie die jij voorstelt om een ander toestel te krijgen met een andere waarde, is niet mogelijk (voor geen enkele afdeling).
Indien je van het aanbod van de collega gebruik wil maken, dan kan het via de winkel afgehandeld worden.

IK

Vodafone,

Volgens mij heb ik, als consument recht op het volledige aankoopbedrag.
Door al deze defecten en trage afhandeling ben ik nogal het vertrouwen in u als verkoper kwijt geraakt.
U zou dit misschien nog kunnen rechtbreien door met een degelijke oplossing te komen anders zie ik mijzelf toch genoodzaakt een beroep te doen op de geschillencommissie.

mvg,
.

tijger1
door tijger1 - Nov 7, 2016 om 19:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Begrijp ik nou goed dat u een zelfde nieuwe telefoon kan krijgen, maar dat u dat niet wilt?

ba
door base1987 - Nov 7, 2016 om 19:57
4 Antwoorden / 1 Vragen

Nee dat is niet juist.
Ze willen me een toestel geven twv de dagwaarde, plus een marge van 50 euro.
Aangezien ik van meet af aan dezelfde problemen heb gehad, deze problemen nooit naar behoren zijn opgelost en ik dus nooit optimaal gebruik heb kunnen maken van het product vind ik dat ik recht heb op de nieuwwaarde en dus niet de dagwaarde.
En aangezien ik misschien wel eens het vertrouwen kwijt ben geraakt in deze verkoper mag ik toch zeker ook wel in de gelegenheid worden gesteld om elders voor een nieuw product te kijken.