Lh
door Lhuisman Apr 14, 2017 om 13:30
Garantie & verzekeringen

Verzekeringskeurig

Mijn man en ik hebben een huis gekocht. We willen daarvoor net als bij ons vorige huis een levensverzekering afsluiten. Tegenwoordig moet je daar een keuring voor ondergaan. Buiten het feit dat het hemd v je lijf gevraagd wordt ( was is de gezondheidstoestand van je ouders en komen er ziektes bij ooms, tantes, neef nicht voor of bent u regelmatig ongesteld?...) kreeg ik ook een lichamelijk onderzoek waaronder een borst onderzoek? Je staat dus bij een wildvreemde man in je onderbroek vanwege een levensverzekering. Is dit normaal en zo ja gaat dit niet veel te ver?

4386 8 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Apr 14, 2017 om 13:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Neem toch aan dat die wildvreemde man een keuringsARTS is geweest.
En ja, bij een levensverzekering is vaak een keuring vereist.

fa
door familyman - Apr 14, 2017 om 13:37
888 Antwoorden / 1 Vragen

Als een dokter een goed onderzoek wil doen met verzekering met een hoogbedrag als verzekerde som zal hij/zij dat ook grondig doen. Er zijn tegenwoordig veel ziektes die ernstig en soms wel dodelijk kunnen zijn zijn. Dus ik vind dit niet te ver gaan. Maar bekijk het van de andere kant, u weet nu ook dat u (hopelijk) gezond bent. Die wildvreemde man is wel een arts, dus iemand die dagelijks misschien wel tientallen mensen nog wel met minder aan ziet als bij u. Denk even aan een gynacoloog.

tijger1
door tijger1 - Apr 14, 2017 om 13:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En niet alleen tegenwoordig moet je daarvoor een keuring ondergaan.

Dat hangt af van de hoogte van de verzekerde som, van uw leeftijd en van de antwoorden op de vragen die gesteld zijn.

Een verzekeraar verzekerd natuurlijk geen ziek wrak. En bij uw huisarts zult u ook weleens in uw onderbroek gestaan hebben.

Dus dat gaat helemaal niet te ver.

Maar waarom hebt u de oude verzekering niet gewoon laten doorlopen?

fa
door familyman Apr 14, 2017 om 14:26
888 Antwoorden / 1 Vragen

Voor een hogere tandartskosten verzekering moet je al extra dingen doen.

costnix
door costnix Apr 14, 2017 om 18:23
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@familyman: dit heef niets met een hypotheek van doen.

fa
door familyman Apr 14, 2017 om 19:47
888 Antwoorden / 1 Vragen

Maar wel met het begrip verzekering.

tot15karakters
door tot15karakters - Apr 17, 2017 om 16:21
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Voor de zekerheid mogen ze alles vragen maar.....
Weet U hoeveel de controle kost als je erg veel vragen stelde en alles moet controleren??

Meestal accepteren ze iedereen die premie betaalde en pas bij eventueel uitbetalen kijken ze of ze de ooit verkregen info met afsluiten kunnen gebruiken om onder de claim uit te komen!

Zo werken ze dus.

jo
door jorisw Apr 17, 2017 om 18:50
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ik neem aan dat je daar een bron voor hebt. Het is nogal een beschuldiging. Maar misschien kan Tijger (als ex-verzekeringsman jouw verhaal bevestigen).

tijger1
door tijger1 Apr 17, 2017 om 20:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik ben geen ex-verzekeringsman, maar afgezien daarvan is wat @tot15 stelt complete onzin.

Voor overlijdensrisicoverzekeringen gelden gewoon grenzen van verzekerde bedragen en de daarbij behorende vragenlijsten.

Als bijvoorbeeld een gezonde jonge man een tijdelijke overlijdensrisicoverzekering wil afsluiten met zeg een looptijd van 10 jaar, verzekerd bedrag zeg € 50.000, hoeft hij slechts een in verhouding simpel vragenformulier in te vullen. En als uit de antwoorden naar voren komt dat er geen medische problemen zijn, volgt er gewoon dekking.

Maar dit zal niet bij de Ts van toepassing zijn. Er wordt voor de tweede keer een huis gekocht, en wonderlijk genoeg voor de tweede keer een verzekering afgesloten. Vaak is het verstandiger de oude polis te verhogen en/of te verlengen, maar de Ts en partner zullen dus, naar ik aanneem, niet jong meer zijn. En ze zijn ook weer ern stuk ouder dan ten tijde van de eerste verzekering. En ook zal het ongetwijfeld een flink bedrag zijn, met een langdurige dekking.

En ja, dan wil de verzekeraar wel het een en ander van je weten en ook wil hij dat dan een dokter je onderzoekt. Verzekeraars zijn geen gekke henkies, die brandende huizen gaan verzekeren.

Bo
door Bonte Specht - Apr 17, 2017 om 18:37
45 Antwoorden / Vragen

Eigenlijk zeggen ze gewoon, we willen wel geld innen maar niet uitgeven

tijger1
door tijger1 Apr 17, 2017 om 20:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat zeggen ze dus niet.

ma
door manwijf - Apr 18, 2017 om 12:23
574 Antwoorden / 1 Vragen

Jammer dat het al te laat is, maar de consumentenbond geeft nog het advies om aan de keuringsarts en/of de medisch adviseur van de verzekeraar door te geven, dat je het rapport of advies vooraf wilt inzien. Bij een dreigende afwijzing geef je nl beter geen toestemming om het rapport naar de verzekeraar door te sturen. De kans om wel geaccepteerd te worden door een andere maatschappij is dan groter.

hansje klein
door hansje klein - Apr 18, 2017 om 12:34
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Zeg nu eens eerlijk ...

U heeft net een huis gekocht en het object vooraf grondig laten nakijken/keuren om vooral niet een kat in de zak te kopen. Verzekeraars denken dus nèt zo wanneer ze een klant aan boord nemen ... ze onderzoeken net zo grondig als u het voor uzelf zult doen bij een grotere aanschaffing en zullen gevaarlijke diagnosen gebruiken om u niet te accepteren resp. dingen uit te sluiten of als aanleiding nemen om de wachttijd of premie te kunnen verhogen.

Misschien was er, indien vooraf besproken, nog een optie geweest om door een, wildvreemde, maar vrouwelijke arts onderzocht te worden?