Werk fout gedaan, zelf aangepast.
We hebben een garagedeur besteld, en die hebben ze voor ons ingekort.
Hier hebben ze een meerprijs voor gerekend.
We hebben de deur zelf geinstaleerd, maar kwamen keer op keer punten tegen van werk dat ze niet juist hebben aangepast.
En om verder te kunnen met de montage hebben we het telkens zelf aan moeten passen. (vooral veel gaten niet juist of niet op de juiste plek)
Wij zijn hierdoor veel langer bezig geweest dan gepland.
Inclusief de nodige kopzorgen.
Kunnen we hiervoor nog een tegoemoetkoming/teruggaaf verwachten?
(We hebben voor het afhalen van de deur de factuur al volledig betaald)
Ik lees veel over dat diegene het werk alsnog juist moet uitvoeren, maar dat hebben we gaande weg allemaal al zelf aangepast.
We wilde natuurlijk ook gewoon die deur erin zo snel mogelijk in hebben.
Nee, dan had je het niet zelf moeten doen, maar het bedrijf in de gelegenheid moeten stellen de problemen op te lossen. Die mogelijkheid heb je ze op eigen initiatief ontnomen.
Kunnen we hiervoor nog een tegoemoetkoming/teruggaaf verwachten?
Ook mij lijkt het dat hier niets aan te doen is. U had moeten (al is dat een vervelend woord) moeten klagen toen u de fouten ontdekte en niet zelf moeten gaan aanpassen. Daarmee heeft u zelfs bewijs vernietigd.
Maar navraag doen kan en mag uiteraard altijd, mogelijk is de leverancier coulant en wie niet vraagt die niet krijgt. Houd wel rekening met het voorgaande en hetgeen collegae al stelden.
Topantwoord
@krak,
Is de garagedeur door de leverancier ingemeten en heeft deze ook de handleinding voor de montage aangepast n.a.v. de aanpassing(en) aan de deur.
Of heeft u het inmeten etc. allemaal, als een goede "ik doe het zelfwel", ook zelf gedaan en n.a.v. daarvan uw bestelling gedaan.
In het eerste geval kunt u mogelijk verhaal halen, maar in de "ik doe het zelfwel" variant maakt u weinig tot geen kans.
En als een echte "ik doe het zelfweller" heeft u wel weer het e.e.a. in het zelfdoen bijgeleerd. ;-))
Even een reactie op je post:
Inmeten was niet nodig, want dat is het probleem niet.
Ze hebben de deur ingekort op de maat die we wilde. (dat is het enige wat wel goed is)
Maar de handleiding klopte daardoor niet helemaal
Bijvoorbeeld: als je maar aan 1 kant van de balk inkort, dan zitten de gaten die normaal in het midden horen te zitten niet meer in het midden, das logisch toch? (dus die moesten we zelf weer in het midden zelf maken)
En als je dan weer een nieuw gaatje maakt in buitenzijde van die balk, waar een palletje in moet vallen. moet dat wel passen (volgens de gebruiksaanwijzing iig, maar bij ons dus niet)
We hebben op deze manier 7 aanpassingen moeten doen en ook nog eens alle gaten in de panelen moeten boren (terwijl dat volgens de gebruiksaanwijzing niet hoef te gebeuren)
Ik ga het prutswerk wel doormailen naar het bedrijf (inclusief alle foto's ter illustratie)
Hoop op iets goeds, maar verwacht niets...
Aan de hand van hun reactie ga ik wel een revieuw plaatsen van hun bedrijf.
Dus hoop voor hun wel op een goeie afhandeling.
Bedankt allemaal voor jullie reactie.
Ik begrijp iid dat je direct actie moet ondernemen en niet later.
Maar ja, als je eenmaal bezig bent moet het gewoon af, en heb je geen zin om tot na het weekend te moeten wachten op het bedrijf (met een gat in je gevel)
Ik ga ze iig een mail sturen (met heel wat foto's ter illustratie)
Maar ik verwacht niets.
Maar wil (na hun reactie) wel een revieuw plaatsen.
Dus hoop voor hun op een goeie afhandeling.
@krak,
Hopelijk werkt de garagedeur wel naar behoren en zijn uw inspanningen niet voor niets geweest.
Bedankt voor het terugmelden en succes met uw klachtmelding.
Laat t.z.t. nog eens weten hoe het e.e.a. is verlopen.
Vr.gre. mein33
Even een update:
Ik heb een mail gestuurd met foto's ter ilustratie naar het bedrijf, met de melding:
Graag wachten we jullie reactie af, wat betreft een tegemoetkoming van jullie niet volledig en correct gedane werk.
En boven mijn verwachtingen... we hebben de helft van het bedrag terug gekregen!
Inkorten van de deur hebben we 200,- voor betaald en dus 100,- terug ontvangen.
Ze reageerde ook direct terug en het geld is ook al gestort.
En zeker na jullie berichten zag ik het zomber in maar het is me dus 100% meegevallen.
Nee heb je, Ja kun je krijgen.
Dus altijd proberen.
Zelden lopen topics zo goed af.
We kunnen het echter niet 'proberen', want u heeft de monteur en het merk niet genoemd.... ;-(
Succes met uw afgeprijsde garagedeur......lang zal ie leven!
Zou u in het vervolg bij een klacht niet eerst contact op nemen met de leverancier? Dat bespaart u het plaatsen van een topic. :-((
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Probleem bij pakket bezorgen door DPD
Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Populair in Garantie & Verzekeringen
Wel of geen trekhaak
Mijn Ford Fiësta ST van april 2018 heeft een trekkracht van 0 en mag dus niets trekken, maar hoe zit ik met de verzekering als ik er een trekhaak op laat zetten die ik alleen voor het vervoer van de crossfiets van mijn zoontje gebruikt. Zou ik nu een nieuwe kopen mag het wel.
Ook ga hierover nog in kontakt met mijn verzekering, maar misschien is iemand anders ook tegen dit probleem aangelope
...
Lees meer
Hoe komt men van een Ardanta uitvaartpolis af?
In 2004 hadden wij een Nivo uitvaartpolis bij Uzet afgesloten. Dit hadden wij zeer zorgvuldig uitgezocht en besproken. Groot was de verrassing dan ook dat wij in april 2016 een brief kregen met daarin de vermelding 'Zoals u wellicht in de pers heeft gelezen, heeft NIVO uitvaartverzekeringen haar verzekeringsportefeuille overgedragen aan ASR Levensverzekering N.V. in Utrecht. ...Ardanta, onderdeel ... Lees meer
Kruidvat foto cd's niet afleesbaar
De foto's die ik destijds bij KRUIDVAT op cd's heb laten zetten zijn niet of heel moeilijk af te spelen op de pc en volgens kruidvat fotoservice is dat niet hun verandwoordelijkheid en kan het zeker niet afgespeeld worden op DVD.
WIE is hier verandwoordelijk voor???
Lees meer