he
door hennie peters Apr 30, 2016 om 23:18
Geldzaken & recht

2de deel    Ik voelde me dus echt vernederd en belde hem ook niet meer .2Dagen later beld mijn dochter  dat hij een brief afgegeven had  kon ik tekenen om het koopcontract te verlengen wat ik niet wou heb haar ook gezegt dat ze moet zeggen  als er iets was dat je dan bij mij moet zijn goed ik hoorde niets meer tot de datum voorbij was van de voorbehoud  kreeg ik een aangetekende brief van hem dat de koop definitief was ik wist niet wat me gebeurde ik meteen bellen zegt hij dat ik het niet goed doorgegeven had ik had het ook schriftelijk moeten doen maar hij zou met de verkoper bellen wat die er van zij  belt hij me terug dat die wou dat ik het koopcontract  zou verlengen enz.wat ik niet kan ik krijg geen 2 hyphoteken 2dagen later krijg ik een aangetekende brief van een advocaat met een hoop leugens en weer een voorstel voor verlengen  koopcontract wat ik dus niet wil en ook niet kan .En andes word het 10% boete wat nu te doen

667 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 30, 2016 om 23:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik weet niet of u een rechtsbijstandverzekering hebt, anders die meteen inschakelen.

Hebt u die niet, ga dan naar het Juridisch Loket in uw gemeente, kijk op Google voor het adres. En laat u helpen.  Neem alle papieren mee.

he
door hennie peters Apr 30, 2016 om 23:37
Antwoorden / 2 Vragen

ik ben naar advocaad geweest. Ik heb geen rechtbijstandverzekering

emcede
door emcede - Apr 30, 2016 om 23:26
959 Antwoorden / 4 Vragen

Wat nu te doen? Dit verhaal als vervolg bij het eerste deel zetten, want zo snapt niemand er meer iets van! En zoals eerder gezegd zinnen maken met hoofdletter aan het begin en punt aan het eind, zodat het te lezen is. Tot die tijd haak ik in elk geval af...

he
door hennie peters Apr 30, 2016 om 23:31
Antwoorden / 2 Vragen

bedankt voor de moeite ik ben 73 jaar alleen en zie slecht

aurora1
door aurora1 - Apr 30, 2016 om 23:29
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dit had u beter onder deel 1 kunnen plaatsen. Overigens vind ik beide verhalen niet te begrijpen. Als 1 lange zin, zonder hoofdletters, punten en komma's is het helemaal een puzzel.

he
door hennie peters May 1, 2016 om 10:07
Antwoorden / 2 Vragen

hou jij niet van   puzzels het leven is een grote puzzel kom je achter als je oud word punt

tijger1
door tijger1 - Apr 30, 2016 om 23:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De makelaar beweert dus dat de telefonische doorgave van een beroep op de ontbindende voorwaarde in het koopcontract niet rechtsgeldig is, dat dat schriftelijk had gemoeten en eist nu de10% boete op.

Daar komt het op neer.

he
door hennie peters Apr 30, 2016 om 23:43
Antwoorden / 2 Vragen

ja daar komt het opneer

tijger1
door tijger1 - Apr 30, 2016 om 23:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U bent al naar een advocaat geweest schrijft u, wacht dan even af wat hij gaat doen.

he
door hennie peters Apr 30, 2016 om 23:46
Antwoorden / 2 Vragen

doe ik  hij heeft al een brief weggestuurt 1week is die al weg nog geen andwoord

ha
door halex - Apr 30, 2016 om 23:45
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Voor wat ik er van begrijp:
- U hebt een woning gekocht
- In het koopcontract hebt u een voorbehoud gemaakt van verkoop eigen woning binnen een afgesproken periode
- Uw eigen woning is niet verkocht
- U hebt het koopcontract niet volgens de regels ontbonden
- U bent op één of andere manier vernederd, maar ik begrijp niet hoe
- U hebt uit boosheid verder geen contact meer gehad met uw makelaar
- De afgesproken periode voor ontbinding is verstreken, zonder dat u op correcte wijze gebruik hebt gemaakt van het voorbehoud
- U zit vast aan de door u gekochte woning, of u kunt alsnog ontbinden maar bent dan een boete van 10% van het aankoopbedrag verschuldigd

Hoe vervelend ook, maar zo werkt 't nu eenmaal. U kunt niet zomaar onder een koopcontract uit. Een telefoontje volstaat niet. Het koopcontract hebt u schriftelijk gesloten, de ontbinding moet ook schriftelijk.
Waarom de makelaar met uw dochter belt, begrijp ik niet. Hoe komt hij aan haar telefoonnummer? En waarom verwijst uw dochter de makelaar niet gewoon door naar u?
Volgens mij kunt u het koopcontract het beste verlengen en de vraagprijs van uw woning woning verlagen met het boetebedrag. Zoals u het beschrijft, bent u die 10% kwijt. Ofwel als boete aan de voormalige verkopers, ofwel als minder opbrengst van uw eigen huis. Ik zou voor het laatste kiezen. Dan houdt u er in ieder geval een nieuwe woning aan over.

he
door hennie peters Apr 30, 2016 om 23:53
Antwoorden / 2 Vragen

dat is mooi gezegt maar ik ben alleen  73 jaar heb reuma net een hart operatie achter de rug enz ik kan dat allemaal niet meer aan.         Hij zou mijn dochter zijn mailadres gebruiken en zij woont bij hem in het zelfde dorp

he
door hennie peters May 1, 2016 om 02:12
Antwoorden / 2 Vragen

je heb me wel op een idee gebracht  danke

ha
door halex - May 1, 2016 om 00:48
1374 Antwoorden / 4 Vragen

"door hennie peters 30 Apr 2016 om 23:53

dat is mooi gezegt maar ik ben alleen  73 jaar heb reuma net een hart operatie achter de rug enz ik kan dat allemaal niet meer aan.         Hij zou mijn dochter zijn mailadres gebruiken en zij woont bij hem in het zelfde dorp"

Voor het sluiten of ontbinden van een koopovereenkomst is uw fysieke toestand niet zo relevant. Het gaat er om of u handelingsbekwaam bent. En dat bent u, want u tekent een koopcontract. Ik begrijp nu dat u met de makelaar afgesproken hebt dat hij uw dochter kan benaderen als hij contact met u zoekt. Dan begrijp ik helemaal niets meer van uw gevoel vernederd te zijn. U bent degene die besloten heeft niet meer met de makelaar contact op te nemen. En nu zijn de gevolgen voor u.
Door uw handelen, of beter: niet handelen, is er ook een verkoper die nu met de handen in het haar zit. Die dacht zijn/haar woning verkocht te hebben en krijgt nu ongevraagd allemaal gedoe over hem/haar heen. Die wil terecht dat u zich gewoon houdt aan de overeenkomst.

he
door hennie peters May 1, 2016 om 01:05
Antwoorden / 2 Vragen

zorrie dan heb je het verkeer begrepen