scroogy
door scroogy Nov 17, 2007 om 17:30
Garantie & verzekeringen

Welke verzekering bij verhuur recreatiewoning?

Als particulier ga ik mijn vakantiehuisje verhuren. Het huisje staat op een recreatiepark. Omdat ik een niet collectief verhuurder ben zijn diverse zaken niet geregeld via de VvE, deze maakt verschil tussen (via het park) verhurende en niet verhurende eigenaren.

Nu moet ik mijn aansprakelijkheid verzekeren, stel dat er een dakpan naar beneden komt en er iets of, ergo, iemand onder staat. Of een overschot aan koolmonoxide of een losse terrastegel of ....

Wat voor verzekering heb ik daarvoor nodig, ik denk aan een aansprakelijkheidsverzekering voor huiseigenaren, maar verhuur het. Een aansprakelijkheidsverzekering voor bedrijven ? De verhuur is niet bedrijfsmatig ..

5343 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 17, 2007 om 17:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag scroogy,

Het is zeker niet mijn bedoeling om met dit antwoord vervelend over te komen, maar ga gewoon met jouw probleem naar een deskundige verzekeringstussenpersoon. Die kan je zonder twijfel van een goed advies voorzien.

Met collegiale groet, Read2.

ve
door verwijderd - Jan 1, 2008 om 13:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Blijkbaar is mijn tussenpersoon geen deskundige, maar dat kun je natuurlijk aan de buitenkant ook niet zien. Volgens deze tussenpersoon heb ik een aansprakelijkheidsverzekering bedrijven nodig maar zoals jij al opmerkt, ik ben geen bedrijf.

ve
door verwijderd - Jan 1, 2008 om 13:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Thanks Tonnie, ik heb er mijn polis AVP op nageslagen en je hebt helemaal gelijk, het staat er. Zolang ik niet alleen maar verhuur ben ik verzekerd voor afwaaiende dakpannen ed.

ve
door verwijderd - Jan 1, 2008 om 13:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

De aansprakelijkheid in de hoedanigheid als particulier wordt gedekt door een gewone AVP, waarbij in de regel ook is meeverzekerd als eigenaar van zowel de eigen woning als een recreatiewoning, mits deze niet uitsluitend voor verhuur wordt gebruikt. Als u er dus met enige regelmaat zelf ook verblijft dan is dat op de AVP gedekt.
Als u uitsluitend de recreatiewoning voor verhuur wilt gebruiken dan is het nodig om een AVB af te sluiten.

ve
door verwijderd - Jan 30, 2008 om 16:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon een aansprakelijkheidsverzekering sluiten voor eigenaars van onroerend goed.