da
door dalton13 Nov 2, 2007 om 11:16
Garantie & verzekeringen

Uitvaartverzekering in natura

Mijn ouders hebben in een ver verleden de "laatste wens polis" bij de http://www.facultatieve-verzekeringen.nl/ afgesloten. Deze verzekering gaat er prat op de kosten van de geleverde diensten te vergoeden ipv een bedrag uit te keren aan de nabestaanden. Dat leek toen erg handig.


Wat blijkt?


De maatschappij vergoed na het recente overlijden van mijn vader ongeveer de helft van de kosten, terwijl de uitvaart niet meer diensten omvatte dan in de polisvoorwaarden staat aangegeven.


Daarbij komt dat artikel 5 van de algemene voorwaarden, die golden op het moment van afsluiten, luidt:


De Facultatieve zal bij de aanvang van elk verzekeringsjaar, voor het eerste een jaar na de ingangsdatum van de verzekering, de maximaal te vergoeden kosten van het verzekerd dienstenpakket verhogen, ongeacht de gezondheidstoestand van verzekerde op de aanpassingsdatum, met een percentage waarmee het gemiddelde bedrag aan uitvaartkosten in het voorafgaande kalenderjaar is gestegen. Van een zodanige verhoging wordt jaarlijks mededeling gedaan. Voor premiebetalende verzekeringen wordt op de aanpassingsdatum de premie verhoogd met een bedrag waarvoor de stijging van de maximaal te vergoeden kosten van het verzekerd dienstenpakket kan worden verzekerd, uitgaande van het op dat moment geldende tarief.


Ik kan hieruit niets anders concluderen dan dat de maatschappij geen jaarlijkse aanpassing heeft gedaan en in gebreke is gebleven. Ik zie wel dat de huidige algemene voorwaarden er totaal anders uitzien, hiervan is echter GEEN mededeling gedaan.


Conclusie: OPGELICHT


Wat adviseert u mij?

1412 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Nov 2, 2007 om 11:35
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dag dalton13,


Als je er zeker van bent dat je wordt opgelicht, dan kun je dit geschil voorleggen aan de geschillencommissie KIFID.


Adres Kifid:


Klachten Instituut Financiële Dienstverlening


http://www.kifid.nl/consumenten/


Voordat er een klacht bij het Kifid kan worden ingediend, moet men eerst een officiële klacht neerleggen bij de desbetreffende bedrijf. Als die klacht niet naar behoren wordt afgehandeld of helemaal niet wordt behandeld binnen een redelijke termijn van bijvoorbeeld 30 kalenderdagen, dan kun je een klacht indienen bij het Kifid.


Kifid
Postbus 93257
2509 AG DEN HAAG
Telefoon 0900-fklacht ofwel 0900-3552248


Het heeft alleen zin om een klacht in te dienen bij de KIFID als dit bedrijf bij de kifid is aangesloten. Dat moet je dus wel eerst even nakijken op de site van de KIFID.


Vraagje: heb je al een bezwaarschrift ingediend bij deze natura verzekeraar?


Sukses, groeten, Read2.

ve
door verwijderd - Nov 4, 2007 om 13:41
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Vraagje:


is de uitvaart geregeld door een aangesloten partner van facultatieve verzekeringen?


Want vaak wil hier ook nog wel een verschil in zitten. Verder de vraag: is de premie in de afgelopen jaren nooit verhoogt?

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ha
Hans Wijtman - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer

Le
Leny van der Plas - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht

Klarna, aanmaning niet besteld artikel

Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.

Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met  aanmaningskosten.
Direc ... Lees meer

j
j jonker - Apr 17, 2024 om 20:12
Elektronica & tv

Contract youfone ontbinden

sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af Lees meer