Mi
door Milotte11 Sep 28, 2016 om 08:58
Garantie & verzekeringen

Wat zijn mijn rechten bij slechte matrassen

Bij Kaufmann matrassen 2 matrassen gekocht op 23-01-2015 omdat ik alleen ben is 1 matras helemaal ingezakt.
Na diverse mailtjes en fotos geven ze toe dat het een fabrieksfout is,
Ik krijg een nieuw matras als ik 10 % van het aankoopbedrag betaal mag dit ?

3595 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Sep 28, 2016 om 09:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Maar dan zal die andere matras net zo rottig zijn. Wordt die dan omgeruild?

Gerry1969
door Gerry1969 - Sep 28, 2016 om 10:02
3449 Antwoorden / 25 Vragen
0

@Tijger, misschien krijgt TS een ander matras, dus niet hetzelfde model.

Mij lijkt na ruim anderhalf jaar liggen een nieuwe met 90% korting een nette deal.
Diewilik

ja
door jackyh - Sep 28, 2016 om 10:02
953 Antwoorden / 4 Vragen
0

U heeft er bijna 2 jaar op geslapen. 10%  is dan wel erg weinig.

hansje klein
door hansje klein - Sep 28, 2016 om 11:04
3037 Antwoorden / 62 Vragen
0

1 / U kunt een nieuw matras verlangen
2 / Een beter matras onder bijbetaling
3 / Alles teruggeven en geld terug

....en gezien de uitspraak van een productiefout alles maal twee.

Er zijn momenteel jubileumdagen (met tot 80% korting) dus eerst even gaan kijken wat u precies gaat krijgen?

zoekster1
door zoekster1 - Sep 28, 2016 om 11:13
1583 Antwoorden / 3 Vragen
1

Als het een fabrieksfout is, dan zal hetzelfde matras niet weer dezelfde fout hebben, mag je hopen. Verder is het zo dat bij een ondeugdelijk/nonconform product u recht heeft op kosteloze vervanging. Daar is het Quelle arrest heel duidelijk over.
klik HIER

Waaruit

Deze regel heeft het Hof dus nu een halt toegeroepen. Herstel of vervanging moet “kosteloos” zijn, zo staat in de Europese richtlijn (1999/44/EG) waar dit allemaal op gebaseerd is. En kosteloos betekent ook echt kosteloos. De winkelier mag dus op geen enkele manier geld vragen wanneer de consument zijn recht op herstel of vervanging komt uitoefenen.

tijger1
door tijger1 - Sep 28, 2016 om 11:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

De Ts heeft 2 matrassen waarvan een beslapen en nu prut. Voor die éne krijgt hij een nieuwe met bijbetaling. Maar gebeurt er met die andere? Als die beslapen gaat worden, wordt die ook prut.

1paul
door 1paul - Sep 30, 2016 om 15:56
3135 Antwoorden / 0 Vragen
0

nee dat mag niet, u heeft gewoon garantie van 2 jaar en in die tijd moet kosteloos herstel volgen, kan dit niet dan kosteloze vervanging, vergeet inderdaad het tweede matras niet...

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

anita555
anita555 - Sep 11, 2023 om 12:25
Computers & telefonie

Hoe vind ik het accountnummer van LSC Smart Connect weer terug?

Ik wilde een plafonaire ophangen die ik bij Action had gekocht, waarvoor ik de LSC Smart Connect app nodig had om de lamp via de telefoon te dimmen. Helaas werkte het niet want ik moest mijn wifi kanaal omzetten van 5 ghz naar 2.4 ghz. Een heel gedoe, want ik had daarbij hulp van Ziggo nodig om te vragen hoe ik dat moest doen. De medewerker adviseerde me om na het instellen van een ander wifi kana ... Lees meer

Ha
Hans Wijtman - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?

Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer

Fr
Fred Mennen - Apr 17, 2024 om 13:07
Geldzaken & recht

Post.NL geeft je geen mogelijkheid om je Post.NL afhaalpunt te wijzigen. Dit wor

Wanneer je een pakket ontvangt via Post.NL kun je alleen je afhaalpunt wijziggen bij de bestelling.
Als ontvanger kun je niet via de Post.NL App en de Klantenservice niet je afhaalpunt van Post.NL bepalen.
Post.NL doet dit voor jou en wel via je postcode.
Als ontvanger kun je dat niet zelf bepalen.
Wel bij het plaatsen van je bestelling bij de verzender.
Je mag dus als ont ... Lees meer