Da
door Darjeeling Feb 3, 2016 om 15:30
Garantie & verzekeringen

ZORG&ZEKERHEID

Ik ben ongewenst dubbel verzekerd. Omdat ik er vanuit was gegaan dat de ene verzekering de andere zou opzeggen ben ik van zorgverzekering gewisseld in december 2015. Nu wil Zorg&Zekerheid niets voor mij doen, terwijl VGZ heel makkelijk was in het oplossen van dit probleem. De ene maatschappij zegt dat je de bij de ander moet wezen, en de ander zegt weer hetzelfde. Ik kan zo niet het jaar doorkomen.
Help! Ik moet helaas in de bijstand dus kan ik nooit 2 zorgverzekeringen betalen. Hartelijke groet!

2665 16 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Feb 3, 2016 om 15:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen

De oude verzekeraar je verzekering beëindigen als je die opzegt.

aurora1
door aurora1 - Feb 3, 2016 om 15:41
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Mogelijk kunt u met dit probleem geholpen worden door: http://www.skgz.nl/

me
door mein33 - Feb 3, 2016 om 15:41
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@darjeeling,

Als VGZ heel gemakkelijk uw probleem heeft opgelost, wat is dan nu nog uw probleem ??

Da
door Darjeeling - Feb 3, 2016 om 15:52
3 Antwoorden / 1 Vragen

Er is nog een derde verzekering in het spel. Ik ben dus 3x gewisseld.

aurora1
door aurora1 - Feb 3, 2016 om 16:04
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U bent dus 2 x van verzekeraar veranderd, dat vermoedde ik al. Een  verzekeraar zegt 1 verzekering op, de andere verzekering had u zelf moeten opzeggen.
Lees eventueel hier: http://forum.independer.nl/dubbele-zorgverzekering-t3262.html

wi
door wilhelmina59 - Feb 3, 2016 om 16:07
507 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom altijd dit soort zaken door een ander laten doen
Een e-mail en het was geregeld.
Oudste verzekering blijft gehandhaafd en kijk uit, als er sprake is(?) van een achterstand kunt u niet van verzekeraar wisselen.
Succes.

ha
door halex - Feb 3, 2016 om 18:26
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Klopt het volgende: u was in 2015 verzekerd bij VGZ. U hebt u in december aangemeld bij Zorg & Zekerheid om in 2016 verzekerd te zijn. En u hebt u daarna nog bij een derde maatschappij aangemeld om in 2016 verzekerd te zijn?
In dat geval heeft de derde maatschappij correct VGZ opgezegd, dat was de enige verzekering die u had lopen. Z&Z kon niet opgezegd worden, want daar had u zich aangemeld om vanaf 1/1/16 verzekerd te zijn. U had de aanmelding daar zelf moeten annuleren. Echt afdwingen kunt u niets, hooguit nogmaals vragen om coulance. Zowel bij Z&Z als bij de derde maatschappij. Als één van beide de verzekering alsnog wil stoppen, kunt u bij de andere blijven.

door 1953 - Feb 4, 2016 om 02:15
3725 Antwoorden / 95 Vragen

U moet nergens vanuit gaan dat alles vanzelfsprekend is. Uw eigen schuld! U had zelf de oude zorgverzekering moeten opzeggen. Nu zit u op de blaren door uw stommiteit op dubbele kosten. Eigen schuld dikke bult!

Voor de bijzondere bijstand zult u afgewezen worden en terecht. Ik werk met bezwaarschriften omtrent de Pw en het doet mij persoonlijk niets uw probleem en die van anderen met een noodkreet.

Het wordt de overige 11 maanden op een houtje bijten, de gaarkeuken of de voedselbank.

Da
door Darjeeling - Feb 4, 2016 om 11:56
3 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt allemaal voor jullie reacties, dat vind ik erg aardig. Door schade en schande wordt je in ieder geval wel wijzer. Ik heb een fout gemaakt door zelf niet op te zeggen omdat ik niet beter wist. Jammer van de hardheid van sommige maar zo is de wereld. Hartelijk dank in ieder geval!

tijger1
door tijger1 - Feb 4, 2016 om 12:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien nog eens om clementie verzoeken bij de zorgverzekeraar die u niet wilt. Zet uw situatie daar uiteen.

@1953

Misschien maar goed dat u het niet voor het zeggen hebt. De Ts vraagt helemaal niet om bijzondere bijstand.

door 1953 Feb 6, 2016 om 01:52
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Lees de laatste zin nog maar eens door: "Help! Ik moet helaas in de bijstand dus kan ik nooit 2 zorgverzekeringen betalen".  En dat zou betekenen bijzondere bijstand.

marita567
door marita567 Feb 6, 2016 om 06:36
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@1953 , Onzin bijstand / bijzonder bijstand zijn twee verschillende dingen .

Gerry1969
door Gerry1969 - Feb 4, 2016 om 12:14
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@1953
Wat een belachelijk overtrokken reactie. Niet iedereen is zo goed op de hoogte van alle regels.  Misschien heeft ts verder gekeken en een nog voordeliger pakket kunnen vinden vandaar de 2e wijziging.
Iedereen maakt fouten, ik in ieder geval zeker. Maar daar leer je van.
Een bestraffend toontje en mensen de voedselbank toewensen gaat zeker niet helpen.
Emphatie is u wellicht onbekend.
Diewilik

Cookies
door Cookies - Feb 4, 2016 om 12:22
13336 Antwoorden / 36 Vragen

OT@1953: volgens mij werk je al jaren niet meer, gezien het structureel reageren in de nachtelijke uurtjes. Bovendien blijkt uit je reacties op deze site keer op keer dat je niet eens GOED kan lezen. Als jij het werk ZOU doen, wat je zegt te doen, dan moet je toch behoorlijk VEEL FOUTEN maken!

@topicstarter: in principe gaat laten opzeggen door je zorgverzekeraar wel goed, maar door nog een keer te veranderen, is er blijkbaar iets helemaal fout gegaan.

Toch maar in contact blijven met de zorgverzekeraar en blijven aandringen op correctie. En je vooral niets aan trekken van onnozele opmerkingen van een bepaald persoon.

Gerry1969
door Gerry1969 Feb 4, 2016 om 12:47
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Hoi Carola,  dank voor je bijval richting  @1953. Wat een maf figuur om zo te reageren. Goede reactie van je.

Met vriendelijke groet Diewilik

door 1953 Feb 6, 2016 om 01:57
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Ik ben nog steeds ambtenares, 40 uur p.w., en empathie is niet het juiste middel om medelijden te wekken, doen alsof je empathie toont en zodra de telefoon is ingehaakt, ben ik het alweer vergeten.

besseldekker
door besseldekker Feb 6, 2016 om 02:54
123 Antwoorden / 0 Vragen

Met Diewilik eens: bijval voor Carola.

marita567
door marita567 Feb 6, 2016 om 06:42
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@1953 , Als ambtenares ???? van wat leedvermaak , uw uitleg en aanval op iemand persoonlijk is beneden peil .
TS hoeft geen medelijden en een reactie van u , zijn sowieso waardeloos kan ze missen als kiespijn . Ga nog eens kijken waar de benzine goedkoper is , en dan het liefst zo ver mogelijk .

Cookies
door Cookies Feb 6, 2016 om 10:53
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@marita: +1.

marita567
door marita567 Feb 6, 2016 om 11:50
1576 Antwoorden / 17 Vragen

OH dat is ook maar bitter weinig ;-) je zult zo`n persoon maar in je leven hebben .

Cookies
door Cookies Feb 6, 2016 om 11:53
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wie het kleine niet eert enz.:-)

marita567
door marita567 Feb 6, 2016 om 12:41
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Precies , dat u zo snel reageerd op een reactie , ik zie geen èèn reactie behalve als ik door de vragen scroll en dat is nogal iets .

Da
door Darjeeling - Feb 4, 2016 om 13:51
3 Antwoorden / 1 Vragen

Lieve mensen, Ik heb een klacht online verstuurd en  ben gebelt door Z&Z en ze waren zo vriendelijk om de verzekering alsnog te stoppen. Echt een wonder. Halleluja. Wie vertrouwt op de Here God, zal worden geholpen. Een pak van mijn hart!

ha
door halex Feb 4, 2016 om 20:36
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Hmm, ik denk dat als u had vertrouwd op de Here God dat die online klacht echt niet verzonden was geweest. Maar goed, uw probleem is opgelost. Goed om te horen en fijn dat u van dit probleem verlost bent!

Cookies
door Cookies Feb 4, 2016 om 22:27
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wel, over Here God wil ik het niet hebben, maar fijn voor je dat het is opgelost.

door 1953 Feb 6, 2016 om 01:58
3725 Antwoorden / 95 Vragen

'Vertrouwen is goed, controle is beter'!

besseldekker
door besseldekker - Feb 6, 2016 om 02:51
123 Antwoorden / 0 Vragen

Gelukkig mosterd na de maaltijd, maar volgens Independer kún je voor de zorgkosten niet dubbel verzekerd zijn: https://www.independer.nl/verzekeringen/info/dubbel-verzekerd.aspx. Aangezien dit probleem zich bij meer mensen weleens voordoet, is dit dan goed om te onthouden, ook al heb je misschien hulp nodig om te ontdubbelen.

tijger1
door tijger1 - Feb 6, 2016 om 08:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik geloof niet dat de Here God in dienst is van Z&Z, maar fijn voor u dat het probleem alsnog is opgelost.

marita567
door marita567 Feb 6, 2016 om 09:00
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Jawel Zalig & Zuiver :-)

ro
door ronny530 - Feb 6, 2016 om 12:17
2752 Antwoorden / 41 Vragen

Onze lieve Heer heeft uw probleem niet doen oplossen maar doordat u zelf actie heeft ondernomen is de boel snel recht gezet.