ro
door roy van breemen Apr 28, 2016 om 18:02
Geldzaken & recht

Aanvraag huisarts

Ik ben onlangs weer in Leerdam komen wonen na een periode van 10 jaar.

Echter het blijkt niet mogelijk te zijn een huisarts in deze plaats te vinden . De huisarts ,
dr. [edit-redactie] , had geen ruimte voor mij om mij bij haar in te schrijven . Ook andere huisartsen
in Leerdam blijken een methode te hanteren voor wat betreft "selectie " nieuwe patienten .

Zo is er een huisartsenpraktijk die ( openlijk op mail ) mij vertelde dat , als ik niet in deze wijk woon ,
ik mij niet kon inschrijven . Ik wist niet wat ik las . Ook andere huisartsen in Leerdam hanteren deze
in mijn mening...bijzondere selectie-methode .
Ik ben verzekerd . ik betaal netjes mijn premie . Je verwacht op z`n minst dat je voor deze premie ook
zorg krijgt . Ik denk bijvoorbeeld aan een..huisarts .

Nu vraag ik mij af.. "waarom ben ik nog verzekerd " ? .

6552 12 Rapporteer

ja
door jackyh - Apr 28, 2016 om 18:04
953 Antwoorden / 4 Vragen

Vraag aan uw ziektekostenverzekering met wie ze een contract hebben in Leerdam.  Zij kunnen helpen met het vinden van een Huisarts.

getty
door getty - Apr 28, 2016 om 18:09
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Vraag uw zorgverzekeraar in hulp. En haal de naam van de huisarts weg in uw post, vind ik niet zo netjes.

wildy
door wildy Apr 29, 2016 om 13:18
27 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Getty,
Commetaar leveren is makkelijk, goed lezen is moeilijk. Achter "hulp" hoort geen punt, en het
woord "En" met kleine letter a.u.b.
By the way, uw klacht is totaal overbodig. Geen naam te vinden.

getty
door getty Apr 29, 2016 om 13:50
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Gisteren wel dus, is verwijderd door de redactie!!

getty
door getty Apr 29, 2016 om 13:52
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Wildy, verder nog een nuttige bijdrage te leveren?

edrick3
door edrick3 - Apr 28, 2016 om 18:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Lees wat info op huisarts.nl klik hier.

Kijk/lees ook eens hier: Wanneer mag een huisarts u weigeren?

hansje klein
door hansje klein - Apr 28, 2016 om 18:26
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Dan is er ook nog een informatie op Consuwijzer

Het lijkt niet op een bewuste beschermende afwijzing die artsen onder elkaar (stilzwijgend) afspreken om het overlopen na een periode van plaatsvervanging af te remmen, want u komt van 'buiten'. Waarschijnlijk zitten de praktijken propvol en/of gaan de huisartsen in uw regio minder uren werken.......

1 - Kijk op de Zorgkaart Nederland voor vrije plekken bij de plaatselijke huisartsen  HIER

2 - Vraag uw zorgverzekering om advies.

3 - U kunt ook bij de assistenten van de huisartsen om de reden vragen en aangeven, dat u uit een andere regio komt!!

Cookies
door Cookies - Apr 28, 2016 om 18:39
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Het is altijd al zo geweest dat je binnen een bepaalde straal van je huisarts moet wonen. Dit ivm eventueel huisbezoek.

Waarvoor je nog verzekerd bent? Wil je daar echt antwoord op?

dokun
door dokun Apr 29, 2016 om 12:08
152 Antwoorden / 0 Vragen

Waar haalt u deze informatie vandaan..?  Het klopt namelijk niet!

Een huisarts MAG je weigeren omdat je te ver weg zou wonen maar is daartoe niet verplicht. Ook als je wat verderweg woont kun je vaak toch bij de huisarts van jou keuze terrecht, mits de huisarts daarmee akkoord gaat.

Mijn huisarts zit ook best ver weg na een verhuizing (binnen dezelfde stad), maar na overleg kon ik gewoon bij haar in de praktijk blijven. Dit is ook voor huisbezoek geen enkel probleem!

pi
door pieterwolters - Apr 28, 2016 om 19:38
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Om je laatste vraag te beantwoorden: voor de echt dure dingen. De kosten voor de huisarts zijn gemiddeld zo laag dat de meeste mensen daar eigenlijk helemaal geen verzekering voor nodig hebben. De teller gaat pas echt lopen als de huisarts je gaat doorverwijzen....

tijger1
door tijger1 - Apr 28, 2016 om 19:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En was die huisarts die u noemt uw voormalige huisarts?

het is trouwens verboden namen van personen te vermelden, dus haal die naam weg.

Een huisarts wil bij een spoedgeval binnen een bepaslde tijd bij ern patient kunnen zijn.

Dus laat u op de wachtlijst zetten bij de huisarts in uw wijk.

ro
door roelfien 65 - Apr 29, 2016 om 13:15
29 Antwoorden / 0 Vragen

Je zou ook eens bij je zorgverzekeraar kunnen informeren.

hansje klein
door hansje klein - Apr 29, 2016 om 13:29
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Naast de ZorgkaartNederland.nl is er ook nog een informatie bij Independer.nl: Klik HIER

gerbera
door gerbera - Apr 30, 2016 om 11:53
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Nu vraag ik mij af.. "waarom ben ik nog verzekerd " ? .
Omdat dit wettelijk verplicht is.

blok
door blok - Apr 30, 2016 om 14:22
79 Antwoorden / 8 Vragen

gewoon op de wachtlijst laten plaatsen van de huisarts in uw wijk.
mocht de nood aan de man (of vrouw) komen dan lijkt t me sterk dat ze u aan uw lot overlaten.
een ziekenhuis zal immers altijd vragen naar wie uw huisarts is.
en aangezien t verplicht is een huisarts te hebben zou ik me in uw geval gewoon op de wachtlijst laten zetten.
dan kan niemand achteraf zeggen dat u er geen werk van gemaakt heeft.

gerbera
door gerbera - Apr 30, 2016 om 15:46
7348 Antwoorden / 14 Vragen

@blok. Het hebben van een huisarts is niet verplicht, het is gewoon een noodzakelijk kwaad i.v.m. o.a het verkrijgen van medicijnen en/of doorverwijzing naar specialist.