ve
door verwijderd Aug 14, 2007 om 09:44
Garantie & verzekeringen

Wat is een echt goede rechtsbijstandsverzekering?

Goedemorgen, ik wil graag uw ervaringen met een rechtsbijstandverzekering. Ik ben namelijk op zoek naar een echte goede. En dan bedoel ik niet voor kleine consumentenzaken maar echt zaken zoals bv. letselschade, ontslag enz. Ik hoor graag uw ervaringen.

781 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 14, 2007 om 10:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als u lid van een vakbond bent dan kunt u daar ook een aparte rechtsbijstandsverzekering nemen die ook bij andere juridische problemen dan werk/huis en sociale dienst hulp biedt.
Dus ook voor die gevallen die u opnoemt.

Houdt er alleen wel rekening mee dat alle rechtsbijstandsverzekeringen nooit helpt bij lopende zaken of bij zaken die te verwachten zijn!
= het kenmerk van verzekeren overigens.
Uw recht op juridische bijstand gaat pas in na een half jaar.
Houdt daar wel rekening mee!

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Aug 14, 2007 om 10:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag roosisboos,

Arag/Univé/ zijn niet slecht. Het beste is m.i. een rechtsbijstandverzekering af te sluiten via Jurofoon (waarschijnlijk vanaf begin september 07 mogelijk).

Vergelijk zelf even de info op de betreffende sites.

Sukses, groeten, Read2.

ve
door verwijderd - Aug 14, 2007 om 11:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

bij een recente test van independer zou die van ARAG de beste zijn. let echter bij iedereen op polisvoorwaarden etc. Bij DAS bijv geld per geschil een maximum bedrag voor bijdrage. let ook op, en dat specifiek Roosisboos, dat u geen oude zaken kunt aanbrengen en er normaliter een wachttijd geldt van een jaar.

ve
door verwijderd - Aug 14, 2007 om 19:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kleine aanvullng op De Vrije Vogel: in het lidmaatschap van het CNV zit al automatisch een rechtsbijstandverzekering (dus niet alleen voor ontslag).

ve
door verwijderd - Aug 15, 2007 om 12:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Polisdekkingen van dit soort verzekeringen verschillen niet zoveel zodat het verscchil met name komt door de wijze waarop u wordt geholpen als er een probleem is en juridische bijstand krijgt aangeboden. Alle verzekeraars beoordelen eerst of ze een aanvraag voor een schade in behandeling nemen en welke aktie het meest passend is voor de gegeven situatie.
Bij letselschade kunt u zich kosteloos laten bijstaan door een advocaat of een schaderegelaar die zijn kosten claimt op de aansprakelijke partij en uw claim verhaald. Daarvoor heeft u dus geen rechtsbijstandpolis nodig. Bij ontslag kunt u afhankelijk van uw inkomen rechtsbijstand krijgen van de overheid.

ve
door verwijderd - Aug 16, 2007 om 10:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

tonnieboy@ dat kan niet altijd, er wordt altijd beslist over een aanvraag en als u voor bijv. belastingzaken formeel geen advocaat nodig hebt kan wel eens negatief worden beslist.

ve
door verwijderd - Oct 5, 2007 om 14:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met betrekking tot vakbonden en rechtshulp/juridische dienstverlening: heel vaak geldt dat op het moment dat je lidmaatschap eindigt (of dat nou is omdat je zelf opzegt, omdat je in een andere bedrijfstak gaat werken en daardoor onder een andere bond valt, of omdat je komt te overlijden) je geen aanspraak meer kunt maken op rechtshulp. Ook voor al lopende zaken!

Theoretisch is het dus zo dat als u aangereden wordt en als gevolg daarvan overlijdt, uw nabestaanden uw lidmaatschap/premie moeten blijven betalen gedurende de behandeling van het verhaal van dit ongeval.

Bij een "gewone" verzekering loopt de dekking voor zaken die vóór het einde van de verzekering zijn ontstaan, door zolang de zaak duurt.

ve
door verwijderd - Oct 5, 2007 om 16:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

hanneke@ als je vakbondslid bent loopt de aanspraak op hulp gewoon door.