Kr
door Krak Oct 24, 2016 om 12:39
Garantie & verzekeringen
Werk fout gedaan, zelf aangepast.

We hebben een garagedeur besteld, en die hebben ze voor ons ingekort.

Hier hebben ze een meerprijs voor gerekend.

We hebben de deur zelf geinstaleerd, maar kwamen keer op keer punten tegen van werk dat ze niet juist hebben aangepast.

En om verder te kunnen met de montage hebben we het telkens zelf aan moeten passen. (vooral veel gaten niet juist of niet op de juiste plek)

Wij zijn hierdoor veel langer bezig geweest dan gepland.

Inclusief de nodige kopzorgen.

Kunnen we hiervoor nog een tegoemoetkoming/teruggaaf verwachten?

(We hebben voor het afhalen van de deur de factuur al volledig betaald)

Ik lees veel over dat diegene het werk alsnog juist moet uitvoeren, maar dat hebben we gaande weg allemaal al zelf aangepast.

We wilde natuurlijk ook gewoon die deur erin zo snel mogelijk in hebben.

1514 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 24, 2016 om 12:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Kopzorgen komen niet voor vergoeding in aanmerking. Die deur zit nu. U had meteen moeten klagen voordat hij geïnstalleerd werd.

En hebt u al eens contact opgenomen over uw klachten?

Cookies
door Cookies - Oct 24, 2016 om 12:45
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nee, dan had je het niet zelf moeten doen, maar het bedrijf in de gelegenheid moeten stellen de problemen op te lossen. Die mogelijkheid heb je ze op eigen initiatief ontnomen.

Kunnen we hiervoor nog een tegoemoetkoming/teruggaaf verwachten?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 24, 2016 om 14:17
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Ook mij lijkt het dat hier niets aan te doen is. U had moeten (al is dat een vervelend woord) moeten klagen toen u de fouten ontdekte en niet zelf moeten gaan aanpassen. Daarmee heeft u zelfs bewijs vernietigd.

Maar navraag doen kan en mag uiteraard altijd, mogelijk is de leverancier coulant en wie niet vraagt die niet krijgt. Houd wel rekening met het voorgaande en hetgeen collegae al stelden.

Topantwoord

me
door mein33 - Oct 24, 2016 om 14:51
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@krak,

Is de garagedeur door de leverancier ingemeten en heeft deze ook de handleinding voor de montage aangepast n.a.v. de aanpassing(en) aan de deur.
Of heeft u het inmeten etc. allemaal, als een goede "ik doe het zelfwel", ook zelf gedaan en n.a.v. daarvan uw bestelling gedaan.
In het eerste geval kunt u mogelijk verhaal halen, maar in  de "ik doe het zelfwel" variant maakt u weinig tot geen kans.
En als een echte "ik doe het zelfweller" heeft u wel weer het e.e.a. in het zelfdoen bijgeleerd. ;-))

Kr
door Krak Oct 25, 2016 om 13:53
2 Antwoorden / 1 Vragen

Even een reactie op je post:

Inmeten was niet nodig, want dat is het probleem niet.

Ze hebben de deur ingekort op de maat die we wilde. (dat is het enige wat wel goed is)

Maar de handleiding klopte daardoor niet helemaal

Bijvoorbeeld: als je maar aan 1 kant van de balk inkort, dan zitten de gaten die normaal in het midden horen te zitten niet meer in het midden, das logisch toch? (dus die moesten we zelf weer in het midden zelf maken)

En als je dan weer een nieuw gaatje maakt in buitenzijde van die balk, waar een palletje in moet vallen. moet dat wel passen (volgens de gebruiksaanwijzing iig, maar bij ons dus niet)

We hebben op deze manier 7 aanpassingen moeten doen en ook nog eens alle gaten in de panelen moeten boren (terwijl dat volgens de gebruiksaanwijzing niet hoef te gebeuren)

Ik ga het prutswerk wel doormailen naar het bedrijf (inclusief alle foto's ter illustratie)

Hoop op iets goeds, maar verwacht niets...

Aan de hand van hun reactie ga ik wel een revieuw plaatsen van hun bedrijf.

Dus hoop voor hun wel op een goeie afhandeling.

Kr
door Krak - Oct 25, 2016 om 13:57
2 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt allemaal voor jullie reactie.

Ik begrijp iid dat je direct actie moet ondernemen en niet later.

Maar ja, als je eenmaal bezig bent moet het gewoon af, en heb je geen zin om tot na het weekend te moeten wachten op het bedrijf (met een gat in je gevel)

Ik ga ze iig een mail sturen (met heel wat foto's ter illustratie)

Maar ik verwacht niets.

Maar wil (na hun reactie) wel een revieuw plaatsen.

Dus hoop voor hun op een goeie afhandeling.

me
door mein33 Oct 25, 2016 om 14:49
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@krak,

Hopelijk werkt de garagedeur wel naar behoren en zijn uw inspanningen niet voor niets geweest.
Bedankt voor het terugmelden en succes met uw klachtmelding.
Laat t.z.t. nog eens weten hoe het e.e.a. is verlopen.

Vr.gre.  mein33

tijger1
door tijger1 - Oct 25, 2016 om 15:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar heeft u wel over andere werkzaamheden dan inkorten gesproken?

Kr
door Krak - Nov 2, 2016 om 18:25
2 Antwoorden / 1 Vragen

Even een update:

Ik heb een mail gestuurd met foto's ter ilustratie naar het bedrijf, met de melding:

Graag wachten we jullie reactie af, wat betreft een tegemoetkoming van jullie niet volledig en correct gedane werk.

En boven mijn verwachtingen...  we hebben de helft van het bedrag terug gekregen!

Inkorten van de deur hebben we 200,- voor betaald en dus 100,- terug ontvangen.
Ze reageerde ook direct terug en het geld is ook al gestort.
En zeker na jullie berichten zag ik het zomber in maar het is me dus 100% meegevallen.

Nee heb je, Ja kun je krijgen.
Dus altijd proberen.

hansje klein
door hansje klein - Nov 2, 2016 om 18:34
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Zelden lopen topics zo goed af.

We kunnen het echter niet 'proberen', want u heeft de monteur en het merk niet genoemd....  ;-(

Succes met uw afgeprijsde garagedeur......lang zal ie leven!

tijger1
door tijger1 - Nov 2, 2016 om 18:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zou u in het vervolg bij een klacht niet eerst contact op nemen met de leverancier? Dat bespaart u het plaatsen van een topic. :-((