Wel of geen garantie wasmachine
Ik belde vandaag met de fabrikant van mijn wasmachine omdat mijn wasmachine kuren heeft. Gelukkig kan deze gerepareerd worden binnen de garantie van 2 jaar. Althans dat dacht ik.....Later werd ik gebeld door het bedrijf dat de reparaties doet voor de fabrikant: blijkt deze wasmachine al eerder te zijn verkocht en te zijn gerepareerd (voor andere kuren). Wij hebben dus zonder het te weten een tweedehands wasmachine gekocht, terwijl ons in de winkel was verteld dat het een showmodel was! De meneer van het reparatiebedrijf gaf aan dat de reparatie niet binnen de garantie valt, want het toestel is in 2013 al een keer verkocht geweest. Bij wijze van coulance wil het reparatiebedrijf wel enkel de arbeidskosten en voorrijkosten rekenen van Eur 126. Is dat redelijk? Of heb ik gewoon garantie vanaf mijn aankoopdatum? Helaas, de winkel waar we deze machine hadden gekocht is failliet. Ik heb zojuist via via begrepen dat een andere winkel de garantie van mijn wasmachine heeft overgenomen en ik ga deze morgen bellen. Kan ik deze andere winkel verplichten om de de arbeidskosten en voorrijkosten voor mij te betalen?
Als die andere winkel de garantie claims heeft overgenomen, moet u de reparatie via hen laten lopen. Als u zelf iemand laat komen van die fabriek, heeft u geen recht op garantie meer.
staat het zwart op wit dat u twee jaar garantie hebt? Fabrieksgarantie is meestal slechts één jaar.
Als u een bon heeft waarop staat dat u twee jaar garantie heeft vanaf aankoop, lijkt me dat de winkel, niet de fabrikant, voor twee jaar garantie moet zorgen.
Als u de aankoopbon heeft die aangeeft dat u het bij een bonafide bedrijf heeft gekocht en er is nergens vermeld dat het een tweedehands product is, wat bijv blijkt uit het garamtiecertificaat dat u hoort te krijgen bij aankoop, bent u gewoon eerste koper
Uw garantieaanspraak had u moeten doen bij de verkopende partij die de wasmachine heeft geleverd en waaraan is betaald.
Zo'n herstelde wasmahine wordt ook wel 'refurbished' genoemd, een opgekalefaterde defecte wasmachine. En ook niet alleen de wasmachine, de mobiele telefoons ook en andere producten.
U zult dus inmiddels dat andere bedrijf gebeld hebben. Daar zou u inderdaad uw garantieaanspraak moeten neerleggen: het lijkt erop dat het de positie van de oorspronkelijke verkoper heeft ingenomen. Wat de garantietermijn betreft, kijk zo nodig eens hier: https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/wettelijke-garantieperiode-in-europa
Daar gaan we weer. Volgens de consumentenwetgeving is de verkoper van uw machine degene die u moet aan
aanspreken. NU u van de fabrikant heeft gehoord dat aan u een oudere machine, eerder verkocht en dus mogelijk ook gebruikt, is verkocht ligt het doen van aangifte meer in de rede en begin er maar mee om dat te noemen. Bij de leverancier verkoper
Dit staat toch echt in het schrijven van TS. Helaas, de winkel waar we deze machine hadden gekocht is failliet.
Lijkt mij sterk dat de andere winkel een nieuwe machine gaat leveren omdat het een 2e hands blijkt te zijn.
@gerbera
Er wordt helemaal niet om een nieuwe machine gevraagd. Het gaat erom of het nieuwe bedrijf de garantieaanspraken heeft overgenomen. En als dat het geval is telt dat ook voor een "showmodel".
@tijger1; Ik kan heel goed tussen de regels door lezen als het gaat om reacties van enkele waarin de suggestie wordt gewekt dat Ts belazerd is en daardoor recht op een andere (lees nieuwe) machine heeft.
Dat staat bij mij nergens, zelfs niet tussen de regels.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding
Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h
...
Lees meer
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen
Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582) Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer
Afvoer verstopt
Hoi,
Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur.
Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat??
...
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer