Je
door JessiicaSluii May 15, 2016 om 16:45
Garantie & verzekeringen

Zieke kat gekocht dierenarts kosten worden niet vergoed

Ik heb in december een maine coon gekocht bij Cattery droomwereld. Er is een contract getekend met de cattery. We zijn er achter gekomen dat de kat het giardia virus heeft. Nu zijn de dierenarts kosten aardig al opgelopen en willen wij de dierenarts vergoed krijgen door de cattery. Ik heb zelf research gedaan en we kunnen ons beroepen op het consumenten recht. Dit betekend dat de fokker het eerste halfjaar nog verantwoordelijk is voor het dier. Helaas wil de fokker niks gaan betalen. De vraag is hoe kunnen we er voor zorgen dat de dierenarts kosten wel vergoed gaan worden of een tegemoetkoming kunnen krijgen. Alvast bedankt

19051 27 Rapporteer

Topantwoord

marita5
door marita5 - May 15, 2016 om 17:12
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Jessiicasluii ,

Lees deze informatie eens door klik op de rode regel .

http://www.licg.nl/33s/praktisch/wetgeving/wetgeving/consumentenrecht.html

Dit staat in de koopovereenkomst van Cattery Droomwereld .

De fokker raad de koper aan de kat binnen 5 werkdagen te laten onderzoeken door een erkende dierenarts. Verkoper zal met de koper een schaderegeling treffen middels het vergoeden van dierenartskosten indien de kat binnen 5 dagen na overdracht een besmettelijke ziekte dan wel virus blijkt te hebben welke het dier zou moeten hebben opgelopen bij verkoper. De dierenarts dient hiervoor een verklaring af te geven

Eventuele geschillen dienen tussen partijen te worden opgelost, of indien dit niet lukt, met behulp van een onafhankelijke derde partij. Op het moment dat koper besluit via welke vorm van social media dan ook, het eventuele conflict naar buiten te brengt, vervallen alle rechten op restitutie.
Koper en fokker constateren op de datum van aflevering dat de kat geen uiterlijk waarneembare gebreken of afwijkingen heeft. Koper verklaart de kat hierop bij levering gecontroleerd te hebben

Ma
door Mat Matheij - May 15, 2016 om 17:12
986 Antwoorden / 3 Vragen

Is de fokker aangesloten  bij een beroepsvereniging en is aantoonbaar dat de kat de ziekte bij aankoop reeds had. Alsdan zal hij verantwoordelijk zijn voor het aanleveren van een gezond dier. Mvrgr.

Topantwoord

hutch
door hutch - May 15, 2016 om 17:46
4515 Antwoorden / 29 Vragen

U heeft een 'zaak' gekocht bij dit bedrijf (ook een dier is voor de wet een 'zaak').
Om die reden heeft u inderdaad de eerste 6 maanden na aankoop recht op 'garantie'. Cattery Droomwereld is nu verplicht om aan te tonen dat de ziekte niet door hen of bij hen ontstaan is, dus pas nadien en ook niet aan hen te wijten is. En dat is heel moeilijk te bewijzen voor hen.

En als een bedrijf u als het ware chanteert, als u een geschil in de openbaarheid brengt, dat u dan geen rechten meer heeft zegt alles over dit 'bedrijfje' en niets over u. En het belangrijkste nog is dat u dat best mag doen en dat het naar buiten brengen van een geschil totaal NIETS afdoet aan uw rechten, ondanks dat u waarschijnlijk een koopovereenkomst heeft gesloten met daarin die uitsluiting.

De zinsnedes, die op hun website staan, is dus niets anders dan een zeer kwalijke vorm van chantage.

Formeel kunt u deze zaak, als u er onderling niet uitkomt, voor de kantonrechter brengen. Daar heeft u geen advocaat voor nodig.
Wel zult u dat 'bedrijfje' eerst schriftelijk en aangetekend in gebreke moeten stellen. Ook hen alsnog de gelegenheid geven om iets aan dit probleem te doen.
Wel een goed dossier opbouwen, voorzien van al het bewijs wat u voorhanden heeft. Doktersverklaringen, getuigen, foto's enz.
Mocht het zover komen, eis ook dat Cattery Droomwereld ALLE gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten gaat betalen, om reden dat u gewoon 'garantie' had en dat dit 'bedrijfje' zich niet aan de wet wenst te houden.

Sterkte verder met dat clubje.

Je
door JessiicaSluii May 15, 2016 om 17:52
Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Hutch

Bedankt voor het uitgebreide antwoord hier kan ik zeker wat mee!

Groetjes

Je
door JessiicaSluii May 15, 2016 om 22:06
Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb 2 brieven gestuurd eerste met verhaal consumenten recht daarna ben ik bij een rechtswinkel geweest en die heeft een brief gemaakt waarin alle wetsartikelen word vernoemd. Helaas krijg ik bericht terug dat ze de kosten niet gaat vergoeden en stuurt ze dit Als eerst het volgende: in de wet word het verschil gemaakt tussen een zogenaamde “consumentenkoop” en een gewone koop. Bij een concumentenkoop gaat het om een koop waarbij een particulier een dier koopt van iemand die handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf. Bij consumentenkoop zijn er speciale regels van toepassing, met name met betrekking tot  garantie. Als koper moet je wel kunnen aantonen dat er sprake is van consumenten koop en dat ik handel in de uitoefening als beroep op bedrijf. Ik kan je vertellen dat ik daar dus niet onder val, gezien de eisen val ik nog steeds onder hobbyfokker. De consumentenkoop is dus hierbij niet van toepassing! Als hobbyfokker heb ik alles gedaan waar ik me volgens de wet ook aan het hoort te voldoen. Ik ben ten einde raad. U praat over kantonrechter. Hoe kan ik dit verder nu gaan aanpakken.

alfatrion
door alfatrion May 16, 2016 om 00:28
1659 Antwoorden / 1 Vragen

art. 3:2a lid 1 BW: "Dieren zijn geen zaken." Lid twee zegt dat dezelfde regels van toepassing zijn. HIerdoor kan de rechter in sommige gevallen tot een iets ander oordelen komen dan als een dier wel een zaak zou zijn geweest.

Topantwoord

hutch
door hutch - May 15, 2016 om 17:56
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Ik heb het ' gastenboek ' eens doorgelezen. Zoals verwacht staat er geen enkele negatieve reactie bij. Zou hier wat 'gefilterd' zijn?

tijger1
door tijger1 - May 15, 2016 om 17:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bij zo'n bedrijf met die achterlijke voorwaarden koop je toch al helemaal niets?

Ma
door MacWally - May 15, 2016 om 18:12
151 Antwoorden / Vragen

Een kat die besmet is met het Giardia parrasiet (geen virus) zal er niet aan dood gaan. Na een kuur van een week met Fenbendazol is de kat weer helemaal de oude. Een onderzoek bij een dierenarts kost al snel een hoop geld ongeveer een paar honderd euro is niet zeldzaam. Als u de kat al in December gekocht heeft dan zit ie al 5 maanden bij u in huis en had u dat al eerder kunnen zien behalve als u de kattebak nooit schoonmaakt. De symptomen zijn alleen te ontdekken via de kattebak (diaree). Het is moeilijk om nu na 5 maanden de Cattery de schuld te geven.

Je
door JessiicaSluii May 15, 2016 om 18:21
Antwoorden / 1 Vragen

Het is niet van nu maar al van een tijd terug. Er zijn nog een aantal dingen die niet goed waren toen die kwam. Maar dat laat ik achterwege wil nu toch graag de kosten terug krijgen van de fokker want heb meerdere kuren moet volgens sloeg niet aan.

marita5
door marita5 - May 15, 2016 om 18:14
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@Tijger1 ,

Hier nog zo`n stelling van Cattery Droomwereld in de koopovereenkomst :

De kat wordt verkocht als huiskat. Koper verplicht zich de kat te laten castreren/steriliseren uiterlijk op of rond de leeftijd van 12 maanden, mits de gezondheid dit toelaat. Koper verplicht zich de fokker hiervan op de hoogte te brengen. Indien de kat toch als fokdier ingezet wordt, dan is koper aan fokker een bedrag van € 500,00 schuldig per nest / dekking.

De fokker heeft ten allen tijde recht de kat te zien en te beoordelen. Mocht bij een bezoek duidelijk worden dat de nieuwe eigenaar de kat in ernstige mate verwaarloost, mishandelt, dan heeft fokker het recht, de kat zonder schadeloosstelling mee terug te nemen.
Als koper gaat "showen", wordt fokker graag op de hoogte gehouden van de resultaten.

marita5
door marita5 - May 15, 2016 om 18:19
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@Jessiicasluii ,

Hoe komt mijn kat aan een Giardia-besmetting?

Giardia wordt overgedragen door opname van cystes, dat kan door contact met ontlasting, besmet voer of water. Laat uw kat daarom bij voorkeur niet uit plassen regenwater drinken of van de grond eten. Er zijn maar weinig cystes nodig om een infectie  te veroorzaken terwijl een geïnfecteerd dier wel 100.000 cystes per gram ontlasting kan uitscheiden! De cystes worden periodiek uitgescheiden, en zijn dus niet steeds in de ontlasting aantoonbaar.

http://www.dierendokters.com/katten/ziekten/giardia

hutch
door hutch - May 15, 2016 om 19:04
4515 Antwoorden / 29 Vragen

"De kat wordt verkocht als huiskat. Koper verplicht zich de kat te laten castreren/steriliseren uiterlijk op of rond de leeftijd van 12 maanden, mits de gezondheid dit toelaat. Koper verplicht zich de fokker hiervan op de hoogte te brengen. Indien de kat toch als fokdier ingezet wordt, dan is koper aan fokker een bedrag van € 500,00 schuldig per nest / dekking.

De fokker heeft ten allen tijde recht de kat te zien en te beoordelen. Mocht bij een bezoek duidelijk worden dat de nieuwe eigenaar de kat in ernstige mate verwaarloost, mishandelt, dan heeft fokker het recht, de kat zonder schadeloosstelling mee terug te nemen. Als koper gaat "showen", wordt fokker graag op de hoogte gehouden van de resultaten."

Als ik dat lees vraag ik mij in alle ernst af of men dat clubje wel serieus moet nemen. Valt 100% mee dat die laatste zin nog niet verplicht wordt......

En daarbij nog het volgende:
"De koper verklaart dat hij/zij genoemde kat aanschaft voor zichzelf en dus niet optreedt als tussenpersoon voor een derde."
En als die koper die kat nu eens kado doet aan........ maakt niet uit wie?

En hoe had dit 'bedrijfje' dat dan gedacht als de koper terecht denkt: 'loop naar de pomp, verkopertje'? Met behulp van de sterke arm (de politie) bij een klant naar binnen dringen en het dier inbeslag laten nemen?
Men kan nog zoveel eisen stellen aan de klant, indien dit alles in strijd met de wet is (BW7 en andere wetten) heeft die 'verkoper' geen poot om op te staan, ondanks dat een klant getekend heeft.

€ 650,-- (nu € 700,--) beuren voor zo'n beestje en dan nog allerlei eisen gaan stellen alsof die verkoper de eigenaar is en blijft? En als er wat aan die 'zaak' mankeert, geen garantie geven? En dan nog dreigen ook? Wat een raar, amateuristisch clubje zeg........

Ik heb al veel gelezen over bedrijfjes e.d., maar dit clubje slaat alles (op S&S na...). Laat dit een waarschuwing zijn voor potentiële kopers.

marita5
door marita5 - May 15, 2016 om 19:32
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@hutch ,

Dit stond in de informatie , stellen ontzettend veel eisen is inderdaad een waarschuwing voor andere kopers .

  • Wij verkopen geen kitten wanneer u deze aan iemand anders 'cadeau' wilt geven, al zullen uw intenties goed bedoeld zijn. Zoals ieder mens heeft ieder kitten een eigen karakter en deze zullen goed moeten klikken. Bovendien stellen wij als fokker de eis dat u zeker bent van uw aankoop en dit is natuurlijk onmogelijk indien u een kitten cadeau doet
  • Wanneer u, om welke reden dan ook, moet besluiten de bij ons gekochte kat te (moeten) herplaatsen, bent u verplicht dit eerst kenbaar te maken aan ons. Wij moeten ten aller tijde de mogelijkheid hebben als eerste het kitten terug aan te nemen, of kunnen u helpen (sneller) een GESCHIKT baasje te vinden. Ons hart zou breken bij het onverwacht zien van een advertentie voor een van onze katten op bijv. Marktplaats!
  • Net zoals zij bij ons gewend zijn, verwachten wij ook van u dat u het kitten niet opsluit in een bench/kooi/hok/schuur. Hij/zij moet vrij kunnen bewegen en ten aller tijde kunnen beschikken over vers drinkwater, (droog)voer, speeltjes, een warm slaapplekje, (zo nodig) een plekje in de schaduw en beschut van guur weer en een stevige krabpaal .
  • Dat u onze Cattery niet bezoekt wanneer u al een andere Cattery heeft bezocht. Dit geldt ook andersom, wanneer u een onze Cattery heeft bezocht, gelieve dan ook geen andere Cattery te bezoeken (Dit in verband met het - onbewust - overdragen van besmettelijke ziekten).
  • Dat wij geen kat/kitten plaatsen waar hij/zij vrij naar buiten gelaten wordt. Hiermee bedoelen we dus niet dat ze niet naar buiten mogen, maar dat ze bijvoorbeeld in een ren of afgezeten tuin naar buiten kunnen.
  • Wij plaatsen geen kat/kitten plaatsen waar zij veel tijd alleen zullen moeten doorbrengen. Maine Coons zijn zeer sociale katten die erg van gezelschap houden en dit ook nodig hebben om gelukkig te kunnen zijn en te blijven. Indien er geen andere huisdieren aanwezig zijn waarmee zij kunnen knuffelen en spelen, verwachten wij van u dat u een 2e kitten aanschaft (Dit hoeft natuurlijk niet perse een raskitten te zijn). Mocht u er toe besluiten 2 kittens bij ons te adopteren, dan is een prijs aanpassing uiteraard bespreekbaar

hutch
door hutch May 15, 2016 om 19:37
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Ze kunnen wel eisen stellen, maar als ik zo'n kat koop (met of zonder koopcontract) doe ik er mee wat ik wil (uiteraard binnen de grenzen van de wet). En dat clubje wil dan bij mij binnenkomen om mijn kat te controleren???? En zelfs weer meenemen???? Wat een grap!

hutch
door hutch May 15, 2016 om 19:40
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Buiten dat alles: stel (!!) dat zij dat wel mogen, dan is dat alles toch niet controleerbaar? Als zij aanbellen is op dat moment mijn kat er vandoor gegaan. Geen idee waar dat beest uithangt. Kom volgende week maar weer eens langs. En dan begint dit toneelstukje weer opnieuw: geen idee....... enz.

hutch
door hutch May 15, 2016 om 19:43
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Zij gaan zelfs bepalen waar en hoe 'mijn' kat in mijn huis zich mag gaan bewegen e.d. EN ook nog bijna eisen dat de koper een tweede kat aanschaft.... Een dergelijk clubje kun je toch niet serieus nemen!?!?

marita5
door marita5 May 15, 2016 om 19:43
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Dit hele clubje is te belachelijk voor woorden , ook de laatste zin : Indien er geen andere huisdieren aanwezig zijn waarmee zij kunnen knuffelen en spelen , verwachten wij van u dat u een 2e kitten aanschaft .

hutch
door hutch May 15, 2016 om 19:46
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Idd.

hutch
door hutch May 15, 2016 om 19:47
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Nog even doorgaan en dit clubje stoot S&S van de 1e plaats........

marita5
door marita5 May 15, 2016 om 19:53
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Ook bij punt 4 , wie zegt dat zij zelf niet bij een andere Cattery zijn geweest waardoor Ts een zieke kat heeft gekregen , ik lees deze reactie van Ts :Het is niet van nu maar al van een tijd terug. Er zijn nog een aantal dingen die niet goed waren toen die kwam .

tenormin
door tenormin May 15, 2016 om 21:43
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Heb dit topic alleen maar doorgelezen, want alles is al gezegd. "ter aller tijde" (goed Nederlands) ;-), mond viel open van verbazing, ik neem aan dat, voor @Jessica daar haar kitten kocht, de voorwaarden had gelezen. Jammer, ik zou hard zijn weggelopen. Bezopen - onverkoopbare - eisen.

marita5
door marita5 May 15, 2016 om 21:56
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@Tenormin , ik had daar ook nooit een kat gekocht , de informatie die ik hier vermeld is nog maar ¼ de , was een complete bladzijde met hun eisen .
Zij verkopen een kat maar stellen zich op als zijnde eigenaar , je moet voor alles verantwoording afleggen , mij niet gezien .
Ook de laatste zin , als er geen huisdieren zijn word je verplicht om een tweede kat aan te schaffen !!!  .

marita5
door marita5 - May 15, 2016 om 22:48
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@Jessiicaluii ,

Lijkt mij dat Cattery droomwereld geen hobbyfokker is .

Wanneer houd ik bedrijfsmatig huisdieren?

U bent bedrijfsmatig bezig als u de activiteiten met huisdieren met een zekere omvang en regelmaat uitoefent. U moet dit zelf bepalen aan de hand van uw feitelijke situatie. In de meeste gevallen is dit wel duidelijk zoals bij een dierenspeciaalzaak of een dierenpension. Is het minder duidelijk, dan zijn er indicaties om iets als bedrijfsmatig te beschouwen. Deze indicaties hoeven niet allemaal van toepassing te zijn om iets al bedrijfsmatig te beschouwen.

De indicaties zijn:

  • U fokt niet om de dieren zelf te houden als huisdier en ook niet voor uw familie en vrienden.
  • U verkoopt of levert de dieren af aan anderen dan familie en vrienden.
  • U vangt de dieren op tegen een vergoeding en u plaatst hiervoor advertenties.
  • U heeft ruimtes speciaal ingericht voor de opvang, handel of het fokken van de dieren.
  • U bent geregistreerd bij de Kamer van koophandel of u heeft een BTW-nummer.
  • U adverteert.
  • U oefent de activiteiten uit om winst te maken.
  • Voor honden en katten geldt ook een getalsmatige indicatie: u heeft in een aaneengesloten periode van twaalf maanden in totaal meer dan twintig honden of katten verkocht, afgeleverd, opgevangen of gefokt. Deze getalsmatige indicatie is, net zoals onder het Honden- en Kattenbesluit, een richtsnoer. Beoordeling of sprake is van bedrijfsmatigheid gebeurt voor honden en katten ook aan de hand van hierboven genoemde indicaties
    lees ook dit met name bij wetgeving .klik op de rode regel .

  http://dier-en-natuur.infonu.nl/huisdieren/68881-rechten-en-plichten-bij-het-kopen-van-een-kitten.html

Neem weer contact op met de rechtswinkel waar u bent geweest .

hutch
door hutch - May 15, 2016 om 23:36
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Erg sluw bedacht. Dergelijke trucjes uithalen om onder haar verantwoording uit te komen. Gelukkig laat zij door deze uitlatingen haar echte (!) gezicht zien. Gewoon als ware een bedrijf werken, maar zichzelf een 'hobbyist' noemen.
Maar eerlijk is eerlijk, gezien de inhoud van haar 'koopovereenkomsten' is zij ook een eersteklas amateuristische 'hobbyist'.

Ik raad u aan om na te gaan of dit 'bedrijfje' annex 'hobbyist' (zoals het haar maar uitkomt) bij de belastingdienst bekend is als 'onderneming' of niet.
Als 'onderneming' zal zij een extra financieel voordeel hebben en misschien dat ook aldaar aangeven. Hiervoor zal zij tenminste 1225 uren per kalenderjaar moeten werken. Gezien haar werk met al die katten, zal zij daar ver overheen komen. Als zij inderdaad aldaar als 'ondernemer' bekend staat, heeft zij m.i. ook een 'bedrijf' en zal om die reden dus geen 'hobbyist' zijn.

Als u * hier * klikt, kunt u meer daarover lezen. Ook niet geheel onbelangrijk is het volgende:

"Maar een rechter kijkt lang niet altijd alleen naar de KvK-inschrijving. Als u niet bent ingeschreven, maar er sprake is van een professionele webwinkel en er wordt flink omzet gemaakt op een zakelijke manier, dan kan de rechter alsnog oordelen dat het hier om bedrijfsmatig werken gaat. Hij maakt zelf de beslissing of er sprake is van een bedrijf of hobby. "

Laat die rechtswinkel daar eens verder op ingaan. Haar adres is i.i.g. niet bekend bij de KvK.
Mogelijk heeft u ook recht op (bijna) gratis rechtsbijstand, afhankelijk van het te vorderen bedrag en uw inkomen.

Succes!

marita5
door marita5 May 15, 2016 om 23:48
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Dat is geen hobbyfokker voor dieren  , fokt mensen op ;-) probeert van alles om eronder uit te komen . Als u kijkt op de site voor informatie , val je achterover met de regels / eisen die zijn opgesteld .

Je
door JessiicaSluii May 16, 2016 om 20:01
Antwoorden / 1 Vragen

@Hutch is het misschien mogelijk om in contact met u te komen?

aurora1
door aurora1 - May 16, 2016 om 00:26
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u een kwitantie ontvangen met een KvK nummer erop?

marita5
door marita5 May 16, 2016 om 07:17
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@aurora1 , staan niet ingeschreven bij KvK , op de koopovereenkomst staat geen KvK nr , wel is Cattery droomwereld lid van NRKV .(Nerlandse Raskatten Vereniging )

http://www.nrkv.info/ link werkt niet word weer veranderd naar https , verwijder bovenin de url de s van https en u kunt de site zien .

marita5
door marita5 - May 16, 2016 om 07:44
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@Jessiicasluii ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

http://www.sokvanneocat.nl/publicaties/wetgeving-met-betrekking-tot-het-houden-en-fokken-van-dieren/

1J
door 1Jolanda1 - Oct 27, 2016 om 10:05
1 Antwoorden / Vragen

Tjonge, jonge stelletje dombo's. Als je geen verstand van zaken hebt, kun je beter je mond houden.
Aangezien hier openbaar met de naam van de cattery wordt gestrooid, heeft de cattery al een zaak i.v.m. laster. Dat is punt 1.
Punt 2 is dat de eigenaar de kat al in december vorig jaar heeft gekocht. En dan 5 maanden heeft de kat giardia. Iedere leek kan toch vinden dat de incubatietijd van giardia geen 5 maanden duurt.
Dus de cattery valt niets te verwijten. Daarbij vallen virusjes ook nooit onder de garantie, want meestal komen kittens ook terecht in huishoudens al een kat hebben. Waardoor ze het ook al op kunnen lopen. Zowel als er geen andere kat is of wel, dan is hygiëne ook een belangrijk punt en de fokker kan vanuit haar huis niet zien hoe een kittenkoper, haar huis schoon houdt.
En over het koopcontract kun je net zeggen wat je wilt. M.i. geeft het aan dat het een serieuze fokker is, die het welzijn van een door haar gefokt kitten,hoog in het vaandel heeft.
Ben je niet met de bepalingen eens in het koopcontract, dan ga je een deurtje verder. Ik kan mij niet voorstellen, dat je vastgebonden bent op de stoel, om het te ondertekenen.

Cookies
door Cookies Oct 27, 2016 om 10:26
13336 Antwoorden / 36 Vragen

En jij bent de grootste dombo van allemaal, want jij reageert op een oud topic waar niemand meer interesse in had. Ik hoop dat je nog wel bijdehand genoeg bent om in het vervolg even op de datum van plaatsing te letten? Op topics die gebumpt worden, zit niemand te wachten.

hutch
door hutch Oct 29, 2016 om 15:11
4515 Antwoorden / 29 Vragen

@Carola.83: een dikke vette '+'.
Een voordeel van dit soort personen is dat zij zich registreren, een keertje 'miauwen' en vervolgens lees je niets meer van hen op deze site....... ;-)

hutch
door hutch Oct 29, 2016 om 15:19
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Trouwens, volgens mij heeft '1Jolanda1' zelf ook een cattery....... en is zij een kennis van deze cattery. Naburig dorp?

cr
door crazyguy Nov 1, 2016 om 06:15
Antwoorden / Vragen

Deze reactie betreft inderdaad "de" Jolanda van cattery Droomwereld uit Oud Beijerland die bij Meester Visser, op SBS6, in het ongelijk is gestelt. Geheel terecht wat mij betreft. Ik heb werkelijk met verbazing zitten kijken. Vooral het taalgebruik van deze mevrouw en haar partner is echt van een niveau die je alleen bij Tokkies zou verwachten. Om het minste of geringste schieten ze al uit hun slof schieten en dan een taal bezigen waar de honden geen brood van lusten. Een hond die ze ook hebben en fijn in een kooi mag zitten en liggen want mevrouw spreekt gewoon openlijk uit dat die hond onder aan de rangorde staat t.o.v. van die katten. Arm beest!  Op zo'n zelfde manier praat ze over haar eigen kinderen. Maar hoeveel geef je om die katten vraag ik me af als je die beesten in een vervuild en stinkend huis mogen doorbrengen. Voor dat de camera binnenkwam hebben ze kennelijk nog gepoogd om met een beetje schoonmaken de tent nog een beetje toonbaar te laten lijken maar overduidelijk is nog steeds te zien dat het vol staat met troep en viezigheid. De strontsporen op de muur zijn daar de stille getuigen van. Wat mij ook onzettend heeft verbaast was de reactie van die partner genaamd Peter toen presentator Viktor Brand bij binnenkomst zei over een roodharige Maincoon die op de trap lag zei van "dit is ook een enorme dekhengt" en die Peter vervolgens reageerde met de woorden van "nou dat moet het wel worden!". Dat zijn in mijn ogen woorden die alleen door een typische broodfokker worden gebruikt en niet de woorden van een cattery die van die katten houd en die in een schone en liefdevolle omgeving ter wereld mogen komen.

Nee echt een terechte uitspraak van Meester Visser. Maar duidelijk was te zien dat deze Jolanda ook verbaast was want haar mond viel open en ging niet meer dicht. Kennelijk dachten zij en die fijne partner van haar dat ze er met een grote bek en het tonen van krokodillentranen wel mee weg zou komen. Gelukkig niet dus.

Dit soort lui is een schande voor de echte liefhebbers van Maincoons.

tenormin
door tenormin Nov 1, 2016 om 18:32
16829 Antwoorden / 108 Vragen

1jolanda1 zal wel de zus van "haar tokkie" of "hem tokkie" zijn. Naam van catery mag genoemd worden en, terecht, het was geen laster maar waarheid, @1jolanda1!! Of hebbie met je ogen dicht gekeken?

marita5
door marita5 Nov 1, 2016 om 18:43
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@1jolanda1, Wie is nu de Dombo hier ?

emcede
door emcede - Oct 27, 2016 om 10:20
960 Antwoorden / 4 Vragen

Soooo.... 1Jolanda1, jij ook een goedemorgen. Met het verkeerde been uit bed gestapt? Wie is hier nu de dombo?... Jij haalt een topic van een half jaar geleden weer naar boven zodat iedereen weer leest wat een rare club die cattery is. En ik denk dat de vast reageerders er wel voor zorgen dat dit weer even bovenaan blijft staan. Je doet ze dus geen plezier met deze actie...

Speciaal aangemeld om dit antwoord te geven? Zou me maar gauw weer afmelden, want dit wordt geen succes ben ik bang.

ka
door kaakje - Oct 27, 2016 om 10:43
109 Antwoorden / 0 Vragen

Droomwereld blijkt dus inderdaad droomwereld te zijn. Dekt zich aan alle kanten in waaronder een hoop onzinvoorwaarden. Wellicht dat een goede jurist Cattery uit de droom kan helpen.

Da
door Danielle007 - Oct 27, 2016 om 17:37
1 Antwoorden / Vragen

Maandag 31 oktober om 21.30 op SBS6 is er een zaak te zien over een zieke maine coon. Gaat volgens mij over de Jessica die dit heeft geplaatst zo te lezen bij informatie (Frank Visser doet uitspraak )

chris74
door chris74 Nov 1, 2016 om 07:29
564 Antwoorden / 44 Vragen

Klopt helemaal heb programma gezien, en dacht gelijk aan dit topic.

lo
door lovewinnie - Oct 27, 2016 om 18:40
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Binnen 5 dg hoor je je kat te laten controleren. Is hij ziek kun je terug of ruilen.
Na 5 maanden lijkt me sterk dat deze parasiet daar vandaan komt. Wellicht zelf ergens opgelopen. Aan ruiken van ontlasting maar okk door de baasjes kan het meegenomen worden ( bijv hond of kat  die besmet is en dan met nemen naar huis.) .  Ik denk dat u moet aantonen dat de parasiet er al was toen u de kat meenam. Dit gaat u nooit lukken. Tenzij er andere uit dat nest ook deze klachten hebben. Het is trouwens ook besmettelijk voor de mens dus houdt hygiëne in acht

ha
door halex Nov 1, 2016 om 16:24
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Bij een aankoop van een goed (in de nederlandse wetgeving zijn dieren ook goederen) moet de leverancier de eerste zes maanden aantonen dat het goed in goede staat was bij levering. In dit geval hoeft de koper niet aan te tonen dat de kat ziek was, maar moet de verkoper aantonen dat de kat gezond was toen de koper deze kocht.

hutch
door hutch - Oct 29, 2016 om 15:30
4515 Antwoorden / 29 Vragen

'Dombo's' .....? De naam 'Dombo' wordt gebruikt voor een klein, lieftallig olifantje.

Een onderzoek heeft uitgewezen dat katten en olifanten wel een bepaalde ' gelijkenis ' hebben....... Een stelletje z**kerds...... :-)
Wie is hier nu een 'Dombo' en wie is hier nu een 'z**kerd'?

Maar @1Jolanda1 heeft wel een punt: "Als je geen verstand van zaken hebt, kun je beter je mond houden."
Zij heeft dus geen verstand van juridische zaken, evenals de in dit topic genoemde cattery.
Jammer dat zij dit topic weer naar boven heeft gehaald.

eclipse
door eclipse - Nov 1, 2016 om 06:41
1561 Antwoorden / 370 Vragen

dbbl antw.

eclipse
door eclipse - Nov 1, 2016 om 06:48
1561 Antwoorden / 370 Vragen

U hebt in MEI dezelfde vraag gesteld ?   en daar zijn de nodige antwoorden opgekomen KLIK   <-- Dus om onnodige dp te voorkomen leest U beter eerst de daar gegeven optie `s, gezien de forum leden en mass een topantwoord hebben geplust, moet U daar maar vanuit gaan  En nu jat ik even een regel van @@ Marita5  antw marita5 KLIK

marita5
door marita5 Nov 1, 2016 om 07:47
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@Eclipse , waar gaat dit over ? er is geen dubbelpost .

eclipse
door eclipse Nov 1, 2016 om 08:33
1561 Antwoorden / 370 Vragen

de vraag is eerdr gesteld  @Marita5

door hutch - 15 mei 2016 om 23:36
3567 Antwoorden / 29 Vragen

door marita5 - 15 mei 2016 om 22:48
1453 Antwoorden / Vragen

door marita5 - 15 mei 2016 om 19:32
1453 Antwoorden / Vragen
ken zo nog  wel ff  doorgaan

door marita5 - 15 mei 2016 om 18:19
1453 Antwoorden / Vragen , of je moet de antwoorden van vandaag al op 15 mei hebben ingevuld, vanochtend  Ca  0600 uur stond  de vraag nieuw zonder antwoorden, die link heb ik er daarna bijgeplakt, door JessiicaSluii 15 mei 2016 om 16:45
Garantie & verzekeringen

vragen van mei 2016  springen over naar oktober/november 2016

marita5
door marita5 Nov 1, 2016 om 09:02
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@Eclipse , Dit is een probleem van de site , de vraag is inderdaad gesteld op 15 mei , vreemd dat u de vraag opnieuw krijgt te zien zonder antwoorden , maar niks verbaasd mij meer met deze site . gisteren zag ik ook een vraag die eerder was gesteld waar niemand op gereageerd had , ik plaats een antwoord en naderhand zie ik dat deze vraagsteller op niet aktief staat, ook de vraag kwam ik niet meer tegen , er stond vragen 0 . u bent lang niet meer op deze site geweest , bereid u er maar op voor dat u nog meer van deze dingen zult tegen komen .

eclipse
door eclipse Nov 1, 2016 om 09:14
1561 Antwoorden / 370 Vragen

@ oké, marita5  opgelost ...toch zit  er wel verbetering  in de site, de antwoorden en reacties  staan nu overzichtelijk. sorry als ik het ongelukkig schreef, kopieerde enkelt  de eerder in Mei gegeven antwoorden waarin jij topantwoord had..Had ik dus de antwoorden gezien had ik uiteraard NIET gereageerd, maar was alleen de vraag zonder wat dan ook vandaar dat ik ging  googlen en zag daar de vraag staan van MEI `16 , en met topantwoord lijkt  me zo `n vraag wel gesloten toch ? zal wel door het suikerkuurtje van de admins  komen   :-)

marita5
door marita5 Nov 1, 2016 om 09:40
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Is dan een lang suikerkuurtje , werkt niet ze zijn nog altijd moe ;-))

gerbera
door gerbera Nov 1, 2016 om 12:09
7364 Antwoorden / 14 Vragen

DOOR CHRIS74 1 NOV. 2016 OM 07:29
438 ANTWOORDEN / 42 VRAGEN

Klopt helemaal heb programma gezien, en dacht gelijk aan dit topic.

Door deze reactie is de vraag weer bovenaan komen staan. Dat gebeurt dus als mensen steeds weer op zeer oude topic's reageren

eclipse
door eclipse Nov 1, 2016 om 17:38
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Er moet gewoon een slotje op
 grote   van verkade

marita5
door marita5 - Nov 1, 2016 om 08:02
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@Jessicasluii ,

Ik heb met aandacht zitten te kijken naar de uitzending van gisteravond op Sbs6 , wat èèn taalgebruik van deze fokker (tokkie geval ) .
Zogenaamd hart voor de dieren !!!!, maar properheid is een ander verhaal , wat een vieze troep daar , de fokker dacht ook nog met een grote mond en krokodillentranen haar gelijk te halen , dus niet , gelukkig .
Fijn voor u dat de rechter in uw voordeel heeft beslist. .
Nog veel plezier en geluk gewenst met uw mooie , en gezonde kat .

tenormin
door tenormin Nov 1, 2016 om 17:32
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@marita5, ik denk niet dat het krokodillentranen waren, dat niet, want ze is duidelijk gek op haar katten; alleen inderdaad: op een vreemde, vooral vieze manier. De vrouw heeft een duidelijke stoornis: beschaafde communicatie. En ik kan me er zo maar bij voorstellen dat haar echtgenoot "haar voorbeeld" is. Wat een taal om iemand zelfs horizontaal uit zijn huis te krijgen, zonder enige schroom zei. Zag het gezicht van mr. Frank Visser: bijna sprakeloos.

marita5
door marita5 Nov 1, 2016 om 17:39
11512 Antwoorden / 15 Vragen

@Tenormin , maakt niks meer uit geveinst of niet , ze heeft verloren en terecht . wat een voorkomen en dat voor heel nederland .

tenormin
door tenormin Nov 1, 2016 om 17:45
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Natuurlijk heeft ze terecht deze zaak verloren, geen twijfel mogelijk. Haha, dat zal moeilijk voor haar worden (voorlopig) om kittens te verkopen. Maar, helaas, veel mensen vergeten dingen en zijn verkocht als ze zo'n prachtig kitten zien.

marita5
door marita5 Nov 1, 2016 om 17:53
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Zo iets vergeet ik niet ,  hopelijk veranderd ze haar hele manier van doen en laten , ten gunste van de katten .

newmikey
door newmikey - Nov 1, 2016 om 10:34
830 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook met verbazing naar de uitzending zitten te kijken. Ik zou het zielig vinden voor de familie Tokkie om de fokster daarmee te vergelijken, dat hebben ze niet verdiend. Wat een vieze, smerige, amateuristische bende is het bij dat mens thuis en wat een agressie! Deze fokster heeft overduidelijk psychische hulp nodig voor haar waandenkbeelden. Zo hou je dus géén katten als je een dierenvriend bent, bah!

tenormin
door tenormin - Nov 1, 2016 om 16:46
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@jesllcaslull

Gefeliciteerd met het winnen van je case. Heb het zojuist pas kunnen zien; ben blij dat je het hebt "gewonnen". Fijn.

hutch
door hutch - Nov 1, 2016 om 17:10
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Jessica, proficiat met de uitspraak van mr. Visser. De eigenaresse van deze cattery stond perplex en wist geen woorden uit te brengen.
Zelf had ik deze uitspraak, ongeveer, ook verwacht. Wat mij verbaasde is hoe iemand zich zo laat kennen (gezien haar doen en laten) en dat voor heel TV-kijkend Nederland.

Gelukkig (voor haar) heeft zij de eerder genoemd chantageachtige voorwaarden al verwijderd van haar site.
Als die eigenaresse nu ook eens die andere onzinnige, lachwekkende en niet te controleren en af te dwingen voorwaarden van haar website haalt, komt het hopelijk nog wel eens goed met die cattery (hoop ik voor haar).

Voorbeelden:
" is een castratie verplichting opgenomen. Mocht het hoe dan ook voorkomen dat de kat zich voorplant zit hier een boete aan vast."

"Wanneer u, om welke reden dan ook, moet besluiten de bij ons gekochte kat te (moeten) herplaatsen, bent u verplicht dit eerst kenbaar te maken aan ons. Wij moeten ten aller tijde de mogelijkheid hebben als eerste het kitten terug aan te nemen,...." (te allen tijde)

Ach, als zij dat (laatste) specifiek wil kan men altijd nog € 5000,-- vragen aan haar. Dan heeft ze in ieder geval de mogelijkheid gehad....... ;-)

catwomen
door catwomen - Dec 20, 2016 om 10:51
3 Antwoorden / 0 Vragen

Wat ik niet begrijp is dat er nog steeds mensen zijn die kittens kopen bij deze cattery. Als je de foto's van de kittens bekijkt op de site zie je dat ze vieze oogjes en neusjes hebben. Ze zien er ziek uit. Bovendien is er over deze cattery op het internet vele slechte berichten te vinden. Over de hygiene in huis, over ziektes en over financiële wanpraktijken. Mensen doe je huiswerk, en trek de conclusie. Er zijn genoeg goede fokkers met gezonde kittens in Nederland.

wi
door wilhelmina59 Dec 20, 2016 om 13:19
512 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk eens naar de startdatum van dit Topic.