mr
door mrstibbe Mar 25, 2017 om 20:43
Geldzaken & recht

Aanpassing overeenkomst koop naar huurtuner kpn

Hoi,

Toen ik in 2008 mijn appartement heb gekocht heb ik ervoor gekozen om iTV en internet af te nemen bij KPN. Om gebruik te kunnen maken van interactieve tv moest ik de tuner kopen. Deze werkte prima.

Het exacte moment weet ik niet meer, maar ik moest om gebruik te blijven maken van de diensten van KPN mijn gekochte tuner opsturen om een nieuwe tuner te ontvangen. Ik heb dus mijn gekochte eigendom moeten opsturen omdat anders de dienstverlening gestaakt zou worden. Mijn aanname was dat dit alleen om een ruil ging.

Dit jaar heb ik besloten over te stappen naar een andere aanbieder voor tv en internet. KPN heeft mij een brief gestuurd waarin het eigendom van KPN wordt teruggeeist. Ik heb al reeds contact opgenomen met de servicedesk. Deze gaf aan dat ik bij het inleveren van de tuner impliciet akkoord ben gegaan met de gewijzigde voorwaarden dat ik mijn kooptuner kwijt ben en akkoord ben gegaan een huurtuner. Ik heb hiervoor nooit de voorwaarden geaccordeerd bovendien voel ik mij gedwongen om de tuner in te leveren om tv te kunnen blijven kijken.

Kennen meer mensen deze situatie dat KPN persoonlijke eigendommen claimt en de voorwaarden eenzijdig aanpast?

867 4 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 25, 2017 om 20:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar die ontvanger zult u niet bij een andere provider kunnen gebruiken. Maar over wat voor tuner hebt u het dan?

Afgezien daarvan stuurt KPN wel die brief, maar echt opeisen doen ze het niet.

ne
door neodutchio - Mar 25, 2017 om 21:04
5142 Antwoorden / 12 Vragen

Ik heb Digitenne gehad en inderdaad, op een bepaald moment is KPN gestopt met de verkoop van de losse digitenne kastjes. Maar nooit is gesproken over opsturen van werkende kastjes. Zo lang er betaald werd voor het abonnement liep dit gewoon door.

Op het moment dat mijn eigen kastje kapot ging heb ik deze ter reparatie opgestuurd, maar kon helaas niet meer gerepareerd worden. Op dat moment is de huur pas ingegaan van een nieuw kastje.

Weet u zeker dat u een werkende tuner heeft opgestuurd, en niet zoals bij mij een defect kastje had? En heeft u uw afschrijvingen ooit wel eens bekeken dan, u betaald immers huur voor de tuner. Dan had u toendertijd moeten gaan klagen en niet nu achteraf. U moet zeker informatie hebben ontvangen, niemand stuurt uit zichzelf een eigen tuner naar KPN. En al helemaal niet als u niet eens wat de bedoeling is.

gerbera
door gerbera - Mar 25, 2017 om 22:05
7356 Antwoorden / 14 Vragen

Beetje vreemd verhaal, voor zover ik weet worden tuners in bruikleen verstrekt en zijn deze ongeveer 2 jaar geleden omgeruild voor een verbeterde versie. U bent niet toevallig in de war met een Digitenne tuner. Hiervan kon u dual tuner kopen waarbij u de single tuner gratis kreeg.

ha
door halex - Mar 26, 2017 om 00:50
1374 Antwoorden / 4 Vragen

En wat zou u met de KPN-tuner willen doen nu u overgestapt bent?