Re
door Reneva Apr 12, 2016 om 09:54
Garantie & verzekeringen

Verzekering

Ik krijg een brief van nationale nederlanden dat ik teveel heb gedeclareerd. Nu gaan ze de verzekering opzeggen of ik ga 30% meer betalen en een eigen risico van € 500 per geval.

Mag dat zo maar?

René

1403 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Gerry1969
door Gerry1969 - Apr 12, 2016 om 10:01
3449 Antwoorden / 25 Vragen
0

Wat heeft u gedeclareerd, of misschien beter welk bedrag en hoe vaak?
De verzekering heeft geen plicht om u als klant te accepteren, ze mogen dus voorwaarden stellen aan hun klanten.
Het is dan aan u of u darmee akkoord gaat.
Maar in het ergste geval (als ze bijv fraude vermoeden) dan kunt u bijna nergens meer terecht want u staat dan op een zwarte lijst.
Maar laten we ervan uitgaan dat dat hier niet het geval is.
Kunt u ons nog iets meer info geven?

Diewilik

Re
door Reneva - Apr 12, 2016 om 10:17
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik heb op advies van de verzekering een uitgebreid pakket afgesloten waarbij schade aan de telefoons van mij kinderen verzekerd zijn. Daar zijn er ondertussen drie van beschadigd/geclaimed. Er is ook een fiets gestolen uit mijn schuur en door storm een  parasol omgewaaid.

Vorig jaar heb ik een brief gekregen met een waarschuwing en meteen gebeld. Omdat ik al langer dan 20 jaar verzekerd was moest ik me niet zo druk maken. Nu heb ik een  kapot telefoon glas geclaimed van € 90 met een eigen risico van € 50.

Ik betaal toch voor een verzekering. In al die jaren niets geclaimed en nu 5 keer. Nou moet ik meer gaan betalen ;-(

Krijg ik ook geld terug als ik niets claim dan over de afgelopen 20 jaar?

Gerry1969
door Gerry1969 Apr 12, 2016 om 10:28
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Er zijn veel verzekeraars die schade aan bijvoorbeeld telefoons dekken, maar ze komen letterlijk niet meer uit met hun premie.
Het aantal gevallen telefoons of telefoons met gebroken glas loopt de spuigaten uit, daarom verhogen ze allemaal hun premies.
Vreemd dat u na een schriftelijke waarschuwing toch weer een claim neerlegt, die 40 euro die u nu vergoed krijgt voor de telefoon (90 euro min 50 euro risico) kost u nu veel en veel meer want 30% verhoging is nogal wat.
Diewilik

emcede
door emcede Apr 12, 2016 om 11:08
960 Antwoorden / 4 Vragen

U had al een waarschuwing gehad en u claimt toch weer een schade waarvoor u weet dat u 4 tientjes terug krijgt.... Een verzekering is ooit verzonnen voor schades die men niet zelf kan dragen. Dat is tegenwoordig anders, maar verzekeraars houden wel degelijk de vinger aan de pols. Dus ja, dit mag zomaar en nee, u krijgt geen geld terug over de afgelopen 20 jaar. Voor dat geld heeft u 20 jaar lang zekerheid gekocht en dat heeft een prijs.

jo
door jorisw Apr 12, 2016 om 14:54
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zie eigenlijk alleen maar schades waarvoor je je eigenlijk niet hoeft te verzekeren. Dus zie het positief: stop de verzekering en je spaart de premie voor 100% uit. Ik vind overigens de hoeveelheid claims best wel veel.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

It
Ita8888 - Apr 17, 2024 om 15:25
Vrije tijd & tuin

Is kleur van de hout lak of beits bepalend voor levensduur buiten?

Ik hoorde van iemand dat donkere kleuren minder lang mee gaan en barstnin ezon.Klopt dat? Wij overwgen voor zwart te gaan. Lees meer

na
nanada - Apr 18, 2024 om 12:32
Winkels & webshops

Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?

Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.

Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.

Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n ... Lees meer

Pi
Pieter Wester - Mar 25, 2024 om 12:03
Computers & telefonie

Waarom blijft het internet via de tv kabel zo duur?

Al vanaf 2001 zijn wij abonnee van Casema en nu Ziggo, via de coax-kabel voor TV, Internet en telefonie.
Inmiddels betalen wij in Nederland ruim 2x zoveel voor het ontvangen van TV, etc. ,als andere burgers in de EU.
De reden hiervoor is dat er een monopoliepositie is gegund aan tv- kabelbeheerders. Dat zou moete worden beeindigd.

De ACM vindt, ten onrechte, dat aan derden gee ... Lees meer