ko
door koensterker Apr 25, 2016 om 14:51
Garantie & verzekeringen

Uitvaartverzekering

Al sinds 1997 heb ik een uitvaartverzekering. De naam is veranderd van zilveren kruis (ZK/GL) naar Achmea holding in oktober 2009.
In december 2012 heb ik de overeenkomst gewijzigd zodat mijn dochter het bedrag op haar rekening gestort krijgt bij mijn overlijden. Ik heb de papieren nooit goed bestudeerd die ik hierna toegezonden kreeg maar nu blijkt erin te staan dat ik een nieuwe verzering heb afgesloten en opnieuw begin met premie te betalen. Aan de oude polis kan ik geen rechten meer verlenen staat er. Maar waar is nu de premie van al die jaren voor 2012 gebleven?? Hadden zij mij die niet als afkoopsom terug moeten betalen?

1444 3 Rapporteer

akkerdistel
door akkerdistel - Apr 25, 2016 om 14:58
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Je had destijds veel beter een spaarrekening kunnen openen en per maand 22 euro 70 inleggen, dan had je nu 6k euro gehad. Had je zelf voordat het moment daar is nog een leuke vakantie cadeau kunnen doen..

tijger1
door tijger1 - Apr 25, 2016 om 14:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, die oude polis is dan waarschijnlijk premievrij gemaakt. Maar u kunt toch zo nagaan of u nu voor twee polissen betaalt of maar voor één? U kunt, als u het polisnummer van de oude weet een opgave vragen van de premievrije waarde.

Een uitvaartverzekering wordt altijd uitgekeerd aan de nabestaanden, dus daar had u de begunstiging niet voor hoeven wijzigen.

ko
door koensterker - Apr 25, 2016 om 16:04
41 Antwoorden / 45 Vragen

Ik weet eerlijk gezegd niet wat er met premievrije waarde bedoeld wordt. Ik denk dat het bedrag is wat uitgekeerd wordt als ik overlijd?
Dat bedrag is in 2012 iets meer als € 2000 euro. De afkoopwaarde iets meer dan € 1000. Het verzekerd bedrag minder dan € 5000.
Door de verandering staat er onder betaalde premie € 139 vanaf 1 december 2012. Is de premie die ik voor dec. 2012 betaalde dan het bedrag van de premievrije waarde? Koen