Re
door Reneva Apr 12, 2016 om 09:54
Garantie & verzekeringen

Verzekering

Ik krijg een brief van nationale nederlanden dat ik teveel heb gedeclareerd. Nu gaan ze de verzekering opzeggen of ik ga 30% meer betalen en een eigen risico van € 500 per geval.

Mag dat zo maar?

René

1402 3 Rapporteer

Gerry1969
door Gerry1969 - Apr 12, 2016 om 10:01
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Wat heeft u gedeclareerd, of misschien beter welk bedrag en hoe vaak?
De verzekering heeft geen plicht om u als klant te accepteren, ze mogen dus voorwaarden stellen aan hun klanten.
Het is dan aan u of u darmee akkoord gaat.
Maar in het ergste geval (als ze bijv fraude vermoeden) dan kunt u bijna nergens meer terecht want u staat dan op een zwarte lijst.
Maar laten we ervan uitgaan dat dat hier niet het geval is.
Kunt u ons nog iets meer info geven?

Diewilik

Re
door Reneva - Apr 12, 2016 om 10:17
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb op advies van de verzekering een uitgebreid pakket afgesloten waarbij schade aan de telefoons van mij kinderen verzekerd zijn. Daar zijn er ondertussen drie van beschadigd/geclaimed. Er is ook een fiets gestolen uit mijn schuur en door storm een  parasol omgewaaid.

Vorig jaar heb ik een brief gekregen met een waarschuwing en meteen gebeld. Omdat ik al langer dan 20 jaar verzekerd was moest ik me niet zo druk maken. Nu heb ik een  kapot telefoon glas geclaimed van € 90 met een eigen risico van € 50.

Ik betaal toch voor een verzekering. In al die jaren niets geclaimed en nu 5 keer. Nou moet ik meer gaan betalen ;-(

Krijg ik ook geld terug als ik niets claim dan over de afgelopen 20 jaar?

Gerry1969
door Gerry1969 Apr 12, 2016 om 10:28
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Er zijn veel verzekeraars die schade aan bijvoorbeeld telefoons dekken, maar ze komen letterlijk niet meer uit met hun premie.
Het aantal gevallen telefoons of telefoons met gebroken glas loopt de spuigaten uit, daarom verhogen ze allemaal hun premies.
Vreemd dat u na een schriftelijke waarschuwing toch weer een claim neerlegt, die 40 euro die u nu vergoed krijgt voor de telefoon (90 euro min 50 euro risico) kost u nu veel en veel meer want 30% verhoging is nogal wat.
Diewilik

emcede
door emcede Apr 12, 2016 om 11:08
960 Antwoorden / 4 Vragen

U had al een waarschuwing gehad en u claimt toch weer een schade waarvoor u weet dat u 4 tientjes terug krijgt.... Een verzekering is ooit verzonnen voor schades die men niet zelf kan dragen. Dat is tegenwoordig anders, maar verzekeraars houden wel degelijk de vinger aan de pols. Dus ja, dit mag zomaar en nee, u krijgt geen geld terug over de afgelopen 20 jaar. Voor dat geld heeft u 20 jaar lang zekerheid gekocht en dat heeft een prijs.

jo
door jorisw Apr 12, 2016 om 14:54
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zie eigenlijk alleen maar schades waarvoor je je eigenlijk niet hoeft te verzekeren. Dus zie het positief: stop de verzekering en je spaart de premie voor 100% uit. Ik vind overigens de hoeveelheid claims best wel veel.