du
door dummy65 Feb 8, 2012 om 17:18
Garantie & verzekeringen

Rvs beurspensioenplan keert uit

mijn RVSbeurspensioenplan keert uit omdat ik 65 jaar ben geworden. Nu heb ik begrepen dat ik het vrijgekomen bedrag beter naar een bank over kan laten maken en door de bank laten uitkeren. Hoe moet dat?

7059 7 Rapporteer

ni
door nico w. - Feb 8, 2012 om 18:52
142 Antwoorden / 4 Vragen

Wanneer het om een lijfrenteverzekering gaat, dan is overhevelen van het opgebouwde kapitaal naar een vorm van banksparen wellicht aan te bevelen,
Gaat het om een kapitaallverzekering dan zal de verzekeraar de opgebouwde waarde gewoon moeten uitkeren, Belastingvrij wanneer je tenminste 15 jaar premie hebt betaald. Overigens is het RVS Beurspensioenplan een ordinaire woekerpolis. Zioe over de woekerpolis-affaire de forum pagina ''Woekerpolis'' op de website van Tros Radar.

1paul
door 1paul - Feb 8, 2012 om 19:07
3123 Antwoorden / 0 Vragen

Shoppen bij de banken en kijken welke de hoogste uitkering geeft dan daarna daar een rekening openen als dit voor elkaar is de verzekeraar opdracht geven het geld daar op te storten en klaar is klara...

du
door dummy65 - Feb 8, 2012 om 19:11
1 Antwoorden / 1 Vragen

ja het klopt dat dit een woekerpolis is. Ik heb meer ingebracht aan geld dan dat ik uitbetaald krijg. Deze polis is in 2001 afgesloten. Ik heb dus niet 15 jaar premie betaald. Omdat deze polis uitbetaald kon worden op 65 jaar heb ik daarvoor gekozen. Ik wil z.s.m. ervan af zijn.
De ene keer wordt hij lijfrente genoemd en de andere keer Beurspensioenplan (dat is de naam waaronder ik hem afgeslotren heb).

ti
door tino24 - Feb 8, 2012 om 20:02
95 Antwoorden / 0 Vragen

het is dus een lijfrenteverzekering. Daar dient een uitkerende lijfrente van aangekocht te worden. opties:
lijfrente via banksparen (kan ook bij een verzekeraar, niet alleen banken kunnen dat) of via een lijfrenteverzekering.
Heeft u een tussenpersoon? Laat die rekenen wat in uw situatie de beste is. Staar u niet blind op 1 aanbieding van 1 bank en laat u goed voorlichten!

me
door meidam - Nov 23, 2014 om 12:26
150 Antwoorden / 120 Vragen

In Mei 199 een lijfrentepolis afgesloten, RVS BeursPensioenplan, nu bij Nationale Nederlanden onder de fondsnaam Nationale Nederlanden Nederland Fonds. Einddatum verzekering Juni 2023.
Ik heb totaal betaald 20 jaarpremies van oorspronkelijk Fl. 3982,--, per saldo in totaal € 36139,00.
Laatste koers 19.11 van het fonds ongeveer € 19,50, waarde € 29790. nog veel lager geweest en afwachten waar waarde 2023 op uitkomt.

Duidelijk sprake van een woekerpolis. Is hier nog wat aan te doen.

Hoor dat graag.

Bedankt bij voorbaat met vriendelijke groet,

tijger1
door tijger1 - Nov 23, 2014 om 12:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@meidam

Neem contact op met de NN, en vraag naar de compensatie.

ge
door gerboe - Nov 23, 2014 om 13:31
806 Antwoorden / 0 Vragen

En meld de polis aan bij claimorganisaties als woekerpolis.nl of woekerpolisproces.nl of consumentenclaim.nl etc.