ra
door ralf verhagen May 3, 2016 om 20:46
Garantie & verzekeringen

Wanprestatie vochtweringsbedrijf

Ruim een jaar geleden hebben wij een vochtweringsbedrijf ingeschakeld om de kelder waterdicht te maken. Na oplevering gaven ze hiervoor 10 garantie. Binnen een jaar stond er weer water in de kelder. Direct met ze gebeld, waarna ze na een hoop getouwtrek langs zijn geweest en de vloer hebben geïnjecteerd. Daarna werd het alleen maar erger. Weken lang hebben we tientallen emmers water per dag uit de kelder gehaald. Ik heb het vochtweringsbedrijf aansprakelijk gesteld, maar wordt nu genegeerd of afgescheept.
Met de 10 jaar garantie hebben wij vervolgens alles netjes afgewerkt met tegels en stucwerk en hiervoor behoorlijke kosten gemaakt.
Het liefst zou ik hier op tv de aandacht voor vragen om ervoor te zorgen dat men dit niet ongestraft aan zich voorbij kan laten gaan. Wie kan me hierbij helpen?
Mvg
Ralf

1922 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 3, 2016 om 20:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u hiervoor op tv aandacht wilt vragen moet u Kassa rechtstreeks benaderen. Dit is het forum.

ha
door halex - May 3, 2016 om 22:22
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Dagelijks hebt u tientallen emmers water uit uw kelder gehaald. Een gemiddelde emmer heeft een inhoud van 10 liter. U hebt dus per dag tussen de 100 en 500 liter water uit uw kelder gehoosd. Weet u zeker dat u niet overdrijft? Zoveel water lijkt mij zeer onwaarschijnlijk.

Ma
door Mat Matheij May 6, 2016 om 21:07
986 Antwoorden / 3 Vragen

In Zeeland kwam je daar ooit niet mee weg. Denk dat er inderdaad sprake is van enige overdrijving. Het ging overigens over het "waterdicht" maken van een kelder. Dan in geval van grondwater peil komt datzelfde water elders naar boven. Het gewenste is dan ook mogelijk niet haalbaar. Mvrgr

sy
door sylvia_71 - May 3, 2016 om 22:31
288 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is inderdaad wel erg veel water. Waar komt dat dan allemaal vandaan?

Als je een rechtsbijstandverzekering hebt, dan zou ik die inschakelen.

hansje klein
door hansje klein - May 3, 2016 om 23:15
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Waterdicht is toch, dat er geen water kan binnendringen. U heeft 10 (jaar?)  garantie, dus wat is het probleem? De omvang van de garantie heeft u niet aangegeven, maar die is inklaagbaar.

Ma
door Mat Matheij May 6, 2016 om 21:21
986 Antwoorden / 3 Vragen

Een kelder die zeg maar in het grondwater nivo staat is eenvoudigweg nooit waterdicht te krijgen. Afvoeren van vocht is mogelijk echter sealen van zoeen ruimte is vrijwel onmogelijk. Bovendien komt het vocht dan elders naar boven. Ik kan de zaken onmogelijk vanaf hier beoordelen maar met een ontvochtiger waren de problemen deels opgelost. U doelt op de aansprakelijkheid van het bedrijf. Wel wanneer in tegenstelling tot enige belofte op papier dat NIET kan worden nagekomen dan lijkt mij dat de vraagsteller recht heeft op een tegemoetkoming. Mvrg.

costnix
door costnix - May 6, 2016 om 15:28
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Is de oorzaak wel aangepakt? Dat water moet toch ergens vandaan komen.

Ma
door Mat Matheij - May 6, 2016 om 18:44
986 Antwoorden / 3 Vragen

In sommige kelders staat nu eenmaal door bijvoorbeeld de stand van het grondwater vocht. Wanneer het niet gaat om staand water is een ontvochtiger genoeg. Een kelder waterdicht maken is hetzelfde als Zeeland indertijd tegen de watersnoodramp te beschermen. Oftewel dat lijkt niet mogelijk. Daar zou U het bedrijf mee kunnen confronteren echter wordt er ook een beetje een beroep gedaan op gezond verstand. Mvrgr.