iz
door izw70 Aug 17, 2016 om 21:21
Garantie & verzekeringen

Vlek in nieuw dekbedovertrek en mag niet ruilen bij Leen Bakker?!

Ik heb een delbedovertrek bij Leen Bakker gekocht en zoals ik altijd doet, eerst gewassen voordat ik hem op bed doet. Na het wassen zag ik er 'n vlek opzitten en ben er dus mee terug gegaan naar de winkel. Er werd mij verteld dat hij niet geruild mocht worden omdat hij gewassen was en hun hem nu dus niet meer kunnen verkopen. Volgens mij is het toch heel normaal als iets in de fabriek niet goed is gegaan, in dit geval 'n vlek, dat je dat om kan en mag ruilen.....heet zoiets niet service/garantie? Ik heb de klanten"service" van Leen Bakker gebeld, maar kreeg ook daat te horen dat dit hun beleid is. Kan dit zomaar???

5185 14 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Aug 17, 2016 om 21:30
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Bij normaal ruilen of terugbrengen zou dat zeker zomaar kunnen. Hier claimt u echter dat het artikel niet voldoet, vanwege de vlek, normaal zou je dan sowieso moeten kunnen ruilen. Het argument dat ze 'm niet meer kunnen verkopen lijkt mij niet op te gaan bij een artikel met een vlek. Dit betreft feitelijk een garantievraag, daar zult u ze dus van moeten overtuigen.

ra
door ramanah - Aug 17, 2016 om 21:32
135 Antwoorden / Vragen

Heeft u vóór het wassen gekeken of er een vlek was? Ik denk het niet, Anders had u meteen teruggegaan. Er kan heel gemakkelijk een vlek ontstaan IN de was door een ander artikel. In dat geval heeft LB gelijk.

tenormin
door tenormin - Aug 17, 2016 om 21:41
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Leen Bakker heeft m.i. gelijk. U heeft het eigenlijk andersom gedaan; eerst gewassen en toen gekeken. Zij kunnen het sowieso niet meer verkopen. Jammer van uw dekbedovertrek

tijger1
door tijger1 - Aug 17, 2016 om 21:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En waarom zou u een brandnieuwe dekbedhoes eerst wassen? Maar goed, als dat uw gewoonte is, moet u hem natuurlijk wel eerst controleren.

ra
door ramanah Aug 17, 2016 om 22:13
135 Antwoorden / Vragen

Bij mij thuis wordt (na controle) altijd elk dekbed gewassen. Er zit vaak stijfsel in wat mijn partner jeuk geeft.

zoekster1
door zoekster1 Aug 17, 2016 om 23:59
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Het is wel normaal hoor, eerst wassen. Ik doe het ook altijd, om de pap eruit te halen die erin zit als de hoes nog nieuw is.

jo
door jorisw Aug 18, 2016 om 10:43
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Pap?

hansje klein
door hansje klein Aug 18, 2016 om 14:54
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@Tijger1 het heet hier V&B en niet B&V. Ieder nieuw bedovertrek moet eerst gewassen worden om de verstevigingstroep eruit te krijgen. https://www.dekbedovertrekkenenzo.nl/wastips

hansje klein
door hansje klein Aug 18, 2016 om 16:08
3037 Antwoorden / 62 Vragen

.....en hier is dezelfde vraag & antwoorden  http://forum.viva.nl/forum/thuis/nieuw-dekbedovertrek-eerst-wassen/list_messages/47197

tijger1
door tijger1 Aug 18, 2016 om 17:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hansje klein: Dankuwel, maar ik heb echt geen wastips nodig. Er moet helemaal niets.

Afgezien daarvan, werkt uw link niet.

holstein
door holstein Aug 19, 2016 om 10:25
922 Antwoorden / 16 Vragen

Nieuwe dekbedhoes hangt vaak een vervelende lucht aan, dus gewoon eerst wassen, doet ieder weldenkend mens.

tijger1
door tijger1 Aug 19, 2016 om 10:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik koop nooit stinkende dekbedhoezen.:-))

zoekster1
door zoekster1 - Aug 17, 2016 om 22:30
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Als die vlek een fabrieksfout is, dan heeft u recht op eenzelfde dekbedovertrek zonder vlek. Het maakt niet uit dat hij al is gewassen. U heeft als consument nl geen inspectieplicht na de koop. Dat houdt in dat u ook later, dan meteen na koop het gebrek mag melden. U moet het wel binnen 2 maanden NA ontdekking doen. Dat lijkt me hier het geval. Dat de overtrek niet meer verkoopbaar is lijkt me logisch, maar heeft niets met uw recht op een goed product te maken. Als u de overtrek had teruggebracht met vlek voor het wassen, hadden ze hem dan wel willen doorverkopen?

Is het duidelijk dat de vlek een fabrieksfout is? Ik neem aan dat de print op de een of andere manier niet klopt...

Probeer het met een mail of brief richting Leen Bakker. Zo'n telefonische klantenservice heeft vaak beperkte juridische kennis.

ra
door ramanah Aug 17, 2016 om 23:11
135 Antwoorden / Vragen

De vraag is in eerste aanzet: Zat die vlek er vóór het wassen wel of niet? Evengoed kan gesteld worden: De vlek is ontstaan door/tijdens het wassen.

zoekster1
door zoekster1 Aug 18, 2016 om 00:02
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Helaas komt de tweede aanzet vaak niet meer.

tenormin
door tenormin Aug 18, 2016 om 04:54
16823 Antwoorden / 108 Vragen

@zoekster, het is tegenwoordig werkelijk niet meer nodig om voor te wassen. De pap van vroeger, gesteven lakens, is echt wel verleden tijd. Dat men het nog wel doet is een tweede, maar 'papperigheid' is er niet meer bij. Misschien met een overtrek van een tientje? Om het 'op te leuken'? Heb er hier in de USA een zooitje gekocht: kan je zo onderkruipen. ;-)

Gerry1969
door Gerry1969 - Aug 17, 2016 om 22:55
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Meestal is wassen bedoeld om vlekken eruit te krijgen, dat is duidelijk niet gelukt.
Het zou een vlek van bijvoorbeeld wasluis kunnen zijn. Als dat als er geval zou zijn is LB niet verantwoordelijk.
Wat voor soort vlek is het?
Diewilik

tijger1
door tijger1 - Aug 17, 2016 om 23:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als de print niet klopt, is het natuurlijk geen "vlek", maar een fout.

tenormin
door tenormin Aug 17, 2016 om 23:46
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Ja natuurlijk, @tijger1, maar zo'n fout moet dan ook na het wassen zichtbaar blijven. De print'vlek'. Maar TS schrijft vlek, dus ook dit is raden naar.... Oeps, is bijna tijd om naar huis te gaan. Voor jullie bijna 18 Aug. hier nog 9 uur voor.. :-))

marita5
door marita5 - Aug 18, 2016 om 08:19
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Izw70 ,

Dien een klacht in via het contactformulier :

Klachten over service
Ben je ontevreden over onze service of heb je andere opmerkingen, dan kun je ons een bericht sturen via het contactformulier. We zullen dan binnen 5 werkdagen reageren. Telefonisch contact opnemen kan ook. Bel 088 - 78 60 200 (lokaal tarief). Wij zijn op dit nummer bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 09.00 en 17.00 uur.

jo
door jorisw - Aug 18, 2016 om 10:46
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Als iemand bij mij zou komen met een gewassen dekbed ga ik er van uit dat deze al gebruikt is. Logisch dat ze 'm niet terugnemen. Een product hoor je te controleren voordat je er iets mee doet.

En service? Een bedrijf dat lage prijzen en dus minimale marges hanteert kan niet veel service verlenen. Daar is domweg het budget niet voor.

edrick3
door edrick3 - Aug 18, 2016 om 11:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Leen Bakker doet over het algemeen niet moeilijk.
In dit geval hebben ze m.i. gelijk.
Je constateert de vlek (?) pas ná het wassen.
Jammer dat je die niet eerst geconstateerd hebt.
Nu is niet meer na te gaan of die vlek er wél of niet in zat vóórdat je ging wassen.

tijger1
door tijger1 - Aug 18, 2016 om 11:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ach ja, nu nieuwe spullen eerst wassen om de stijfsel, oftewel de pap, eruit te halen, maar vroeger werden heel veel zaken gesteven na het wassen. Mooi glad en strak.

tijger1
door tijger1 - Aug 18, 2016 om 15:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@hansje klein

Er moet helemaal niets met dat beddegoed. Is gewoon stijfsel. Niets mis mee, maar men doet maar waar men zin in heeft.

En V&B of B&V? Waar heeft u het over?

tenormin
door tenormin Aug 18, 2016 om 16:29
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Hij bedoelt zeker: beantwoord & vraag.... ;-)

Hu
door Hul013 - Aug 18, 2016 om 16:37
4 Antwoorden / 2 Vragen

Garantie is alleen op nieuwe, ongebruikte en ongeopende verpakkingen. Als iets gewassen is, is het niet nieuw meer. Heel jammer, maar zo is het wel.

tijger1
door tijger1 Aug 19, 2016 om 11:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hoe wilt u controleren of iets in orde is, als u de verpakking niet open mag maken?

Hu
door Hul013 Aug 19, 2016 om 12:23
4 Antwoorden / 2 Vragen

ik heb de regels niet verzonnen.... dat staat altijd in de voorwaarden. bij Leen Bakker doen ze overigens niet moeilijk als je de verpakking wel geopend hebt, maar wel als je het product al gewassen hebt. dat is ook logisch.

zoekster1
door zoekster1 Aug 19, 2016 om 12:49
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Die regels heeft de wet ook niet verzonnen. Als er iets mis is met een product mag je er altijd mee terug.

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 18, 2016 om 17:42
7179 Antwoorden / 3 Vragen

edit