Vlek in nieuw dekbedovertrek en mag niet ruilen bij Leen Bakker?!
Ik heb een delbedovertrek bij Leen Bakker gekocht en zoals ik altijd doet, eerst gewassen voordat ik hem op bed doet. Na het wassen zag ik er 'n vlek opzitten en ben er dus mee terug gegaan naar de winkel. Er werd mij verteld dat hij niet geruild mocht worden omdat hij gewassen was en hun hem nu dus niet meer kunnen verkopen. Volgens mij is het toch heel normaal als iets in de fabriek niet goed is gegaan, in dit geval 'n vlek, dat je dat om kan en mag ruilen.....heet zoiets niet service/garantie? Ik heb de klanten"service" van Leen Bakker gebeld, maar kreeg ook daat te horen dat dit hun beleid is. Kan dit zomaar???
Bij normaal ruilen of terugbrengen zou dat zeker zomaar kunnen. Hier claimt u echter dat het artikel niet voldoet, vanwege de vlek, normaal zou je dan sowieso moeten kunnen ruilen. Het argument dat ze 'm niet meer kunnen verkopen lijkt mij niet op te gaan bij een artikel met een vlek. Dit betreft feitelijk een garantievraag, daar zult u ze dus van moeten overtuigen.
Heeft u vóór het wassen gekeken of er een vlek was? Ik denk het niet, Anders had u meteen teruggegaan. Er kan heel gemakkelijk een vlek ontstaan IN de was door een ander artikel. In dat geval heeft LB gelijk.
Leen Bakker heeft m.i. gelijk. U heeft het eigenlijk andersom gedaan; eerst gewassen en toen gekeken. Zij kunnen het sowieso niet meer verkopen. Jammer van uw dekbedovertrek
En waarom zou u een brandnieuwe dekbedhoes eerst wassen? Maar goed, als dat uw gewoonte is, moet u hem natuurlijk wel eerst controleren.
Bij mij thuis wordt (na controle) altijd elk dekbed gewassen. Er zit vaak stijfsel in wat mijn partner jeuk geeft.
Het is wel normaal hoor, eerst wassen. Ik doe het ook altijd, om de pap eruit te halen die erin zit als de hoes nog nieuw is.
Pap?
@Tijger1 het heet hier V&B en niet B&V. Ieder nieuw bedovertrek moet eerst gewassen worden om de verstevigingstroep eruit te krijgen. https://www.dekbedovertrekkenenzo.nl/wastips
.....en hier is dezelfde vraag & antwoorden http://forum.viva.nl/forum/thuis/nieuw-dekbedovertrek-eerst-wassen/list_messages/47197
@hansje klein: Dankuwel, maar ik heb echt geen wastips nodig. Er moet helemaal niets.
Afgezien daarvan, werkt uw link niet.
Nieuwe dekbedhoes hangt vaak een vervelende lucht aan, dus gewoon eerst wassen, doet ieder weldenkend mens.
Ik koop nooit stinkende dekbedhoezen.:-))
Als die vlek een fabrieksfout is, dan heeft u recht op eenzelfde dekbedovertrek zonder vlek. Het maakt niet uit dat hij al is gewassen. U heeft als consument nl geen inspectieplicht na de koop. Dat houdt in dat u ook later, dan meteen na koop het gebrek mag melden. U moet het wel binnen 2 maanden NA ontdekking doen. Dat lijkt me hier het geval. Dat de overtrek niet meer verkoopbaar is lijkt me logisch, maar heeft niets met uw recht op een goed product te maken. Als u de overtrek had teruggebracht met vlek voor het wassen, hadden ze hem dan wel willen doorverkopen?
Is het duidelijk dat de vlek een fabrieksfout is? Ik neem aan dat de print op de een of andere manier niet klopt...
Probeer het met een mail of brief richting Leen Bakker. Zo'n telefonische klantenservice heeft vaak beperkte juridische kennis.
De vraag is in eerste aanzet: Zat die vlek er vóór het wassen wel of niet? Evengoed kan gesteld worden: De vlek is ontstaan door/tijdens het wassen.
Helaas komt de tweede aanzet vaak niet meer.
@zoekster, het is tegenwoordig werkelijk niet meer nodig om voor te wassen. De pap van vroeger, gesteven lakens, is echt wel verleden tijd. Dat men het nog wel doet is een tweede, maar 'papperigheid' is er niet meer bij. Misschien met een overtrek van een tientje? Om het 'op te leuken'? Heb er hier in de USA een zooitje gekocht: kan je zo onderkruipen. ;-)
Meestal is wassen bedoeld om vlekken eruit te krijgen, dat is duidelijk niet gelukt.
Het zou een vlek van bijvoorbeeld wasluis kunnen zijn. Als dat als er geval zou zijn is LB niet verantwoordelijk.
Wat voor soort vlek is het?
Diewilik
Als de print niet klopt, is het natuurlijk geen "vlek", maar een fout.
Ja natuurlijk, @tijger1, maar zo'n fout moet dan ook na het wassen zichtbaar blijven. De print'vlek'. Maar TS schrijft vlek, dus ook dit is raden naar.... Oeps, is bijna tijd om naar huis te gaan. Voor jullie bijna 18 Aug. hier nog 9 uur voor.. :-))
Hallo Izw70 ,
Dien een klacht in via het contactformulier :
Klachten over service
Ben je ontevreden over onze service of heb je andere opmerkingen, dan kun je ons een bericht sturen via het contactformulier. We zullen dan binnen 5 werkdagen reageren. Telefonisch contact opnemen kan ook. Bel 088 - 78 60 200 (lokaal tarief). Wij zijn op dit nummer bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 09.00 en 17.00 uur.
Als iemand bij mij zou komen met een gewassen dekbed ga ik er van uit dat deze al gebruikt is. Logisch dat ze 'm niet terugnemen. Een product hoor je te controleren voordat je er iets mee doet.
En service? Een bedrijf dat lage prijzen en dus minimale marges hanteert kan niet veel service verlenen. Daar is domweg het budget niet voor.
Leen Bakker doet over het algemeen niet moeilijk.
In dit geval hebben ze m.i. gelijk.
Je constateert de vlek (?) pas ná het wassen.
Jammer dat je die niet eerst geconstateerd hebt.
Nu is niet meer na te gaan of die vlek er wél of niet in zat vóórdat je ging wassen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Probleem bij pakket bezorgen door DPD
Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer