Am
door Amwipa Jul 18, 2017 om 13:31
Garantie & verzekeringen

Wat te doen met extra onkosten tgv verlies paspoort in het buitenland

Verloren/gestolen paspoort in de Philippijnen. Op de dag van vertrek kwam mijn dochter erachter dat haar paspoort niet meer daar was waar zij hem
al die tijd had bewaard. Aangifte politie eiland Cebu. Vanuit daar heeft zij een extra vlucht moeten boeken naar Manilla waar zij bij de nederlandse ambassade een noodpaspoort/laissez passe heeft aangevraagd. Uiteindelijk kon zij twee dagen later vertrekken naar Amsterdam maar moest hiervoor
een nwe vlucht boeken. (zij zou oorspronkelijk vliegen Cebu-Singapore-Amsterdam). Zij heeft dus behoorlijke extra kosten moeten maken. Onze reisverzekering vergoed gevolgschade niet. Ik zou graag willen weten of er nog andere mogelijkheden zijn?

1325 4 Rapporteer

ne
door neodutchio - Jul 18, 2017 om 13:43
5149 Antwoorden / 12 Vragen

Ja, de kosten kunt u verhalen op de dader. Maar ja, probeer die eerst maar eens te vinden.
Goede les voor de volgende reis, een reisverzekering nemen die wel vervolgschade vergoedt.
Het klinkt heel zuur, maar uw dochter is verantwoordelijk voor haar paspoort (mits meerderjarig), en is dus ook verantwoordelijk voor de kosten die eruit voortvloeien als er iets mee gebeurd.

edrick3
door edrick3 - Jul 18, 2017 om 13:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Helaas voor dochter: nee. Als je reisverzekering deze schade niet dekt ....

Veel verzekeraars vergoeden de kosten die je maakt voor het aanvragen en krijgen van een noodpaspoort. Ga dit altijd voor de zekerheid na bij jouw verzekeraar.
(Bron)

ge
door george321 - Jul 18, 2017 om 13:45
390 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou graag willen weten of er nog andere mogelijkheden zijn?

Wat denkt u zelf? U (uw dochter) is haar paspoort kwijtgeraakt. Wees voorzichtig met je spullen, zeker met je paspoort in het buitenland. Dus in dit geval rekening vrouw.

boppe1943
door boppe1943 - Jul 18, 2017 om 13:51
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Kijk op deze link https://www.reisverzekering.nl/paspoort-kwijt-gestolen-vakantie en lees vooral het laatste item over reisverzekering.

Misschien vergoedt uw verzekering wel de kosten van het noodpaspoort, (let op het eigen risico!), maar niet de extra reiskosten.