he
door henri v v Jul 17, 2016 om 12:04
Garantie & verzekeringen

Verzekeringsmaatschappij opzettelijk erg traag?

Op 22 november 2015 heb ik wat schade geleden. Buiten mijn schuld om.
Gelukkig was de tegenpartij het daar helemaal mee eens en heeft hij zijn verzekeringsmaatschappij ingeschakeld om één en ander snel af te handelen.
Inmiddels is het ruim een half jaar geleden en is de schade nog altijd niet vergoed.
Ik vraag me bijna af of deze verzekeringsmaatschappij er baat bij heeft zo langzaam te handelen.

mvg Henri

5453 13 Rapporteer

da
door datzoekikop - Jul 17, 2016 om 12:07
251 Antwoorden / Vragen

Ik vraag me bijna af of deze verzekeringsmaatschappij er baat bij heeft zo langzaam te handelen.

Stuur ze een brief en een gelijke e mail met een betalingverzoek binnen 14 dagen.

hansje klein
door hansje klein - Jul 17, 2016 om 12:11
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Soms is het niet (100%) duidelijk hoe een claim beoordeeld moet worden en kan het inderdaad voor een onderzoek langer gaan duren. De opmerking op voorhand, dat de claim snel afgehandeld zou worden is daarom niet professioneel. Heeft de verzekeraar contact met u gehad? Kent u de verzekeringsgeschiedenis van de tegenpartij? Is hij/zij betrouwbaar?

Belang bij een vertraging? Gaat het om meerdere honderdduizende Euro's? Daar zou ik me dan wèl iets bij kunnen voorstellen. Maar dan niet m.b.t. de snelheid van de overmaking, maar met het beoordelen van de nog steeds open case.

me
door mein33 - Jul 17, 2016 om 12:45
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@henri v v,

Weet u wel zeker dat de tegenpartij de schade heeft gemeld bij haar/zijn verzekeraar.
Heeft u de schade bij uw eigen verzekeraar gemeld en wat zegt die over het verloop van de schade afhandeling.
Is de schade reeds hersteld en door wie is die reparatie betaald.
Heeft u al contact gehad met de verzekeraar van de tegenpartij en zo ja, welke verklaring geven zij voor de vertraagde afwikkeling.
Als u een rechtsbijstandsverzekering heeft dan kunt u hun hulp inschakelen.

ja
door jackyh - Jul 17, 2016 om 14:03
953 Antwoorden / 4 Vragen

Schade bij uw eigen maatschappij melden en alle gegevens van de tegenpartij doorgeven. In uw geval zou ik vragen om bemiddeling.

he
door henri v v - Jul 17, 2016 om 14:44
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor de snelle reacties.
Ik wacht het nog even af en zet dan stappen om de zaak snel af te handelen.
mvg Henri

sw
door swat1500 - Jul 17, 2016 om 17:14
3763 Antwoorden / 0 Vragen

Dat u en de andere partij het kennelijk eens zijn wil niet zeggen dat de verzekeraar dus direct moet gaan vergoeden. De verzekeraar zal op basis van zijn eigen bevindingen besluiten wel of nier tot vergoeding over te gaan.

jo
door jorisw - Jul 17, 2016 om 17:24
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Wat was de situatie waarbij de schade is ontstaan? Wellicht is het niet zo eenvoudig als jij en tegenpartij denken/dachten.

tijger1
door tijger1 - Jul 17, 2016 om 17:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Over wat voor schade gaat het eigenlijk? Hebt u de tegenpartij aansprakelijk gesteld?

na
door naat9 - Jul 18, 2016 om 13:01
14 Antwoorden / 15 Vragen

Ik heb een soortgelijk geval meegemaakt; schade buiten mijn schuld om. Ik meldde het bij mijn verzekeraar in de veronderstelling dat zij zich met de tegenpartij in contact zouden stellen. Na wéken niets gehoord te hebben, belde ik. Het antwoord: omdat de tegenpartij volledig schuldig is, doen wij niets met uw zaak en moet u zelf de tegenpartij aansprakelijk stellen. Lekker klantvriendelijk ook, om dat even te laten weten (NIET DUS). Daarna was het snel gepiept.
Succes!

ha
door harryromijn - Jul 18, 2016 om 13:13
272 Antwoorden / 0 Vragen

Nogal wat verzekeraars nemen iedere kans waar, om uitbetaling van claims te frustreren.
De Amersfoortse legde zelfs de verklaring van zowel mijn behandelend medisch specialist als de door hen ingehuurde specialist aan de kant en ging uit van hun eigen arbeidskundige. Dan dus maar advocaat inschakelen via de clausule: vrije advocaatkeuze van de rechtsbijstandverzekering.
Bij VGZ kon men zelfs de facturen ( ca € 3500)  in het Thais + Engels niet lezen, was de factuur, waarin zelfs tot een naald a € 1,25 gedeclareerd werd niet gespecificeerd genoeg, en een medisch specialist, die demo's van Sydney tot Chicago en Duitsland gaf over niewe ontwikkelingen op zijn vakgebied niet kundig genoeg (ondoelmatige zorg). Wel werd enkele maanden later met de gegevens van die arts in Brasschaat een dubbele rugoperatie uitgevoerd.
Tussen twee operaties in Brasschaat thius geparkeerd, doch.. MOCHT NIET ZITTEN ! Declaratie liggend vervoer ( 2 x € 183,60), ondanks geheel vlg de voorwaarden van VGZ, werd afgekeurd, want.. specialist had maar roelSTOELvervoer aan moeten vragen. dat je in een stoel ZIT, iets wat ik niet mocht, was duidelijk een intellectuele stap te hoog voor VGZ.
Na dik één jaar discussieren heeft mijn zoon, en advocaat, het maar opgelost: concept dagvaarding naar VGZ met de opmerking: binnen 72 uur opgelost of u krijgt via de rechtbank het origineel. Dat hielp.

jo
door jorisw Jul 18, 2016 om 13:56
4340 Antwoorden / 1 Vragen

En wat heeft TS hier aan?

mo
door mof - Jul 18, 2016 om 13:30
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Heeft de verzekering dan wel van zich laten horen en geschreven de schade op zich te nemen?

uiteindelijk heb je niet met de verzekering te maken maar met de persoon die schade heeft toegebracht. Die is aansprakelijk voor de schade en heeft
dit geaccepteerd door "er mee eens te zijn". (als de verzekering dat hoort gaat die wellicht weigeren want je mag nooit aansprakelijkheid erkennen voordat
de verzekering dit heeft gedaan)

Afijn, die persoon heeft blijkbaar een WA verzekering die vervolgens gaat controleren of die persoon daadwerkelijk aansprakelijk is. En aansprakelijkheid is nog wat anders dan "het gedaan hebben". Als u een bril op de stoel heeft laten liggen en hij is daarop gaan zitten dan is hij niet aansprakelijk. Een stoel is
geen plek om een bril op te leggen bijvoorbeeld. Als u de bril op de tafel legt en hij is op de bril gaan zitten is hij wel aansprakelijk, want op een tafel leg je wel een bril neer en de tafel is niet bedoeld om op te zitten.

Een verzekeringsmaatschappij kan dus ook de aansprakelijkheid NIET erkennen als de persoon in kwestie dat wel doet. En dan kunt u lang wachten op de uitkering van de verzekeringsmaatschappij

koekeloer
door koekeloer - Jul 18, 2016 om 14:56
562 Antwoorden / 18 Vragen
ma
door marniks - Jul 20, 2016 om 11:01
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een soortgelijke situatie meegemaakt, erg vervelend wanneer een verzekeraar niet meewerkt en zijn pot stijf houd. Ik zou er zeker achteraan gaan en uiteindelijk overstappen naar een andere verzekeraar, dit is tegenwoordig vrij eenvoudig via internet te regelen op bijvoorbeeld verzekeringvergelijk.nl of independer.nl Groetjes